י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אוטובוס השלום • פרסום ראשון

התפתחות מפתיעה ב'פרשת האטובוס' באשדוד: הרב משה רדז'מינסקי סיכם עם רבני בעלזא כי חסידי בעלזא ימשיכו לנסוע בקו עד להחלטת האדמו"ר • בלעדי: מכתב ההתנצלות של רדז'מינסקי לרבני בעלזא

אוטובוס מהדרין. צילום: פלאש90
אוטובוס מהדרין. צילום: פלאש90

לפני כחודש מלאו רחובות העיר אשדוד 'פשקווילים', הקוראים לציבור להחרים את קווי 'אגד' באופן גורף. רבני העיר, בפרט אלו הנמנים על חסידות בעלזא, מצאו את עצמם בסיטואציה לא נוחה. הפרסומים על ההחרמה יצאו על-ידי הרב משה רדז'מינסקי, מזכיר 'הוועד למען טוהר המחנה', שהינו תושב אשדוד.

הפרסומים הציגו באותו עמוד את מכתבם של רבני העיר לראשי חברת אגד, בו הם קוראים להימנע מהתקנת מסכי צפייה באוטובוסים, ובד בבד את הקריאה עליה הרבנים לא הוחתמו, לפיה נקרא הציבור להימנע מלנסוע בקווי 'אגד' בעיר, ולא לרכוש בתחילת החודש כרטיסי חופשי-חודשי.

הקצף יצא על רצונה של חברת אגד להציב מסכים שישדרו פרסומות בקווי האוטובוס. לטענת הועד, מכשיר כזה הוא סכנה רוחנית גדולה. למרות הסיכומים עם חברת אגד על פרסומות צנועות, הרי שבהמשך יכול להיווצר מצב, לדעת הוועד, בו לא תהיה שליטה על התכנים.

הרבנים, שהוצפו בשאלות על-ידי תושבי העיר שביקשו לדעת האם אכן עליהם להימנע מלעלות על קווי 'אגד' או שאין עדיין הוראה כזאת - התכנסו לדיון מיוחד.

ואכן, לאחר זמן הוציאו רבני חסידות בעלזא מכתב הקובע שאין איסור לנסוע בקו 85, מה שגרם למתיחות גדולה בין התושבים החרדיים בעיר. האיסור מחד וההיתר מאידך, השאיר את הציבור הרחב מבולבל.

אתמול (ב') התכנסה ישיבה מיוחדת באשדוד לדון במצב. בראש הישיבה ישב הגר"א דירינפלד מחסידות בעלזא, הרב משה רדז'מינסקי ושאר רבני בעלזא באשדוד. בישיבה סוכם כי חסידי בעלזא ימשיכו לנסוע באטובוס קו 85, וההכרעה הסופית תעבור לידי האדמו"ר מבעלזא, שיכריע האם ניתן להמשיך ולנסוע בקו.

המכתב של הרב משה רדזצילום: המכתב של הרב משה רדז
המכתב של הרב משה רדז'מינסקי


במכתב שפירסם היום (ג) הרב משה רדז'מינסקי בשטיבלעך של חסידות גור באשדוד, נכתב על תבערה ואש זרה שנגרמה בעקבות המחלוקת על קו האטובוס. במכתבו הוא מבקש את סליחתו של הרב הורביץ על הצער שנגרם לו בעקבות פרסום חתימתו על ה'קול קורא' האוסר את הנסיעה בקווי האטובוס. רדז'מינסקי כותב שסיכם עם רבני בעלזא על העברת הנושא לידי האדמו"ר וכי הוא מקווה שבכך יכון השלום והשלווה בעיר הדרומית.

הוא ממשיך ומבקש להרגיע את הרוחות הלוהטות בעיר, ולהשיב את השלווה בין חסידות גור ובעלזא. ולהפסיק את המחלוקות האוכלות כל חלקה טובה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד