י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נתניהו: "ערוכים להחריף" • ברק: "לתת מכות כשצריך"

ישיבת הממשלה עסקה בהסלמה בדרום • ישראל כץ: "מחכה לראות אזרחים פלסטינים נסים לעבר סיני בעת ירי" • אלי ישי: "האירועים מחייבים שינוי כללי המשחק"

ישיבת הממשלה. צילום: פלאש 90
ישיבת הממשלה. צילום: פלאש 90

ישיבת הממשלה הבוקר (א) עסקה, בין השאר, גם בנושא המתיחות בדרום.

בפתח דבריו איחל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "החלמה מהירה ושלמה לחיילינו הפצועים ולאזרחים שנפצעו", והוסיף דברי חיזוק ל"תושבי הדרום שעומדים באומץ ובקור רוח מול מצב לא פשוט".

באשר למתקפה של צה"ל אמר נתניהו: "צה"ל פועל ויפעל בתקיפות נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה, והם סופגים מצה"ל מכות קשות. העולם צריך להבין שישראל לא תשב בחיבוק ידיים מול הניסיונות לפגוע בנו. אנחנו ערוכים להחריף את התגובה. במקביל אנחנו עוקבים מקרוב אחרי הנעשה בגבולנו עם סוריה, וגם שם אנחנו ערוכים לכל התפתחות".

צפו בנתניהו מבטיח בבחירות הקודמות 'נרסק את חמאס':


לפני שנכנסו לחדר הישיבות התייחס גם שר התחבורה, ישראל כץ, למתיחות בדרום. "אני חלק ממיליון האנשים היושבים במקלטים ובממ"דים בכל פעם שיש אזעקה. תושבי הדרום לא יכולים להתקיים יותר במצב שכזה ועלינו לשנות אותו! ישראל חייבת לפעול בעזה במדיניות מאוד ברורה. יש לחסל את הנהגת החמאס האחראית לכל הפיגועים ולירי. מעבר לזה, יש להתנתק מעזה אזרחית - חשמל, מים, מזון ודלק ולעבור למדיניות הרתעה בדיוק כמו בדרום לבנון".

"מדוע לא יורים מדרום לבנון, ומעזה כן? משום שאין קו גבול ברור עם עזה. משום שהקשר האזרחי עם עזה הוא לא סביר. יש להתייחס לעזה כגבול ועל כל פגיעה בנו לפגוע בחזרה. כאשר אני אראה אזרחים פלסטינים נסים לתוך סיני, כמו שאזרחים לבנונים מדרום לבנון נסים לעבר ביירות כאשר יש מטח ירי לעבר ישראל - נדע שההרתעה הושגה".

בדבריו לתקשורת הבוקר אמר שר הבטחון, אהוד ברק, כי "אנחנו חיים בסביבה קשה, לא מערב אירופה ולא צפון אמריקה. אין חסד לחלשים ולא הזדמנות שנייה למי שלא יודע להגן על עצמו. צריך להיות חזק, לתת מכות כשצריך ולהמשיך לפתח את המדינה, לבנות אותה ולחזק אותה. לא נגרום לשכנים שלנו להיעלם, הם לא הולכים להפוך להולנדים ובלגים".

גם שר הפנים, אלי ישי, רמז על הצורך בתגובה ישראלית. לדבריו, "האירועים בדרום מחייבים את שינוי כללי המשחק, לא עוד הם יורים ואנחנו מגיבים. לישראל הזכות והחובה להגן על עצמה, ומי ששותק היום שלא ישמיע את קולו בשעת תגובה של ישראל".

האם ניסו הדוברים השונים לרמוז למתקפה הצפויה בקרוב? - ימים יגידו.
דרום ישי ביבי כץ ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד