י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חי וקיים • גלריה

מתחם קבר דוד המלך בכותרות: הכנסייה הנוצרית דורשת שחלק מהמתחם הקדוש יעבור לרשותה • צלם 'בחדרי חרדים', יצחק לב ארי, יצא לתעד את המקום וחזר מהמשימה עם גלריית תמונות ייחודית

חי וקיים • גלריה


קבר דוד עלה לכותרות בתקופה האחרונה. ולאו דווקא בנסיבות חיוביות. הכנסייה הנוצרית דורשת לקבל לידיה חלק ממתחם הקבר. הממשלה הישראלית הרופסת לא מתנגדת מספיק לדרישה המחוצפת, ומתחם הקבר הפך לזירת מחלוקת בין-לאומית.

לטענת הנוצרים, מעל הקבר ממוקם חדר המכונה בפיהם "חדר הסעודה האחרונה", שם לפי האגדה שלהם סעד אותו האיש לפני מותו בידי הרומאים.

למרות הסערה הציבורית, החיים במתחם הקבר מתנהלים כסדרם. כאן לא שמעו על התנגדותו הנחרצת של אלי ישי להעביר או אפילו לדבר על העברת המתחם לידיים נוצריות.

במתחם עצמו פועלת ישיבת התפוצות. הנוכחות היהודית מורגשת מאוד. מעל כל חדר מתנוסס לתפארה סמל או שם של אירוע מהתנ"ך. האנשים שמאכלסים את המתחם, לא חושבים ולו לרגע אחד לעזוב את אותו: "דוד היה יהודי, והמתחם יישאר בידיים יהודיות", הם אומרים בכל תוקף.

רשות העתיקות האחראית על הפיתוח והעבודות במקום, לא הופכת את חיי תלמידי הישיבה לקלים יותר. כל הוספה צריכה אישור מיוחד. קופת צדקה שנתלתה על אחד הקירות הורדה בצו של רשות העתיקות.

המקום שוקק חיים. לאורך כל שעות היום והלילה יושבים אברכים והוגים על תלמודם. אולם המבואה שוקק חיים, והמראה הכללי משובב נפש.

תושבי המקום עוסקים בימים אלו בפעילות נמרצת על מנת להוריד פסל עם דיוקן של דוד המלך. פסל שכמובן חוטא לאמת, ולנשוא מוצגו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד