י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מונסי: התנכלויות לת"ת באבוב

השכנים של 'חיידר' באבוב במונסי מצאו עוד סיבה להתנכלות: אברכי כולל למדו שחיטה ללא אישור בשטח ה'חיידר' - והמשטרה הוזעקה. מנהל הת"ת: שחיטת הפרה לא קשורה אלינו, ונעשתה ללא רשותינו

שחיטה. צילום אילוסטרציה
שחיטה. צילום אילוסטרציה


'חיידר' באבוב בעיר מונסי שבמדינת ניו-יורק, סובל בתקופה האחרונה מהטרדות מצד שכניו בכביש 306, אשר מנסים זה תקופה ארוכה להתנכל למוסד החסידי הממוקם באיזורם. המגזין 'אשת חיל' מדווח, כי השבוע הוזעקה המשטרה המקומית על-ידי השכנים, לאחר שאברכים למדו שחיטה, ללא אישור, בשטח בית הספר.

"כשהסתכלתי מהחלון שמתי לב לפעילות מוזרה בחצר בית הספר הלא חוקי", אמרה תושבת המקום. "אני קוראת לבית הספר לא חוקי, מכיוון שהם עדיין פועלים ללא רישיון, כשאנחנו מנסים לסגור אותם. ראיתי את החיה עטופה נלקחת מאחורי הבית, ולאחריה שחטו אותה, כשהם סובבים בטקס דתי מוזר. קראנו לשוטרים, ואני יודעת שמשרד הבריאות גם היו שם, הם נקראים לבית המשפט בשבוע הבא, אנו גם נגיע לשם וננסה לעצור אותם".

מנהל התלמוד-תורה, ר' גרשון בורנפרייד, הגיב על הדברים: "הידיעה בדבר השחיטה שנעשתה בשטחינו לא קשורה אלי או לחסידות באבוב. קבוצה שלמדה 'הלכות שחיטה' השתמשה בשטח ללא רשות. הם אומרים שהם ניסו ליצור קשר, אך לא השיגו אותי. אני בוודאי לא הייתי מרשה להשתמש בשטחינו לצורכי שחיטה, למרות שזה בהחלט לא נוגד את חוק".

לדעת תושבי האיזור היהודיים, ההתנכלות לתתלמוד תורה היא אנטישמית וחסרת בסיס, ונעשית לדבריהם, בשיתוף המשטרה והתקשורת המקומית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד