י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בג"ץ: להרוס בית המחבל מ'מרכז הרב'

שופטי בית המשפט העליון דחו את עתירת אביו של המחבל עלא אבו-דיים, שרצח את 8 תלמידי ישיבת 'מרכז הרב'. שתיים מתוך ארבע הקומות בבית ייאטמו באופן קבוע

הטבח בישיבת 'מרכז הרב'
הטבח בישיבת 'מרכז הרב'


בית המשפט העליון דחה היום (ב) את עתירת אביו של המחבל שביצע את הפיגוע בישיבת 'מרכז הרב' בירושלים, לפני כ-10 חודשים. אבי המחבל, עלא אבו-דיים, עתר נגד החלטת מפקד פיקוד העורף להרוס שתיים מארבע הקומות בביתו. היום, כאמור, הוחלט כי שתי הקומות ייאטמו באופן קבוע וימולאו בבטון.

בעקבות החלטת האלוף עתר אביו של המחבל לבג"צ וטען כי בנו לא היה קשור לחמאס, וכי לאלוף פיקוד העורף אין סמכות להפעיל את צו ההריסה של הבית וביקש לבטלו.

בית המשפט גם דחה את טענות אביו של המחבל, לפיהן משנת 2005 שינתה ישראל את מדיניותה ואינה הורסת בתים. הפרקליטות הסבירה במהלך הדיונים כי מדובר במקרה קיצוני בחומרתו, ולכן היה חשוב להפעיל את תקנה 119 המאפשרת את הריסת הבית. עוד קבע בית המשפט העליון כי אין מקום להתערב בשינוי מדיניות מפקד פיקוד העורף.

הפיגוע ב'מרכז הרב' התרחש בחודש אדר, אז חדר המחבל לישיבה ורצח שמונה מתלמידי הישיבה ופצע עשרות בספרייה.

לאחר הפיגוע הוקמה בבית המחבל סוכת אבלים ובמקום הונפו דגלי חמאס וחיזבאללה, עובדות ששימשו את גורמי הביטחון בטיעוניהם בבית המשפט על הזדהות המשפחה עם המחבל. בעקבות זאת החליט אלוף פיקוד העורף, על דעת הרמטכ"ל ושר הביטחון, להפעיל את סמכותו ולהרוס שתי קומות מהבניין שבו התגורר המחבל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד