ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

למרות הכל: הופעה ב'מדיסון סקוואר גארדן'

לאחר שמספר הופעות זמר גדולות נכשלו, עקב האיסור החמור של הרבנים, מארגן בימים אלו המפיק שייע מנדלוביץ' מופע ענק ב'מדיסון סקוואר גארדן', באישור הרבנים - ומבטיח: "עוד לא ראו דבר כזה"

אולם המדיסון סקוויר גרדן. צילום: ויקפדיה
אולם המדיסון סקוויר גרדן. צילום: ויקפדיה



היה מי שחשב שמופעי הזמר החרדים תמו מן העולם. מספר גורמים הביאו את אירועי הזמר לגסיסה מתמשכת: איסור הרבנים, המיתון הכלכלי, וקושי במציאת מפיק שייקח על עצמו את הסיכון הכלכלי הקיים בארגון מופע כזה. כל זה מאחורינו.

רבבות חרדים ישתתפו בעוד שבועיים במה שנראה כמופע היסטורי של המוזיקה החסידית בארה"ב. לשם קיום הארוע הענק נשכר אולם 'המדיסון סקוואר גארדן', הממוקם בלב מנהטן. במופע ייקחו חלק מספר אמנים, שהבולט בהם הוא ליפא שמלצר. שמלצר עשה קריירה ארוכה עד היום, אך את המופע הוא מגדיר כהופעת חייו.

מעבר למיקום המכובד בו יתקיים האירוע, מאות אלפי דולרים מושקעים בהפקות וידאו, שחלקם צולמו בארץ, ובפרוטכניקה כבדה באירוע.

בדיוק לפני שנה היה אמור להתקיים המופע במתכונתו הנוכחית, אך בעקבות לחצים כבדים שהפעילה עסקונה חרדית, בעיקר על הזמר ומשפחתו, המופע ירד לטמיון.

הזמנה להופעה: דדי גראוכר וליפא שמעלצר



שיע מנדלוביץ, אחד המפיקים הגדולים בארה"ב, ומי שהפיק את המופע הקודם והנוכחי, כמעט והרים ידיים אחרי ההפסדים.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא מסביר מדוע עולה שוב המופע: "הלחץ הציבורי עשה את שלו, אנשים פרטיים הלכו לרבנים והחתימו אותם בעד המופע, קיבלתי שיחות עידוד מכל העולם, והיו אנשים שהתחייבו לרכוש כרטיסים אפילו מלונדון. כולם לחצו לקיים את המופע לקראת פורים. אנחנו הולכים על המופע הזה בכל הכוח. עוד לא ראו דבר כזה בהיסטוריה של המוזיקה החסידית", מבטיח מנדלוביץ.

בד בבד, בהפקת המופע הפיקו לקחים והורידו פרופיל בכל הקשור להחצנת הכוכב עצמו 'ליפא שמלצר' ויותר מקפידים לשווק את הטיימינג של המופע כ'שמחת פורים'.

כאמור, רק לפני שנה העבירו גורמים רבניים החלטה, האוסרת קיום מופעים מעין אלו. המארגנים, שטוענים שיש בידיהם אישורים מרבנים לקיום המופע, לקחו בחשבון את הסערה שיכולה לפרוץ מיד עם היוודע דבר המופע, ולמרות כל זאת החליטו ללכת הפעם עד הסוף.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד