י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

גלקסי III הוא רק ההתחלה: איך ייראה האייפון 5?

הטכנולוגיות החדשות מעניקות לאפל את האפשרות לייצר טלפונים מהירים במיוחד בהשוואה לאייפון 4S. ועם תחרות כמו זו שמציב לה הסמסונג גלקסי III, היא תובס אם לא תנצל את האפשרות הזאת

סמסונג. צילום: סמסונג
סמסונג. צילום: סמסונג

אתר 'פורבס ישראל' מפרסם היום (א) סקירה עתידית של הצפוי באייפון 5:

יהיה זה לא הוגן לתאר את הסמסונג גלקסי III כאבטיפוס לאייפון הבא. אך הדמיון שבין מכשיר הדגל של סמסונג לבין היכולות שיהיו זמינות לאייפון הבא של אפל רב מן המשוער בהרבה. כמו האייפון של אפל, הסמסונג גלקסי III הוא כעת מותג עולמי. אומנם הסיליקון שבתוך המכשירים שלו משתנה משוק לשוק,אך סמסונג מפיצה מכשירים די זהים בין ספקים שונים ומדינות שונות. וכמו האייפון הבא, לגלקסי III יש גישה לתיבת אוצרות של טכנולוגיות, אשר פשוט לא היו זמינות בשנה שעברה.

ייתכן שגם אפל בעצמה עדיין לא יודעת אם היא תישאר עם מסך ההיי-רזולושן בן 9 הס"מ שלה, כמו באייפון 4S, או שמא תלך עם משהו יותר בר השוואה עם מפלצת ה-12 ס"מ של מסך הגלקסי III, מערך הסיליקון הזמין כעת בפני אפל לשחק בו - פירושו הוא כי דבר אחד כבר ברור: האייפון הבא יהיה ממש, ממש מהיר.

שתי סיבות לכך: מעבדים מהירים, ורשתות מהירות. נתחיל במעבדים: אפל כעת סומכת על סמסונג שתבנה את המוחות הדיגיטליים לסמארטפונים שלה. מעבד הסמארטפון של סמסונג עצמה, שבב 'אקסינוס', כולל מעבד 4 ליבות - נסמך על יכולות ייצור שפשוט לא היו בנמצא בשנה שעברה כדי לכווץ את גודל הרכיבים על השבב עצמו עד כדי 32 ננומטר (!), ובכך להרשות לעצמו לסחוט יותר כוח - מאותה כמות של אנרגיה.

אפילו אם אפל תפנה ליצרן אחר שיבנה את שבביה, היא כמעט לבטח תחלוף על פני הטכנולוגיה של תהליך ה-45 נאנטומטר בכדי לבנות את המעבד שנמצא כעת באייפד ובאייפון. גישה לטכנולוגיית הייצור הזאת לבדה אמורה להפוך את שבבי האייפון למהירים למדיי, אפילו אם אפל לא תאמץ את את מעבדי 4 הליבות (חשבו על כל ליבת מחשוב כ'מוח' דיגיטלי המסוגל להתמודד עם מערך נפרד של משימות), ותיצמד לעיצוב המעבדים כפולי הליבה שלה.

הרווח האמיתי יבוא, עם זאת, הודות לגישה אל שבבי האלחוט בני הדור הטרי ביותר, שיכולים להתמודד גם עם רשתות ישנות ואיטיות יותר, וגם עם רשתות האלחוט המהירות החדשות ("4G"), המופצות בידי ספקי אלחוט. מכשירים ישנים נשענו על 2 'מודמים' אלחוטיים נפרדים כדי לגרום לכל זה לעבוד, מה שגרע מחיי הסוללה והכביד עליהם. זו פשרה שאפל בחרה שלא לנקוט בה עם האייפון 4S.

אבל עכשיונ ההתפשרות הזאת לא נחוצה יותר. בשוק האמריקאי סמסונג משתמשת בשבבי "סנאפדרגון" האחרונים של קואלקום, המשלבים מעבדים כפוליה ליבה שמתמשים בטכנולוגית הייצר החדישה ביותר של 28 נאנומטרים, עם תמיכת רשתות אלחוט מהירות. אפל כנראה תלך במסלול שונה במקצת: אומנם קואלקום לא אומרת דבר, אך אנליסטים אומרים שאפל כמעט לבטח תשתמש ב-MDM9615 שלהם, המשלב תמיכה לכל רשת שטלפון יוכל להזדקק לה אי פעם - כולל אלחוט מהיר - על חלקיק בודד בגודל 28 נאנומטר.

צרפו לזאת את המעבד המשופר, ואפל תהיה מסוגלת להוציא טלפון שדוהר דרך אפילקציות - והורדות - במהירויות אדירות בהשוואה לאייפון 4S בן ימינו. הטכנולוגיות הזמינות לאפל כעת פירושן הוא כי היא מסוגלת; תחרות דוגמת זו שמציב הסמסונג III פירושה הוא כי גם מוכרחה.
סמסונג גלקסי מעבד אייפון אפל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד