י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לבקשת הבמאית החרדית: סרט הקולנוע לא יוקרן בשבת

הבמאית החרדית רמה בורשטיין סיכמה עם בתי הקולנוע שלא יקרינו את סרטה בשבת • "אם הסרט שלי מוקרן בשבת באופן ציבורי, הנאמנות התורנית שלי מוטלת בספק"

למלא את החלל. צילום: יח"צ
למלא את החלל. צילום: יח"צ

'למלא את החלל', הסרט המצליח שזכה לפרסים רבים פרי יצירתה של הבמאית החרדית רמה בורשטיין, לא יוקרן בבתי הקולנוע בשבתות ומועדי ישראל. זאת בעקבות בקשתה ולמרות שמדובר בהחלטה יוצאת דופן ובעלת משמעויות כלכליות עבור סרט מסחרי.

"מעט מאד דברים היו ברורים לי בתוך המסע הזה", היא אמרה היום. "השבת היא אחד מהם. להיות אדם דתי ומאמין זה לא משחק. יהודים רבים לאורך ההיסטוריה היו מוכנים למות בשם האמונה שלהם. אני לא נדרשת למות, ברוך השם, רק ליצור תוך יכולת לאחוז באמונה העמוקה שלי".

כשנשאלה בראיון שהעניקה למגזין '24' של 'ידיעות אחרונות' מה עם הצופים החילוניים, השיבה בורשטיין: "אם אני עושה סרט בתור יוצרת חרדית והוא מוקרן בשבת באופן ציבורי, הנאמנות התורנית שלי מוטלת בספק. מה שכל אחד עושה בביתו אינו מענייני, מה שמתרחש עם היצירה שלי באופן ציבורי מעיד עליי".

על האפשרות שיכולה להיות פגיעה כלכלית בהכנסות, היא אמרה: "קשה לי לענות על זה באופן הגיוני. בתורתי אין ברכה ברווחים שבאים בשבת, האמונה מתחילה איפה שההיגיון נגמר".

גם שולי ומיכל רנד עשו את אותו הדבר לפני 8 שנים כשהוציאו את הסרט 'אושפיזין'. "כסף זה לא הכל", אמרה רנד. "ואם צריך למכור את הנשמה, אז לא. ברגע שזה נתון בסיסי אתה לא מתחבר עם זה יותר מידי ואצלנו הדתיים זה לא שיקלו. ברור לנו שאת הסרט אי אפשר להקרין בשבת ומצפים לברכה בעקבות מסירת הנפש".

ארבע שנים לאחר מכן, כשהוציא רנד את אלבומו המוסיקלי, "נקודה טובה", הוא כתב על עטיפת הדיסק שהוא מבקש משדרי הרדיו שלא להשמיע אותו אחרי כניסת השבת ולפני יציאתה. "והנה,
האלבום מכר מאה אלף עותקים, ושולי זכה בתואר תמלילן השנה וגם הופיע איתו בקיסריה".

הסרט של בורשטיין יעלה היום (ה') לראשונה במסכי הקולנוע, כאמור, על פי בקשתה, הוא לא יוקרן בשבתות.
סרט שבת רמה בורשטיין שולי רנד קולנוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד