י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

יהודה משי זהב חוזר ל'עדה'

עיתון 'העדה' יצא בהתקפה חריפה נגד ארגון זק"א. בזק"א משיבים אש ותובעים לדין-תורה. וב'עדה החרדית' יש שמתקיפים את קו העיתון ואומרים: "העיתון מוביל קו שאינו בהכרח הקו הרשמי"

"מנסים להציק לי". יהודה משי זהב
"מנסים להציק לי". יהודה משי זהב



לפני שנות אור, התגורר במאה שערים יהודי בשם יהודה משי זהב. משי זהב ערך במשך תקופה ארוכה את עיתון 'העדה', השייך ל'עדה החרדית'. אותו יהודי נחשב בזמנו כ'קצין המבצעים' של 'העדה', וגרם לכאבי ראש לא קטנים למופקדים על החוק בעיר ירושלים.

מאז, מים רבים זרמו במקווה של זופניק. היהודי הקים את ארגון זק"א, הפך לדמות המגשרת בין דתיים לחילוניים, ומצא עצמו חלק מהמיין-סטרים הציוני בארץ-הקודש. השבוע, בסוג של סגירת מעגל, החליט אותו יהודי לתבוע את עיתון 'העדה' לדין-תורה, בעוון לשון הרע נגד הארגון בראשו הוא עומד.

העילה לתביעה היא מאמר שנכתב נגד פעילות ארגון זק"א בהודו. עיתון 'העדה' יצא במאמר נגד חוק טל והשירות הלאומי ובו נכתב: "לידי הגזמה הגיעו הדברים באסון הקשה והנורא שאירע בהודו, כאשר קפצו כמה ממתנדבי זק"א לנסוע להודו, ובמקום לעסוק רק בתפקיד הנעלה של כבוד הנרצחים הי"ד, הם התעסקו רוב הזמן לחרפתינו ולבשתינו בדברי הבל והיזק, ולטענת רבים נגרמה חרפה נוראה לכבוד הנספים הי"ד בעטיים של תכנון צרמוניות מצד אנשי זק"א, ולשיא הגיעו כאשר לפי עדויות נאמנות עשו מעשי חילולי שבת בריש גלי ובשאט נפש ללא שום צורך ופיקו"נ, הן בהתראיינות לכלי תקשורת בשעה שכבר קידש היום זה כמה שעות בהודו, והן בשליחת פקסים לחו"ל שגם גבל בפגיעה אנושה ברגשי המשפחות השכולות הי"ו, כאשר הגיעו אליהם בעיצומו של שב"ק
להוסיף להם צער ויגון על שיכולם, ללא שום תועלת והתחשבות. וכלה בעדויות שפגשו באנשי
זק"א מסתובבים בין הגויים גלויי ראש מתוך חילול ה' מחפיר באמתלאות מגוחכות ומצמררות,
ובחזרתם עוד זכו לכבוד ויקר כאילו דבר לא היה".

המאמר בעיתון צילום: המאמר בעיתון
המאמר בעיתון 'העדה'


"אני יותר משוגע מהם"

המאמר ב'העדה', שהיה בבחינת הקש ששבר את גב הגמל, הביא את משי זהב לשלוח צו זימון לעורך 'העדה', טוביה ליברמן, לבית הדין של 'העדה החרדית'.

יהודה משי זהב אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים': "האנשים הללו לא מהיום מנסים להציק לי. בדרך כלל אני כלל לא מתייחס להטרדות של אותם אנשים, שהשיעמום הוא דרך חייהם. אבל לאחרונה הם חצו את כל הגבולות האפשריים. די אם אזכיר את הסיפור עם הבחורים העצורים ביפן. בתחילה אני טיפלתי בסיפור הזה, והגעתי לידי הסדר עם המשטרה שיכול היה להביא לשחרורם של אותם בחורים ולגרום להבאתם לארץ. במקום להודות לי, התחילו להתקיף אותי כביכול שיתפתי פעולה עם אנשי המשטרה, נגד הבחורים.

"אני תבעתי כבר 5 פעמים תביעות לשון הרע, נגד עיתונים חילונים גדולים, ובכולם זכיתי. האנשים האלה חושבים שמכיוון שהם עיתון קטן הם יכולים לכתוב ככל העולה על רוחם, אני יראה להם שיש יותר משוגע מהם ואני אלך עם התביעה הזאת עד הסוף. לטעון שאנשי זק"א חיללו שבת זה הרי פשע לא יסולח. מדובר באנשים שמסרו את נפשם, בתנאים לא תנאים והכל על פי ההוראות של רבני הארגון. מי שכותב ככה על המתנדבים שלנו, יראה שיש דין ויש דיין".

הזימון לבית הדין של הבדצילום: הזימון לבית הדין של הבד
הזימון לבית הדין של הבד''ץ


"זה לא הקו של 'העדה'"


הרב פפנהיים, הנחשב לדובר 'העדה החרדית', ואף ערך בעבר את עיתון 'העדה', אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים': "אין זה סוד שהרבה אנשים מתוך 'העדה החרדית' לא מרוצים מהעיתון. הוא מוביל קו שהוא לא בהכרח הקו של העדה החרדית, וחבל. בעבר אני ערכתי את העיתון ובוועדה שעמדה מאחוריו היו האנשים הבכירים מההנהלה של 'העדה'. כיום, המצב שונה לחלוטין והוועדה לא מעורה מספיק מה שמביא לכתיבת כתבות, שהרוב לא מסכים איתם".

יצויין, כי המריבות הפנימיות ב'עדה החרדית' התחזקו לאחר אירועי הודו. חסידות תולדות אברהם יצחק, ששיכלה את חתן האדמו"ר באירוע המזעזע, השתתפה באירוע 'שלושים לקדושים', בעוד 'העדה החרדית' יצאה נגד האירוע ואף עשתה ככל שביכולתה להביא להכשלתו. האירוע היה עוד חוליה בשרשרת החיכוכים בין 'העדה החרדית' לחסידות תולדות אברהם יצחק.

לאחורנה בפרשיית הקברים במירון, חל סדק בהנהגה. במהלך החפירות, נוצרו מחלוקות כיצד לטפל במציאת הקברים. עיתון 'העדה' הוציא באופן חד-צדדי את דעתם של חלק מרבני העדה החרדית, והראב"ד הגר"מ שטרנבוך נאלץ להוציא מכתב, כי הפרסומים בשמו הם שקריים. והיו עוד כהנה וכהנה סיפורים, המערערים את יציבות ההנהגה ב'עדה החרדית'.

עורך העיתון, טוביה ליברמן, הגיב ל'בחדרי חרדים': "ידוע לכל של'עדה' אין דובר, ומי שמציג עצמו כך הוא מתחזה. יתירה מכך, כתבי העיתון הם רק הזרוע המבצעת של חברי ההנהלה. אני בכלל לא מבין למה התביעה מוגשת כלפי. אבל אני אלך לבית הדין ושם אשטח את טענותי".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד