י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"דרעי לא סופר את אלי ישי" • מומחה לשפת גוף מנתח את 'הכרזת האחדות'

ד"ר אמיר הלמר מנתח את שפת הגוף של אריה דרעי, אלי ישי ואריאל אטיאס במהלך מסיבת העיתונאים • "דרעי לא מסתכל בעיניו של ישי, הוא לא סופר אותו • ישי עם מבט מהורהר, ובהמשך, כשנפגע מדברי דרעי, הוא מגרד בפניו • ואטיאס? מחזיק בידיו משולש כוח, מרגיש בטוח בעצמו" • צפו

מסיבת העיתונאים. צילום: יעקב כהן
מסיבת העיתונאים. צילום: יעקב כהן





זו הייתה מסיבת עיתונאים חגיגית לגמרי.

שלושת מנהיגיה הישנים-חדשים של מפלגת ש"ס, ישבו עם גבם אל ארון הקודש בבית הכנסת הסמוך לבית הגר"ע יוסף, מולם עיתונאים, מיקרופונים ומצלמות - והחלו בהצגה לאומה.

כל מי שידע מה התחולל בבית הגר"ע בימים שקדמו ל'מופע', לא יכול היה שלא לנשוך שפתיים ולקוות בכל ליבו שהקהל יקנה את ה'לוקשים' שניסו למכור שם. דיבורים גבוהים על אחדות, רצונו של הרב, ושמהיום לא תהיה לעיתונאים עבודה, כי אחדות מופלאה תשרור בין שורות התנועה.

וכך, כשהמנהיג החדש אריה דרעי יושב במרכז (קשה להתעלם מהסימן המובהק לכך שהתנועה מהיום בידיו), ניסו השלושה למכור מצג-שווא של "כולנו ביחד".

"אלי ישי ביקש שאריה דרעי ינהל את מטה הבחירות", ניסה השר אריאל אטיאס לספר, כאילו מולו יושבים ילדים קטנטנים הממתינים לסיפור טוב, כדי להירדם ולשקוע בחלומות.

משולש הכוח

כדי שלא להסתפק בהשערות ובניחושים על התחושות של כל אחד מהשלישיה, מוצגים כאן דבריו המקצועיים של ד"ר אמיר הלמר, מומחה לשפת גוף, שאינו מותיר מקום לספקות: אריה דרעי הוא המנהיג החדש. לא משנה מה סיפרו בחדר לאלי ישי (או לאנשיו).

"אטיאס חיבר בין השניים, הוא זה שאמור לשבת באמצע, אבל דרעי יושב שם", פותח המומחה. ולא, אין לו ספק בכך שהדבר מסמל מי שולט.

"שניהם, דרעי ואטיאס, יושבים מוטים מעט קדימה, אלי ישי נשען אחורה", הוא מציין, ומוסיף ומדגיש את העובדה: "אריה דרעי בכלל לא מסתכל בעיניו של ישי, אין כמעט מבטים". הוא הצליח במהלך הראיון כולו לספור שלושה מבטים חטופים שכאלו, אך לא מעבר לכך. ומהניתוח המקצועי של תנועות הגוף ברור לו שדרעי "לא סופר את ישי".




"אטיאס מחזיק בידיו משולש כוח, מרגיש בטוח בעצמו, אלי ישי עם מבט למעלה, מבט של הרהורים", הוא ממשיך ומנתח.

בשלב מסוים מודה דרעי לישי "על הנשיאה בעול כל השנים", ורואה מעבר למה שנאמר את מה שלא נאמר. "עכשיו אני הגעתי, אני אשא בעול". אלי ישי, בתגובה, מגרד בפניו, "כלומר, נפגע אישית מהדברים".

"כשאלי מדבר, אריה דרעי מסדר את הכיפה שעל ראשו, חושב, מהרהר, אחר-כך מסתכל לצד השני. אני לא סופר אותך, הוא משדר".

למען האמת, גם בלי להיות מומחה לשפת גוף, קשה היה שלא לראות, גם בעיניים בלתי מקצועיות, את מה שקרה שם, ביום רביעי בלילה. קודקודי התנועה קיבלו החלטה, מסיבות כאלו ואחרות, להדיח את אלי ישי מראשות התנועה, אלא שהם לא הצליחו לשכנע אותו להשלים עם רוע הגזירה. בלית ברירה עטפו את הגלולה המרה בניר עטיפה של סוכריה טעימה, עשו הצגה יפה לתקשורת, אבל בוא יבוא הרגע בו תוסר העטיפה, וישי יעמוד מול השבר האמיתי, ממנו הוא מעדיף כרגע להתעלם.
ש''ס אריה דרעי אלי ישי אריאל אטיאס ד''ר אמיר הלמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד