י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרצל סוגר שנה ב'לחם בשר' • טעם של ניו יורק בתל אביב

במסעדת 'לחם בשר' במרינה התל אביבית, פתח הרצל במנה ראויה של חציל בלאדי קלוי, וסיים במנת סינייה מלווה ביין הבית, שהכריעה אותו • ביקורת מסעדות

צילומים: ניר יצחק (סטודיו דרור כץ)
צילומים: ניר יצחק (סטודיו דרור כץ)



שעת הערב המאוחרת, מנועי המטוסים שעברו מעלינו לקראת נחיתה בשדה-דוב הסמוך, יחד עם רעש הגלים והבריזה הנעימה שנשבה בימים של סוף הקיץ במרינה של תל-אביב, היקשו עליי להבחין בדמויות שהסבו בשולחנות שמחוץ למסעדה. כשהתקרבתי מעט, יכולתי להבחין בכיפות ובזקן לצד הפאות והשביסים ודעתי נחה. אני אכן במקום הנכון.

על מיקום כזה למסעדה שמכוונת גבוה אפשר רק לחלום. מעידה לא נכונה ואתם בתוך המים הטריטוריאליים של צפון תל-אביב-הרצליה. מדובר בחתיכת הישג עבורי, שכן אני זמן רב עמל לשכנע את אשתי להצטרף אליי למסעדת בשרים בהגדרתה ולסעודת שם ארוחה מלאה, כך בכל אופן חשבתי לעצמי, לפני שהבנתי שהמנות ב'לחם בשר' מיועדות להשביע גדולים וטובים ממני.

האווירה מוקפדת, שלא לומר מוקפדת מידי ב'לחם בשר'. אפילו המלצרים מתלחשים בדציבלים הנכונים. מחוץ למסעדה כעשרה שולחנות, כשבפתח, סטנד עם התפריט לסקרנים ולמתעניינים ו'מארחת' שדואגת לקבל את פני הבאים. ממש גולדען אמריקע, מה אתם יודעים.

גם החלל הפנימי של 'לחם בשר' מעוצב כמו דיינר ניו יורקי עכשווי. הדפסים בגופנים שונים על הקירות בשפה האנגלית כמובן. בר מעץ מהגוני כהה ותאורה מינימאלית בקדרות שמתאימה לאורבניות התל אביבית. פרפקט.

המנות שדגמנו באותו ערב היו אכן בבחינת אין הקומץ משביע את הארי על פניו, אולם לאחר שבאו אל קירבי, הבנתי את הצורך שלי בפרופורציות בכל הקשור למונח על הצלחת שלפניי.



מנה נדיבה של חציל בלאדי קלוי

התחלנו במנת פתיחה, חציל בלאדי קלוי על האש (בשלמותו) עם טחינה ורוטב ירקות פיקנטי ורענן. לא מנה שתפיל אתכם מהרגליים, אבל בהחלט ראויה ונדיבה. התלווה לכל הגישעפט הראשוני הזה ארבע פרוסות לחם כהה, ובייגל באפייה מקומית עם מטבלים נהדרים של פלפל קלוי בחומץ שנטחן דק דק, ורוטב עגבניות וחומץ בלסמי ששוחים בשמן זית.

ולא שלא היו לי קונפליקטים בנוגע למנת הפתיחה. היו גם היו. מצד אחד, רציתי ללכת על הלחמעג'ון שנראה לי להיט ושלאגר לא נורמלי, אבל מכיוון שבמנות העיקריות כבר זממתי על הסינייה כבש שעטוף גם הוא בלחם, ולפנינו כאמור כבר נחו להם מספר פרוסות לחם ובייגל, ירדתי מהלחמעג'ון לטובת החציל בטחינה.

למנה העיקרית חככתי בדעתי בין סינטה 300 גרם ברמת עשייה מדיום, עם דימום קל שיצרוב לי בגרון כמו שאני אוהב, לבין הסינייה. הסינייה הכריעה אותי לבסוף (תרתי משמע), ולו בגלל שהתעניינתי והסתקרנתי במראה הלחם שעוטף את המחבת הלוהטת כבשפנים מכל טוב החי והצומח.
לא הייתי במצב הרוח הרצוי, אבל בשעות הערב מציעה המסעדה במחיר הוגן של 35 ₪ בעבור לגימה מיין הבית ללא הגבלה. משתלם לכל הדעות, בפרט למיטיבי לגימה.



לחם ממלא במיוחד

לבנתיים, הספיקה מנת הסינייה שלי להגיע לשולחן. אישתי שהלכה על מנת שניצל לייט, שזה הדבר הכי בשרי שהיא הייתה מוכנה לשקול באותו ערב, ושוב, זה עדיין הישג עבורי, דיווחה על פריכות עדינה ומנה מכובדת של חזה עוף לצד צלחת אורז גדוש בעשבי תיבול ובשקדים.

המנה שלי כבר היתה סימפוניה אחרת. המנה היתה נראית לי סטנדרטית בגודלה, אולם ההפתעה האמיתית חיכתה לי בפנים. עיסה דלילה במקצת לטעמי, של בשר טלה טחון עם צנוברים, עשבי תיבול, עגבנית, חצילים ואורגנו (!) כמה מפתיע. לצד המנה קיבלתי שישה פלחים של תפוחי אדמה אפויים בתנור ללא ליטרים של שמן עודפים כפי שנהוג במקומותינו לצערי.

הלחם שעטף את המחבת הדי קטנה יש לומר, עם מנת הבשר המתובלת דלעיל השביעו אותי כפי שלא ציפיתי. בתקווה שרופא המשפחה שלי עדיין לא חזר מחו"ל, אני חייב להתפייט קצת על הלחם והבצק. לא לחינם בחרו שם בשם 'לחם בשר'. את הבשר לא בדיוק דגמתי שם כדבעי, ואני בהחלט מתכוון לסור לשם שוב בעגלא דידן ואימרו אמן. אבל הלחם באמת שיחד אותי קצת. לא יודע, הוא היה לא אפוי לגמרי, זאת אומרת צמיגי במקצת, הוא היה דק ואוורירי ובכל זאת ממלא מאוד! ואם אחד כמוני כותב לכם ממלא, תיקחו זאת כאמירה וודאית, לא כהשערה בעלמא. אני רק יכול לתאר לעצמי שקיבתי עמלה כראוי בכדי לפרק את הפחמימה הזאת.

בעבור כל מה שלעיל, בתוספת בקבוק דייאט ספרייט צונן וכוס חצי ליטר של מיץ אשכולית אדומה כולל תשר, השארנו שם 250 ₪, שזה די יפה ומכובד ובהחלט לא שרירותי. נכון, אני מתאר לעצמי שעם התפרעות קטנה ושחרור רסן, הייתי יכול להוסיף עוד 100 שקלים בכיף לתוצאה הסופית, אבל כפי שאמרתי, באותו ערב מצב הרוח ניטרל ממני את חדוות היין, והסינייה הצנועה פעלה את פעולתה היטב.

לסיכום, מדובר במסעדה עם פוטנציאל טוב מאוד. המסעדה מכוונת גבוה ולא מחטיאה. המקום הוא גלאט כשר עם משגיח צמוד במקום, כך שאין תירוץ לחובבי הבשר האמיתיים. אם אתם באזור, תנו גיחה פנימה ותגלו שיש אופציה אחת לפחות לבילוי לילי על שפת הים של תל-אביב גם לאנ"שים כמונו.



כתובת וכל השאר...

'לחם בשר'-גלאט כשר למהדרין בהשגחת בד"צ יורה דעה הרב מחפוד.

משגיח צמוד במקום.

יורדי הסירה 1 (האנגר 14), תל-אביב

טל': 03-5252558

שעות פעילות: א'-ה': 12:00-אחרון הלקוחות
ו': 12:00-שעתיים לפני כניסת השבת
מוצ"ש: חצי שעה לאחר צאת השבת-1:00


[email protected]
מסעדות לחם בשר טעימה הרצל ביקורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד