י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

זלמן רודרמן מגיש ספר חדש: נתנאל

מה קורה לנתי כשנאלץ לעזוב את ביתו ולהתגלגל במוסדות ברחבי הארץ • 'נתנאל', ספרו החדש של זלמן רודרמן לבני-הנעורים על הצד הפחות מואר של החיים • ויש טעימה מהספר

נתנאל. כריכת הספר
נתנאל. כריכת הספר

"לא לכל הילדים החיים מאירים פנים", מכריזה כותרת-המשנה על כריכת ספרו החדש של הסופר ר' זלמן רודרמן, 'נתנאל'.

עלילת הספר מלווה את הדרך שבה הילד – ובהמשך, הנער הצעיר – נתנאל (נתי) הלוי מנווט את עצמו אל מול גלי חייו הסוערים.

נתנאל הוא "ילד חכם ורגיש, שנולד במשפחה חמה ונורמטיבית, אבל אסון כבד המתרחש במשפחתו, ערב כניסתו בברית, משבש הכול ומוביל לפירוק התא המשפחתי". לנתנאל אח ואחות גדולים ממנו. השלושה נאלצים לעזוב את ביתם ולהתגלגל בין מוסדות פנימייתיים שונים ברחבי הארץ. חיי הפנימייה מזמנים להם התמודדות מתמדת ומאוד לא-פשוטה עם שלל אתגרים נפשיים, חינוכיים וחברתיים.

"המעקב אחרי גיבורי העלילה, תוך הזדהות טבעית איתם ועם גורלם, מעורר בלבבות הקוראים קשת של ערכים חיוביים דוגמת יושר, חברוּת, משמעת, ביטחון בה', אהבת תורה, הצבת יעדים והשגתם, אימוץ דפוסי התנהגות נכונים ועוד", כותב המחבר ב'מילים אחדות להורים' שבפתח הספר.

עם זאת, מוסיף המחבר ומדגיש, כי בכתיבת הספר עמדו לנגד עיניו בעיקר שני יעדים חינוכיים: "הגברת הרגישות לחולשותיו ולקשייו של האחר" ו"עקירת התחושה הרווחת, במיוחד בקרב ילדים ונערים, כאילו כל מה שיש לי, 'מגיע לי' ואף 'מובן מאליו'".

ואכן, הספר מאיר ברגישות ובכישרון את הצדדים הפחות שמחים של החיים, כפי שהם נתפסים בעיניהם של שלושת האחים לבית הלוי. 232 עמודים של עלילה מרתקת, מרגשת ומאלפת – עם סוף טוב.















זלמן רודרמן נתנאל ספרות ילדים משפחה ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד