ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

החברותא של הגר"ח • הגאון רבי בערל וינטרוב זצ"ל

בבית החולים 'שיבא' נפטר הלילה, בגיל 81, הגאון רבי דב (בערל) וינטרוב זצ"ל, מגדולי תלמידי החכמים בבני-ברק • הלווייתו תצא בשעה 13:00 מכולל 'חזון איש'

הגאון רבי בערל וינטרוב זצ"ל
הגאון רבי בערל וינטרוב זצ"ל

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'שיבא' בתל השומר נפטר הלילה, בגיל 81, הגאון רבי דב (בערל) וינטרוב זצ"ל, מגדולי תלמידי החכמים בבני-ברק.

בתפילת מעריב במוצאי שבת שעברה לקה באירוע מוחי ופונה לבית החולים - והלילה השיב את נשמתו ליוצרה.

רבי בערל זצ"ל נולד לאביו הגה"צ רבי שמואל וינטרוב זצ"ל ראש ישיבת נובהרדוק בעיירת פינסק.

בבחרותו למד ישיבת לומז'א בפתח-תקווה, שם היה מקורב לרבותיו ראשי הישיבה. היה תלמיד חביב וקרוב להגראמ"מ שך זצ"ל, ששימש אז כר"מ בישיבה. באחד מימי הפורים שלח עם הגר"ח לרב שך 'משלוח מנות' דף שכלל שאלה על כל מסכת בש"ס.

בישיבה למד בחברותא עם רעו הגר"ח קנייבסקי, עמו היה בקשר הדוק עד יומו האחרון. הקשר בין השניים היה קשר בל ניתן לתיאור. בלומדו בישיבה למד בחברותא גם עם הגרמ"צ ברגמן, עמו היה לו קשר הדוק.

רבי בערל זצ"ל התגורר בבניין של בית הכנסת 'לדרמן', הממוקם בסמוך לביתו של הגר"ח ברחוב רשב"ם. השניים נהגו לטייל בקביעות, במשך עשרות שנים, בשעת רעוא דרעוין והתפלפלו בדברי תורה.

המנוח זצ"ל לא נשא על עצמו מישרה תורנית, אך כל בוקר במשך עשרות שנים היה עושה את דרכו מביתו לכולל 'חזון איש', שם היה יושב והוגה בתורה שעות רבות. האברכים הצעירים היו משחרים את פניו בשאלות ונושאים ונותנים עמו בלימוד.

חיבר את הספרים 'דבר שמועה' על מסכתות הש"ס ועוד חיבורים.

הוציא לאור את ספריו של הגאון רבי גדליה נדל זצ"ל - 'חידושי ר' גדליה', עליהם עבד וטרח רבות וקיבץ ממחברות תלמידיו.

הלווייתו תצא היום (ב') בשעה 13:00 בצהריים מכולל 'חזון איש' ברחוב סמטת האר"י בבני ברק, לבית החיים פוניבז', שם יטמן בסמוך לשכנו ורעו הגר"ג נדל זצ"ל.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
בערל וינטרוב הגר''ח קנייבסקי רשב''ם לומזא כולל חזון איש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד