י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מחירי כלי הרכב עולים: ה'מס הירוק' יחל ביולי

כך מתכננת רשות המסים. הפרטים הסופיים טרם פורסמו, אך מדובר בהעלאה כללית של מס הקנייה על כלי רכב חדשים ומתן זיכוי יחסי בהתאם לרמת הפליטה של כלי הרכב

מחירי כלי הרכב עולים: ה'מס הירוק' יחל ביולי

רשות המיסים מתכננת להתחיל את המס הירוק על כלי רכב ב-1 ליולי 2009. כך עולה ממסמך ששלחה רשות המיסים למשרד התחבורה. הפרטים הסופיים של ה'מיסוי הירוק' טרם פורסמו אבל בעיקרון מדובר בהעלאה כללית של מס הקנייה על כלי רכב חדשים ומתן זיכוי יחסי בהתאם לרמת הפליטה של כלי הרכב על פי הנוסחאות שקבעה רשות המיסים, המבוססות על שורה של מרכיבי זיהום.



מטרת המס במתכונת שאושרה החודש בתקציב הממשלה לשנת 2009, היא לגייס כספים לתקציב המדינה, תוך כדי הטייה של רכישות כלי הרכב החדשים לכיוון כלי רכב בעלי זיהום מופחת. על פי הערכות, עיקר הפגיעה תהיה בכלי רכב בעלי מנועים גדולים, כולל רכבי שטח. עם זאת, בענף הרכב מעריכים כי על מנת לעמוד ביעד גיוס הכספים של האוצר, תחול ההעלאה במיסים גם על כלי רכב בשדרה המרכזית של שוק הרכב, כולל כלי רכב מקבוצות שלוש (הונדה סיוויק, פולקסווגן גולף), ארבע (פורד מונדאו, מאזדה 6, יונדאי טוסון), וחמש (וולוו S60, אלפא 159).



החלת המס התאפשרה בעקבות גיבוש נוסחה מיוחדת לשקלול הפליטה של כלי רכב מתוצרת ארה"ב, שמבחני הפליטה שלהם מתבצעים בצורה שונה מזו של כלי רכב מתוצרת אירופה. נושא זה היווה עד כה נגף מרכזי והוא נפתר באמצעות גיבוש נוסחה מורכבת ולפיה מקדם הפליטה של רכב אמריקני יהיה גדול מזה של רכב אירופאי.



בענף מעריכים, כי למרות תאריך היעד הקרוב, אותו שואפת להשיג רשות המיסים, כלל לא ברור אם ניתן יהיה להחיל את המיסוי הירוק בתוך זמן כה קצר. זאת בשל הצורך בהתאמה של מערכות רבות במשרד התחבורה ואצל יבואני הרכב, בשל הצורך בקבלת אישורים של ועדות הכנסת הרלוונטיות, ובשל הצורך לסגל ולהסביר את המס החדש לצרכנים ולחברות הליסינג.

קישורים:
לקבלת מגזין אוטו חינם
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד