י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הכאב בשיר מרגש • להאזנה

הכאב, זעקות השבר, הקדיש של בן ה-5, והקריאות של מוישי הקטן שזיעזעו את כולנו "אמא, אמא, אמא", בשיר חדש, הנושא את המילים "הבט משמים וראה... נא, אל תשכחנו" • עין לא תישאר יבשה

צילום: ישראל ברדוגו, צלם ליובאוויטש. קום
צילום: ישראל ברדוגו, צלם ליובאוויטש. קום



"גבי ורבקי אנחנו אוהבים אתכם", כך זועק אביה של רבקי הולצברג הי"ד בפתח השיר המרגש שלפניכם.

השיר בנוי על הפסוקים "הבט משמיים וראה כי היינו לעג וקלס בגויים נחשבנו כצאן לטבח יובל להרוג ולאבד ולמכה ולחרפה. ובכל זאת שמך לא שכחנו נא אל תשכחנו".

לאורך כל השיר נשמעים זעקות הילד מוישי, בן השנתיים, שנשאר ללא אב ואם, הזועק בקול ובבכי מרטיט: "אמא, אמא, אמא".

אביה של רבקי נשמע כשהוא מקבל עליו את הדין בשם ומלכות: "ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם דיין האמת, הצור תמים פועלו כי כל דרכיו משפט אל אמונה ואין עול צדיק וישר הוא" - ובקול שבור זועק לשמיים: "עד מתי? עד מתי? עד מתי?", והקהל כולו מצטרף לזעקה המזעזעת: "עד מתי?".

בהמשך מבטיח האבא: "בעזרת ה' אנחנו נמשיך את הדרך שלהם, את הפעילות שלהם את דרכו של הרבי, אנחנו מבטיחים נמשיך את הדרך שלהם, עד שהילד מוישי ימשיך ויקבל לידיו את בית חב"ד".

הגרי"מ לאו נשמע בשיר כשהוא אומר: "המוישל'ה הזה הוא בעצם המוישל'ה של כל הדורות. זה הילד היהודי שנותק בכח הזרוע מזרועות הוריו ומחיק אמו. המוישל'ה הזה הוא למעשה העמוד החי הוא עמוד התקווה הגדולה וייתכן שהוא יביא בעקבותיו לא רק ניצוצות פנימיים יהודיים וידליק אותם, אלא יהפוך לשלהבת גדולה שתביא אור חדש אשר על ציון יאיר".

השיר מסתיים בקבלת אלפים עול מלכות שמיים: "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד