י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

בקשה לייצוגית נגד פלאפון: מהירות הגלישה נמוכה משהובטח

החברות אינטר דייט ונובטריילס: "פלאפון בוחרת במודע ליצור מסך עשן סביב מהירות הגלישה שהיא מעניקה ללקוחותיה" • שווי התביעה - 242 מיליון שקל

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

בקשה לתביעה ייצוגית בסך של 242 מיליון שקל הוגשה השבוע נגד חברת פלאפון, בטענה שהחברה מציגה לציבור מצגי שווא לפיהם היא מעניקה להם חווית גלישה מהירויות גבוהות ביותר - בעוד שבפועל מהירות הגלישה ברשת הסלולארית שלה עומדת על בממוצע כ-2 מגה בכל הקשור להורדת נתונים, ועל כ-1 מגה בכל הקשור להעלאת נתונים.

בתביעה טוענות החברות אינטר דייט וחברת הבת שלה חברת נובטריילס, העוסקות בתחום האינטרנט, כי הצטרפו כמנויות לשירותיה של פלאפון בשנת 2011 "בעיקר בשל הבטחתה לספק להן מהירות גלישה גבוהה ביותר של עד 16 מגה להורדת נתונים ועד 4 מגה להעלאת נתונים". הן הוסיפו כי "הצטרפותן לרשת פלאפון נבעה ממסע פרסום אגרסיבי שבו מציעה פלאפון חווית גלישה במהירויות גבוהות שאינן קיימות אצל חברות הסלולר האחרות".

אינטר דייט ונובטריילס טענו בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד בן ציון רזניק, כי הן מדדו את מהירות הגלישה בטלפונים הניידים שלהם באמצעות תוכנה המודדת את מהירות הגלישה 19 פעמים והתברר להן כי "מהירות הגלישה הנחזית במכשירים הסלולאריים שלהן איטית בהרבה מן המהירות שהובטחה". החברות הוסיפו כי כשפנו לנציגי השירות של פלאפון נאמר להם כי קיימת תקלה כללית כלפי כלל הלקוחות.

התובעות טוענות כי "פלאפון בוחרת במודע ליצור מסך עשן סביב מהירות הגלישה שהיא מעניקה ללקוחותיה, כאשר נציגי השירות שלה מבטיחים למתעניינים פוטנציאליים מהירות גלישה כמפורט בפרסומיה של פלאפון. ברם, מוקדי שירות הלקוחות שלה מציגים, בה בעת, מצג בפני המתעניינים לפיו קיימת 'תקלה' ברשת שאינה מאפשרת ליתן ללקוחות את מהירות הגלישה המובטחת". הן הוסיפו כי "פלאפון מנצלת את בורות הצרכנים, ואת העובדה כי רובם המכריע אינו מסוגל למדוד מהירות גלישה או אינו מודע לכך שניתן למדוד מהירות גלישה, כדי לגבות כספים בגין מהירות גלישה שאינה קיימת בפועל".

קבוצת התובעים שהוגדרה בבקשה היא 375 אלף מנויים, רבע ממנויי פלאפון, שרכשו חבילת גלישה במהירות הגבוהה החל משנת 2009 ועד עתה. הנזק שנגרם לכל לקוח מוערך ב- 15 שקל לחודש. הנזק שהוערך לגבי כ- 37 אלף מנויים שהכפילו את מהירות הגלישה הוא 20 שקל לחודש.

מפלאפון נמסר: "איננו מגיבים לנושאים משפטיים".
פלאפון ייצוגית גלישה מהירות סלולר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד