י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ליפא- סטופ!

הופעת הענק בארה"ב נתקלת בהתנגדות חסרת-תקדים של רבנים וראשי ישיבות באמריקה. במתקפה על ההופעה ועל ליפא נכתב: "הקונצרט מלווה בהוללות, הדיסקים מכניסים רוח הרחוב הפראי"

ליפא שמעלצר. "מחדיר את רוח הרחוב"?
ליפא שמעלצר. "מחדיר את רוח הרחוב"?

הכל החל במה שנראה כמופע היסטורי של המוזיקה החסידית בארצות-הברית. לשם קיום הארוע הענק, נשכר אולם 'המדיסון סקוואר גארדן', הממוקם בלב מנהטן. במופע אמורים לקחת חלק מספר אמנים, שהבולט בהם הוא ליפא שמלצר. הפעם הכל היה נראה סגור. המקום הוזמן, החוזים עם הזמרים נחתמו, ומכירת הכרטיסים החלה.

בדיוק לפני שנה היה אמור להתקיים המופע במתכונתו הנוכחית, אך בעקבות לחצים כבדים שהפעילה עסקונה חרדית, בעיקר על הזמר ומשפחתו, המופע ירד לטמיון.

שיע מנדלוביץ, אחד המפיקים הגדולים בארצות-הברית, ומי שהפיק את המופע הקודם והנוכחי, כמעט והרים ידיים אחרי ההפסדים.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא הסביר מדוע עולה שוב המופע: "הלחץ הציבורי עשה את שלו, אנשים פרטיים הלכו לרבנים והחתימו אותם בעד המופע, קיבלתי שיחות עידוד מכל העולם, והיו אנשים שהתחייבו לרכוש כרטיסים אפילו מלונדון. כולם לחצו לקיים את המופע לקראת פורים. אנחנו הולכים על המופע הזה בכל הכוח. עוד לא ראו דבר כזה בהיסטוריה של המוזיקה החסידית", מבטיח מנדלוביץ.

בד בבד, מפיקי המופע הפיקו לקחים והורידו פרופיל בכל הקשור להחצנת הכוכב עצמו 'ליפא שמלצר' ומקפידים יותר לשווק את הטיימינג של המופע כ'שמחת פורים'.

כאמור, רק לפני שנה העבירו גורמים רבניים החלטה, האוסרת קיום מופעים מעין אלו. המארגנים, שטוענים שיש בידיהם אישורים מרבנים לקיום המופע, לקחו בחשבון את הסערה שיכולה לפרוץ מיד עם היוודע דבר המופע, ולמרות כל זאת החליטו ללכת הפעם עד הסוף.

ואכן, הסערה פרצה.

במכתב המתפרסם לראשונה באתר 'בחדרי חרדים', קוראים ראשי ישיבות ורבנים באמריקה, שלא להשתתף במופע, ולא לקנות את הדיסקים של הזמר ליפא שמעלצר. במכתב החריף נכתב, כי המופע המדובר, שיתקיים בהשתתפות גברים ונשים, יגרום לפריצות ולקלות ראש, ואסור להשתתף בו.

כמו כן, יוצאים הרבנים נגד הזמר ליפא שמעלצר וכותבים: הדיסקים של הזמר מכניסים את רוח הרחוב הקלוקלת, ואין לקנות את הדיסקים שלו.

אולם, גם אחרי הסערה שפרצה, לא מרימים מארגני המופע ידיים, ואומרים: "יש לנו רבנים שתומכים בנו. אנחנו נעשה את המופע בהפרדה מוחלטת, ומקווים לעשות שמחה יהודית אמיתית".

הימים הקרובים ילמדו האם המחאה חסרת התקדים עשתה את שלה, או שהמופע השנוי במחלוקת יתקיים בכל זאת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד