י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בשורה לסטודנט החרדי: קו חדש מב"ב לאור יהודה

באישור משרד התחבורה, לאור הביקוש הרב: קו חדש 436 יחבר בין בני ברק לאור יהודה עד מושב חמד את הקו החדש תפעיל חברת קווים ובשלב הראשון יבוצעו 4 נסיעות יומיות לאורך שעות היום

צילום אילוסטרציה. פלאש90
צילום אילוסטרציה. פלאש90

לאחר חודשים של בדיקות ודיונים ולאחר אישורו העקרוני של משרד התחבורה שניתן לפני למעלה משנה, חברת 'קווים' מודיעה על השקתו של קו חדש שיחבר את העיר בני ברק עם אור יהודה ועם מושב חמד- קו 436. הקו יתחיל לפעול מייד אחרי חג השבועות.

הקו החדש מהווה בשורה עבור מאות חרדים הנוסעים מידי יום על ציר בני ברק-אור יהודה ומושב חמד. מאות אנשי צוות, גננות, אנשי חינוך, בני ישיבות, תלמידים ועוד, הנדרשים מידי יום להגיע מבני ברק לאור יהודה ולהיפך, יוכלו לנסוע בנוחיות בקו 436. "לאחר בדיקה מקיפה של הזיקה בין הישובים ובתיאום עם נציגי הקהילה והמוסדות באור יהודה, הקו המוסדר יעניק שירות הולם לציבור הנוסעים – תחת היטלטלותם בפתרונות בלתי הגיוניים כיום" – אומר דרור גנון סגן בכיר למנהל אגף תח"צ במשרד התחבורה.

לפני למעלה משנה פנה חה"כ הרב משה גפני למשרד התחבורה בבקשה לאשר את הפעלתו של הקו. משרד התחבורה בדק את הצרכים במקום ואישר עקרונית את הפעלת הקו, אלא שלאורך תקופה ארוכה הייתה התדיינות לגבי זהות החברה שתפעיל את הקו.

בסיור שנערך לפני שבועיים בהשתתפות נציגי חברת קווים, שלמה רוזנשטיין מתאם תח"צ למגזר החרדי ונציגי הקהילה, מוסדות החינוך, הישיבות, הגנים והקריה האקדמית באור יהודה – בה לומדים מאות מתושבי בני ברק, נקבע המתווה של הקו שיעניק מענה ופתרון בסיסי כולל לכלל המשתמשים.

מסלולו של הקו הוא מבני ברק דרך רחוב רבי עקיבא והרב כהנמן לכביש גהה ומשם דרך מחלף מסובים לאור יהודה. באור יהודה יעבור הקו בשדרות בן פורת, בשדרות סעדון וברחוב יהדות קנדה. מאור יהודה ייסע הקו למושב חמד דרך מחלף צפריה עד לפנים היישוב בסמוך לישיבת ברכת יצחק, לנוחיותם של בני הישיבה. בכיוון הנגדי הקו יעשה את אותו המסלול, מושב חמד- אור יהודה- בני ברק.

על פי המתוכנן בשלב זה, הקו יצא מבני ברק בימים א-ה בשעות 7:00 בבוקר וב-15:15 אחה"צ וביום ו' הקו יצא בשעות 7:00 בבוקר ו-16:00 אחה"צ. מכיוון מושב חמד ייצא הקו בימים א-ה בשעות 13:15 אחה"צ ו-22:15 בלילה וביום ו' הקו יצא בשעה 12 בצהריים. שעות הקו הינן בתיאום עם מוסדות החינוך באור יהודה ובמושב חמד ובעז"ה הקו יתוגבר בעתיד כפי הצורך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד