י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

עוד פרישה מ'קדימה': רוחמה אברהם

רגע לפני הכנת רשימת 'קדימה' לכנסת הבאה, הודיעה ח"כ רוחמה אברהם למופז על פרישה • הערכה: החלטתה נובעת מההבנה ש'קדימה' לא תוכל להשפיע בצורה רצינית

קדימה ברגע מאושר יותר.  צילום ארכיון
קדימה ברגע מאושר יותר. צילום ארכיון

פרישה נוספת ממפלגת 'קדימה', המפלגה שהסקרים מנבאים לה כ-3-4 מנדטים: הלילה הודיעה ח"כ רוחמה אברהם ליו"ר קדימה, שאול מופז, כי אינה מתכוונת להתמודד על מקום בכנסת הבאה.

ההודעה הגיעה זמן קצר לפני שהוועדה המסדרת של המפלגה מתחילה לשבץ את חברי הכנסת שיאיישו את הרשימה לכנסת. לח"כ אברהם היו סיכויים גבוהים מאוד להשתבץ ברשימה במקום גבוה, שכן היא שמרה על נאמנות למופז לאורך כל הדרך (מלבד תקופה קצרה של סכסוך ביניהם). אברהם גם הצטיינה בטיפול בנושא החברתי וייצגה בכבוד את האופוזיציה בוועדת הכספים, תוך שהיא מצליחה לנווט בכישרון רב מול יו"ר הוועדה, משה גפני, איתו שמרה על יחסים מצוינים.

באופן רשמי מסרה אברהם, כי החלטתה היא פרי של "דיאלוג פנימי" וכי "אדם צריך להיות שלם עם מה שהוא עושה".

יחד עם זה, ההערכות הרווחות הן כי החלטתה נבעה ממסקנתה כי 'קדימה' לא תוכל להשפיע בצורה רצינית בכנסת הבאה, וכי להיות ח"כית בלבד לא מאתגר אותה.

שמועות עקשניות מספרות על הבטחה של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, להעניק לה תפקיד של שרה בממשלה הבאה. אפשרות להצטרפות למפלגתו נפסלה על ידה על הסף. אחרי הכול רוחמה לא תהיה זו שתנעץ את הסכין ל'קדימה' או למופז. זוהי גם הסיבה שלא המתינה לקריאה מצד ציפי לבני להשתבץ ברשימתה העתידית, קריאה לה יש סיכויים טובים.

נדגיש, כי לכל ההערכות הנ"ל אין כל אישור בקרב אף לא אחד מהגורמים המוזכרים, ומדובר בשמועות ובהערכות של מקורבים.

בשיחה עם מאיר אבוביץ, מקורבה של ח"כ רוחמה אברהם, הוא מספר: "רוחמה היא אשת עשייה. ישיבה באופוזיציה עשתה לה לא טוב. היא ביקשה לקדם הרבה דברים שבאג'נדה שלה, רובם ככולם דברים חברתיים והיה לה קשה. קדימה בקדנציה הבאה תהיה לכאורה מפלגה בלי שיניים ולא רלוונטית, כך שאין לה מה לחפש שם.

"יחד עם זאת, היא לא טיפוס בוגדני ולדעתי היא לא רצתה לפגוע בשאול מופז ולא הוציאה הודעה שמטילה דופי בהתנהלות המפלגה, על אף שברור לי שזו הסיבה היחידה לפרישתה.

"בניגוד לאחרים אני סבור שרוחמה לא תילך לשום מלפגה אחרת בכנסת הבאה. אני מכיר אותה היטב. היא לא זגזגנית (בניגוד לפוליטיקאים אחרים). מילה שלה זו מילה. אם היא אמרה שלא תהיה בכנסת בבחירות הבאות, אז היא לא תופיע בשום רשימה. יתכן שאחרי הבחירות יוצע לה תפקיד שר מאחת המפלגות, אבל ברשימה לכנסת היא לא תופיע. אין לה עניין לשבת בחיבוק ידיים בכנסת בלי לעשות כלום. זה לא היא.

"ברור לי שעזיבתה של רוחמה את קדימה תפגע בקדימה, כיוון והיא הדמות החברתית במפלגה. היא הכחלון של קדימה, וגם כי היא מחוברת מאוד לשטח. אמרת רוחמה אמרת עבודת שטח. קהל הבוחרים של קדימה מאוד אוהב אותה ומחובר אליה".

ח"כ אברהם מצטרפת לרשימה 'נכבדה' של מי שהחליטו לעזוב את 'קדימה', וביניהם ח"כ אבי דיכטר, כיום השר להגנת העורף, צחי הנגבי וח"כים נוספים שחלקם ינסו להתמודד במסגרת הליכוד.
רוחמה אברהם קדימה שאול מופז צחי הנגבי אבי דיכטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד