י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ביקורת על ליצמן? רק ב'וועדת השלושה'

שנים מחשובי ונכבדי חסידי גור נכנסו אל האדמו"ר מגור, כל אחד בנפרד וללא תיאום, עם תלונות על ח"כ יעקב ליצמן, אבל יצאו כלעומת שבאו: האדמו"ר לא הסכים להגיב והפנה אותם אל 'ועדת השלושה'

האדמו"ר מגור
האדמו"ר מגור

בעקבות אירועי הבחירות בירושלים והביקורת הקשה גם בתוככי חסידות גור על המהלכים שנעשו - ביקורת שמטבע הדברים הופנתה בעיקר לכיוונו של ח"כ יעקב ליצמן - נכנסו בשבוע האחרון אל האדמו"ר שניים מחשובי ונכבדי חסידי גור, עסקנים מסורים שאינם פוליטיים, המוערכים אצל האדמו"ר, וביקשו להעביר את רחשי ליבם של חלק ניכר מציבור החסידים, המבקשים כי ליצמן יוחלף לקראת הקדנציה הבאה.

שני העסקנים, שנכנסו כל אחד בנפרד וללא תיאום ביניהם, יצאו תוך דקה קצרה עם אותו מענה: האדמו"ר לא היה מוכן לשמוע ביקורת על ח"כ ליצמן וביקש שלא לדבר עימו בעניין.

אחד מהם, שהפציר וממש התחנן, אמר לאדמו"ר: "אני מתכוון רק לכבודו של הרבי..." - נענה שוב באותה תשובה.

כשניסה שוב להפציר ולהתחנן כי אין לו שום נגיעות בעניין, וכי רק מתוך כאב על כבוד הרבי הוא מדבר, נענה: "יש ועדה שעוסקת בענייני הפוליטיקה. וניתן לדבר עימם על הנושא" - כאשר הכוונה היא ל'ועדת השלושה' המצומצמת, שהוסמכה על-ידי האדמו"ר לקבל החלטות בכל נושאי אגודת ישראל וחילוקי הדעות בחינוך העצמאי: הרב יוסף קופרברג. חנוך זיברט וח"כ יעקב ליצמן.

בעקבות התנגדותו של האדמו"ר להאזין לביקורת על ח"כ ליצמן, ברור עתה בחסידות גור כי האדמו"ר רואה בח"כ ליצמן את איש אמונו.

יחד עם זאת חובה לציין, כי מאז הקמת ועדה זו, האדמו"ר אינו מוכן להאזין למבקשים לשוחח עמו בנושאים פוליטיים, ומפנה את הבאים אל אנשי הוועדה. לדברי מקורבים אל הוועדה, האדמו"ר שומע מאנשי הוועדה - כולם ביחד וכל אחד לחוד - את הביקורת כלפי ליצמן.

נזכיר, כי ליצמן עצמו הביע את דעתו מספר פעמים בעבר, כי מבחינתו הוא סיים את דרכו כח"כ, ואף סיפר כי הביע את רצונו בפני האדמו"ר מגור לפרוש מחברותו בכנסת.

יצוין, כי בכינוס מרכז אגודת ישראל שהתקיים ביום ה' באולמי קונטיננטל בבני-ברק, היתה הצהרה ברורה כי ח"כ מאיר פרוש ממשיך לקדנציה הבאה, כנציג שלומי אמונים. לעומת זאת, לגבי זהותו של נציג 'הסיעה המרכזית' - לא היתה שום התייחסות.

כפי שדיווחנו, נציגי גור ניהולו מו"מ חשאי עם נציגי חסידות בעלזא, מתוך כוונה לוותר על מקומה של גור ברשימת אגו"י - כך שנציג בעלזא ייצג גם את האינטרסים של הסיעה המרכזית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד