י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

המשחטה של יואליש קרויס במאה שערים חוזרת לפעול

עיריית ירושלים החזירה הציוד שהוחרם בפשיטה, והעניקה אישור לשחוט בימים שלפני יום כיפור • קרויס בקמפיין מיוחד בשכונות חילוניות: "כולנו להצלת משחטת מאה שערים"

משחטת מאה שערים. צילום: יעקב כהן
משחטת מאה שערים. צילום: יעקב כהן



פרסום ראשון: הלילה (ד'), שנה וחודשיים מאז פשטה משטרת ירושלים על המשחטה שבבעלותו של יואליש קרויס בשכונת מאה שערים - והודיעה יחד עם העירייה ורשות המיסים על סגירתה - חוזרת המשחטה לפעול.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בימים האחרונים החזירה עיריית ירושלים את הציוד שהוחרם בפשיטה. במקביל הגיש קרויס בקשה לקבלת אישור מהעירייה לשחוט בתוך המשחטה, בימים שלפני יום כיפור. העירייה נענתה לבקשה והעניקה את הרישיון הזמני שביקש.

קרויס הגיש גם בקשה לפיה יוכל להפעיל את המשחטה לאורך השנה כולה, אך זו טרם נענתה.

קרויס מאמין כי דווקא העיתוי, ערב יום כיפור, ימים בהם נוהגים לערוך 'כפרות' על תרנגולות, הוא זה שיביא למודעות הציבור את הבשורה שהמשחטה חזרה לפעול במלוא המרץ, זאת למרות שרישיון העסק עבור השנה כולה, טרם התקבל.

בשנה שעברה קיבל קרויס אישור לערוך כפרות מחוץ למשחטה.

כדי לחזק את המודעות יצא קרויס בקמפיין מיוחד, הצפוי להתפרסם דווקא בשכונות חילוניות, תחת הכותרת: "כולנו להצלת משחטת מאה שערים" - הוא מפרסם תמונה של אחת מבנותיו, כשהיא אוחזת בתרנגול ולצדה הכיתוב: "על הכפרות שלכם יברכו בשבת ילדים טהורים".

במודעה נוספת מופיעה תמונתו של קרויס עצמו יושב לצד אביו שנפטר השנה. "הצוואה של הרה"ח אברהם משה קרויס זצ"ל לבנו יואליש", נכתב לצד התמונה, "המשחטה היא הניסיון האחרון לפני ביאת המשיח".

קרויס מספר כי בכוונתו לשגר את התרנגולות למשפחות נזקקות במאה שערים.

קרויס ל'בחדרי חרדים': "אני כולי תקווה שהאישור להפעיל את המשחטה יינתן גם הלאה, לכל השנה, והמשפחות במאה שערים ואלו שנהנו משחיטה מהודרת לאורך עשרות שנים, יוכלו להמשיך לאכול עופות ששחיטתן היא כאן".

לפני ארבעה חודשים הגישה פרקליטות מחוז ירושלים כתב אישום נגד קרויס ונגד מראד טרוה, ערבי שעבד עמו, בגין העלמות מס במשחטה שהפעיל בשכונה. השניים נאשמים בהעלמת הכנסות על סכום של 2.5 מיליון שקלים.







יואליש קרויס משחטה משטרה עירייה רישיון עסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד