י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פיתוח ישראלי חדש: מכשיר לגלגול מגילות קלף למזוזות

המכשיר החדש מבצע את עבודת הגלגול באופן זהיר, מדויק ובטוח, בלי מגע יד אדם. ליאור וייץ מסביר איך זה בדיוק עובד

פיתוח ישראלי חדש: מכשיר לגלגול מגילות קלף למזוזות

אחרי שתי שנות פיתוח משיק "המרכז הישראלי לממציאים בשיטת שניידר" בימים אלה מכשיר אלקטרוני מקורי וחדשני, שיקטין באופן משמעותי את הבלאי של מגילות הקלף הקדושות המוטמנות במזוזות שעל משקופי דלתות בתים ומבנים. עד היום, ובמשך מאות ואלפי שנים, היה נהוג לגלגל את מגילת הקלף ולהכניס אותה אל גוף המזוזה באופן ידני, דבר שהביא בהרבה מאוד מקרים לפסילת המזוזה וכן לבלאי גבוה של מגילת הקלף. זאת, כתוצאה מגילגול לא-סימטרי או לקוי, שגרם לאותיות הקדושות של פרשות התורה הכתובות על מגילת הקלף להיסדק או להימחק.

מעתה, ניתן יהיה בעזרת המכשיר החדש לבצע את עבודת גלגול מגילת הקלף באופן זהיר, מדויק ובטוח הרבה יותר, בלי מגע יד אדם. מדובר במכשיר שעומד בכל הדרישות המחמירות ביותר בתחום, והוא אף קיבל לצורך כך מכתב המלצה של אחד מגדולי פוסקי הדור בתחום הסת"ם (ספרי תורה ומזוזות).

בישראל נמכרות מידי שנה מאות אלפי מזוזות בגדלים שונים. לדברי מייסד המרכז הישראלי לממציאים, יוסף שניידר, אחת מכל עשר מזוזות חדשות יוצאת לשוק כשהיא פגומה בגלל גלגול לא ראוי של מגילת הקלף. מדובר בנזק של עשרות שקלים למזוזה רגילה, עד למאות רבות של שקלים במקרה של מזוזה מהודרת – נזק אותו עתיד למנוע המכשיר החדש לגלגול מגילות הקלף למזוזות. במרכז הישראלי לממציאים מתכננים לשווק את המכשיר החדש גם בארץ וגם בקרב קהילות יהודיות בחו"ל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד