י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חרדים? במטה ברקת אין בכם צורך

בחורי ישיבה ששובצו על-ידי חברת כח אדם לשמש כמשקיפים מטעם מטה ברקת, קיבלו הודעה לאחר שנראו בכנס של המטה: "מצטערים, כל המשרות כבר מאוישות". משקיף: "הם רשמו רק את שמות החרדים"

בחורי ישיבות. תמונת אילוסטרציה
בחורי ישיבות. תמונת אילוסטרציה

במערכות הבחירות האחרונות התרגלנו לראות בחורי ישיבות המעמידים את כישוריהם לטובת מועמדים חילונים המתמודדים בבחירות, בעבור שלמונים או טובות הנאה.

הפעם התופעה חזרה עליהם כבומרנג.

חיים, תלמיד ישיבה, מספר ל'בחדרי חרדים': "אני עובד בחברת כח אדם 'מנפאואר'. אני שומר בבחינות בגרות, משקיף בבחירות, ועוד כל מיני עבודות מזדמנות, מידי פעם. לפני מספר שבועות סגרתי עם חברת כח אדם שבבחירות לרשות המקומית אשמש כמשקיף טעם ניר ברקת. העניין נסגר, ואפילו צירפתי כמה חברים שלי לעניין. לפני כשבוע נתנו לנו את המיקום של הקלפי שבה אנחנו צריכים להשקיף.

אתמול (א), נערך כנס של המשקיפים העובדים במטה ניר ברקת. כמובן שאני וחברי בלטנו עם החולצות הלבנות, הציציות והכיפות. לאחר תחילת הכנס, ניגשה אלינו אחת הפעילות מטעם ברקת, וביקשה את השמות שלנו. רק את השמות של הבחורים החרדים. לא הבנו למה. היום התגלה הסוד: כל הבחורים החרדים שהיו שם קיבלו הודעה שכל המשרות מאוישות ואין בהם צורך. זאת, לאחר שכבר שובצנו בקלפיות".

• מדוע בחור חרדי כמוך, הולך להתנדב במפלגה חילונית ולא במטה של חרדים?

"הייתי מספר פעמים משקיף מטעם מפלגה חרדית ומעולם לא קיבלתי את מה שהובטח לי. כאן אני עובד דרך חברת כח אדם, והכסף מועבר לי ישר לחשבון. לצערי, המפלגות החילוניות יותר אמינות בנושאים כספיים. הפעם, הובטח לנו תשלום גם על הקורסים. אחרי שהודיעו לי שאין בי צורך, שאלתי מה עם הכסף על השעות של הקורס, אמרו לי: "מצטערים, לא עבדת".

• אתה בטוח שלא התקבלתם לעבודה בשל היותכם חרדים?

"במאה אחוז. לקחו רק את השמות שלנו, והיום הודיעו שאין מקום. עשיתי טלפונים לחברים שלי ולכולם אמרו אותו דבר. היה שם בנות מסמינר נחשב מאוד בירושלים, אבל אנשי ברקת לא זיהו שהן חרדיות, וכך הן ניצלו בנס. אין לי תלונות עליהם, יכול להיות שהם חושבים שאני חפרפרת של מפלגות אחרות, אבל זה לא יפה איך שעשו לי את זה".

במטה פרוש מגיבים: "גדולי ופוסקי הדור כבר גילו את דעתם למי יש חובה קדושה לעזור ולסייע בירושלים. קשה לראות את התמונות הללו. את הראיה הרחוקה של גדולי ישראל אנו יכולים לראות במעשה המכוער של מטה ברקת, שמצטרף לשרשרת מעשיו שנחשפו, בין השאר אצלכם, נגד הציבור החרדי. אנו קוראים לכל אותם היכולים ומסוגלים לבוא לעזרת ה' בגיבורים ולסייע למועמדם של גדולי ישראל לראשות העיר מאיר פרוש ולרשימה המאוחדת המייצגת אותם וח"ו שלא לרעות בשדות זרים".

• מה בדבר הטענה שהמפלגות החרדיות לא משלמות?

"לא ידוע לי על מקרים כאלה. כל מי שהמטה סגר איתו על שכר מקבל את שכרו כדין. אצלנו מילה היא מילה", אומר משה פרידמן, דוברו של פרוש.

ממטה ברקת סרבו להגיב על הכתבה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד