י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לקראת הנסיעה: ביבי קיבל ברכה

ערב יציאתו לוושינגטון לפגישה עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, קיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו ברכה מהגר"ע יוסף. השיחה בין השניים עסקה בנושאים עליהם ידבר נתניהו עם נשיא ארה"ב

הגר'ע יוסף עם בנימין נתניהו, בקדנציה הקודמת. צילום: פלאש 90
הגר'ע יוסף עם בנימין נתניהו, בקדנציה הקודמת. צילום: פלאש 90

הגר"ע יוסף שוחח הלילה (מוצ"ש) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואיחלו לו הצלחה לקראת נסיעתו לוושינגטון. במהלך השיחה בירכו מרן כי יצליח במשימותיו מול הנשיא האמריקאי, כך מדוח אתר 'לדעת.נט'. השיחה עם נתניהו התקיימה לאחר שיחה עם השר ישי, בה פירט רה"מ את משימותיו מול אובאמה.

נתניהו שיוצא הלילה (מוצ"ש) לוושינגטון, ייפגש עם נשיא ארה"ב ביום שני הקרוב. מדובר בפגישה הראשונה בין השניים, והיא אמורה לתת הערכה כיצד יראו היחסים בין האישים בשנים הקרובות.

נתניהו שטרם הציג את משנתו המדינית, צפוי להגיע לוושינגטון ולהציג לנשיא אובאמה את מדיניותו, כשככל הנראה מדיניותו תיהיה בכיוון פיתוח השלום הכלכלי בין הפלסטינים והישראלים, דבר שהציג בעבר השר ישי.

הנשיא אובאמה צפוי לדרוש מנתניהו להכיר בעיקרון של שתי מדינות לשני עמים, וכן להאיץ את המו"מ עם הפלסטינים שנמצא בקיפאון מאז תקופת כהונתו של אולמרט כראש ממשלה.

נושא נוסף שלשמו מגיע נתניהו לוושינגטון, זה המרוץ האיראני אחר הגרעין. נתניהו יבקש מאובאמה להתחיל כבר כעת בסנקציות של ממש, ולא להמתין חודשים נוספים. אובאמה מצידו ידרוש כי ישראל תשתף את ארה"ב במידה ותחליט להפציץ את מתקני הכור בבושאר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד