י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

תביעת דיבה נגד עיתונים חרדיים • חשיפה

לישראל פרץ, עובד עיריית בית שמש, יש סכסוך מתוקשר עם מנהל רשת הגנים 'עץ הדעת' • כעת הגיש תביעת דיבה נגד יומון ומקומון • כתבי התביעה וההגנה

עיתונים. צילום: יצחק לב ארי
עיתונים. צילום: יצחק לב ארי



בבית המשפט השלום בירושלים מתנהלת בימים אלו תביעת דיבה נגד עיתון 'המבשר' ועיתון 'חדש' בבית שמש על סך 150,000 שקלים. את התביעה הגיש ישראל פרץ, עובד עיריית בית שמש.

בכתב התביעה, המתפרסם כאן לראשונה, טוען פרץ כי העיתונים כתבו נגדו עובדות שאינן נכונות בסכסוך שנוצר בינו לבין יעקב סגל, מנהל רשת הגנים 'עץ הדעת' בעיר בית שמש. הנתבעים מכחישים את הטענות ומבקשים מבית המשפט לדחות את התביעה על הסף.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בסוף השבוע האחרון הגיעו הנתבעים לדיון תצהירי בבית המשפט.

הנתבעים: יעקב סגל - מנהל רשת הגנים 'עץ הדעת', המוציאה לאור של עיתון 'המבשר', יום טוב רובין - עורך עיתון 'המבשר', מאיר קליין (שמו המלא שמור במערכת), החתום על הכתבה שהתפרסמה בעיתון 'המבשר', יצחק מאיר אלתר - מוציא לאור עיתון 'חדש', ישראל שרייבר - עורך עיתון 'חדש' ודוד רובין - עורך בפועל בעיתון 'חדש'.

את כתב התביעה הגיש עורך הדין שמעון מ. ביטון המייצג את ישראל פרץ.

על פי כתב התביעה, ב-17.11.10 הגיע יעקב סגל למשרדו של פרץ וביקש ממנו למסור לו מפתחות של גן ילדים שמיועד לרשת. פרץ סירב לתת לו את המפתחות הואיל ולטענתו טרם נתמלאו המנהליים הדרושים לשם מסירת הגן לרשת.

לטענתו, סגל החל לקלל ולנבל את פיו נגדו ובתגובה הוא דרש ממנו לעזוב את המשרד.

סגל, כך על פי התביעה, שיגר מכתב למנכ"ל העירייה, מתי חותה, ובו התלונן כי פרץ תקף אותו פיזית ועל כן הוא דורש את פיטוריו. בנוסף, הוא הגיש תלונה במשטרת בית שמש שנסגרה מחוסר אשמה פלילית.

פרץ הגיש תלונה נגדית במשטרה ושיגר מכתב למנכ"ל העירייה בו הוא מסביר את עמדתו במקרה.

אך הסיפור מסתעף כאשר שני עיתונים חרדים סיקרו את האירוע.

"בעיתון המבשר פורסמו בשמו של סגל בין השאר הדברים הבאים: "הוא פגע באוזן שלי בעוצמה רבה ואני הוטחתי בקיר. הילדה שהייתה עמי פרצה בבכי היסטרי, ואני הרגשתי צלצולים חזקים באוזניים". עוד פורסם כי התובע אמר כביכול לנתבע: "כל הדוסים שקרנים ורמאים והוא אינו מאמין לאף מילה שלהם", כך על פי התביעה.

עוד נכתב כי "בעיתון 'חדש' בבית שמש התנוססה תמונתו של פרץ והכותרת שהופיעה: "דה הרטוך 2 בכיר בעירייה תקף עסקן חרדי". בכתב התביעה טוען פרץ: "כל שנאמר ע"י הנתבע 1 ושפורסם על ידי הנתבעים אין בו אמת".

עורך דינו מציין כי "פרסום הדברים ברבים כפי שפרסמו הנתבעים על התובע יש בהם כדי להכתים את שמו הטוב בציבור". בתאריך 22.10.10 נשלחו מכתבי התראה ובהם דרישה להתנצלות ופיצוי כספי לתובע אך המכתבים לא נענו.

"כתבה מקצועית"

בכתב הגנה שהוגש על ידי עיתון 'המבשר' וכותב הידיעה, באמצעות עו"ד זאב לכוביצקי, נאמר כי "הנתבעים מכחישים את כל הטענות שהעלה התובע".

עוד עולה ממנו כי כי כתב העיתון קיבל את הידיעה מכתב עיתון 'חדש' ואף פנה לישראל פרץ כדי לברר עמו פרטים נוספים. בנוסף הוא גם פנה לעיריית בית שמש ולמשטרת ישראל כדי לברר את העובדות.

"אין ולא יכולה להיות מחלוקת שלנתבעים אין כל קשר אישי עם הנתבע (ישראל פרץ. י.א.).

"אין מחלוקת שלנתבעים הייתה זכות לפרסם את הכתבה בצורה שפורסמה. הכתבה נערכה בצורה מקצועית ולאחר כל הבדיקות הנדרשות ובזהירות המרבית הנדרשת מעיתונאי", לשון חלק מהדברים.

"להתעשר בלי משפט"

בכתב הגנה שהוגש מטעם יעקב סגל, מנהל רשת הגנים ויצחק מאיר אלתר, מוציא לאור עיתון 'חדש' על ידי עורך דינם עדיאל סגל נכתב כי לתביעה יש מטרה אחת ויחידה, "לעשות עושר שלא במשפט".

בקצרה פירטו הנתבעים את השתלשלות העניינים כפי שהיו, "על התובע להפנות אצבע מאשימה כלפי עצמו בלבד ואל לו להאשים את הנתבעים בנזק לכאורה אשר מקורו בהתנהגותו בלבד". בכתב ההגנה הוא מוגדר: "איש אלים מילולית ופיזית".

מכתב ההגנה עולה כי סביב "האירוע" במשרדו של פרץ נסוב ויכוח ארוך וספציפי בין המנהל הרשת והעירייה בקשר לגן המדובר. בין היתר נכתב כי כשסגל ביקש מפרץ את המפתחות הוא סירב לתת לו.

מאוחר יותר הוא ביקש לדעת מדוע אינו מפקיד בידו את מפתחות הגן ופרץ ענה, על פי כתב ההגנה: "לא סומך על הדוסים.. וגם הרב שלכם שקרן". גם נטען כי פרץ הטיח את ידו באוזנו השמאלית של סגל אל מול עיניה של בתו הקטנה. סגל טוען גם כי פרץ סירב לסולחה אותה ניסה לסדר ראש העיר וזאת "מסיבות השמורות עמו".

באשר למוציא לאור עיתון חדש, נכתב כי הוא שמע את הפרטים ממקור בעירייה ואף פנה לתובע כדי לקבל את תגובתו.
תביעת דיבה המבשר חדש בית שמש הגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד