י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

שניים מילדיו נפטרו - ואז גילה: התפילין היו פסולות

סיפור מצמרר • תלמיד-חכם שיכל שנים מבניו • השבוע שלח את תפיליו לבדיקה • כשקיבל התוצאות "זעק זעקת שבר" • בבדיקה התגלה: המילה 'בני' חסרה • בפנים: צילום הפרשיה

צילום אילוסטרציה: דרור גרתי פלאש 90
צילום אילוסטרציה: דרור גרתי פלאש 90



האם ערכתם בדיקת תפילין לאחרונה? הסיפור המצמרר הבא, עשוי להמחיש את חשיבות הבדיקה:

תלמיד-חעם ידוע בירושלים רכש לפני 18 שנה זוג תפילין מהודרות. אחרי 12 שנה, כאשר אחד מחתניו איבד את התפילין שלו, העביר אותם הרב לחתנו, וזה האחרון השתמש באותם התפילין במשך 6 שנים.

הרב הירושלמי שהשתמש בתפילין 12 שנים איבד במהלך תקופה זו שניים מילדיו: ילד בן 6 וילד בן 12. גם החתן, בתקופה בה השתמש בתפילין הללו, עבר מספר אירועים עם בנו שכמעט והסתיימו באסון. בין היתר, ספג הילד כוויה קשה וארון נפל על ידיו.

השבוע, בבדיקה שנערכה לתפילין, התברר: המילה 'בני' חסרה.

זוג התפילין הוכנס לבדיקה ממוחשבת במכון 'פאר', שם התגלה כי בפרשיה השנייה בתפילין של ראש, חסרה בפסוק "וכל בכור.." המילה "בני".

ראש המכון, הרב ישראל יוד, מספר ל'בחדרי חרדים', כי ברגע שקיבל בעל התפילין את הידיעה על כך, יצאה מליבו "זעקת שבר. צמרמורת חלפה בגופו".

"הוא סיפר", מוסיף הרב יוד, "שלפני מספר שנים קיבל בעל התפילין, חמיו, הוראה מגדול בישראל לבדוק את התפילין, ואכן הוא שלח אותן לבדיקה אצל מגיה. אך גם שם הטעות לא התגלתה".

הרב ביקש מהרב יוד לפרסם את הסיפור ברבים, בכדי שבדיקת התפילין תיעשה על ידי כל אדם בבדיקת מחשב, ולא יסתמכו על בדיקת מגיה בלבד - מומחה ככל שיהיה.



הפרשיה עם המילה החסרה:


מכון פאר תפילין הרב ישראל יוד בני פרשיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד