ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

החרדים לברקת: "אל תשלח לנו חוברות הארנונה"

יהדות התורה קוראת לתושבים החרדיים להציף את לשכת ראש העיר: אל תשלח החוברת המצורפת לחיוב הארנונה לבתי השכונות החרדיות • העירייה: מקפידים שלא לפגוע ברגשות

ידליק את ירושלים? ניר ברקת. צילום ארכיון
ידליק את ירושלים? ניר ברקת. צילום ארכיון

סיעת 'יהדות התורה' בעיריית ירושלים פנתה בדרישה לראש העיר, ניר ברקת, שלא לחלק בשכונות החרדיות את חוברת הפרסום של העירייה המצורפת לחיוב הארנונה השנתי. "החוברת פוגעת ברגשות הציבור החרדי. היא אינה מתאימה לאורח חייו".

מידי שנה מקבלים חברי המועצה החרדים פניות מצד תושבים, המבקשים שיפעלו בכל דרך למנוע את שליחת חוברת הארנונה המצורפת לחשבון הארנונה השנתית או לחילופין להפיק חוברת הפונה לקהל החרדי, זאת בשל חוסר התאמה בתכני הפרסום בחוברת ובתמונות.

בשנה שעברה נעשו ניסיונות של הרגע האחרון למנוע את שליחת החוברת, אך הדבר לא צלח בסופו של דבר.

חברי הסיעה מבקשים כעת מראש העיר, שהעירייה תשלח את חיובי הארנונה בלבד, ללא חוברות פרסומית, במידה והעירייה אינה יכולה לעמוד ביעד של הפקת חוברת ייעודית למגזר החרדי.

"לא יתכן", אמרו חברי הסיעה, "להכריח תושבים להכניס לבתיהם חומרים שאינם תואמים את אורח חייהם ופוגעים ברגשותיהם, בפרט כשהדבר נעשה על ידי רשות ציבורית. אפילו חברות פרטיות הבינו זה מכבר את הצורך שלא לשלוח חומרים פוגעים לבתי הציבור החרדי, וחלקם הגדול עורכים חומרים מתאימים במיוחד עבור ציבור גדול זה".

חברי המועצה מיהדות התורה ששיגרו את המכתב לברקת כתבו: "מצער לחשוב, שכתושב, המשלם ארנונה כחוק, אנו נדרשים להתמודד עם מפגע ערכי מהותי, ובמקום שהעירייה כנותנת שירות, תבוא לקראתי, אנו יוצאים נפסדים וכפוגעים בציבור גדול מאוד"

דווקא עיריית ירושלים, אינה נענית בשנים האחרונות לבקשה כגוף ציבורי וממשיכה במשלוח החוברת שאינה תואמת את אורח שחייו של הציבור החרדי לתיבות הדואר בשכונות החרדיות.

מעיריית ירושלים נמסר ל'בחדרי חרדים': "מדובר בחוברת ארנונה המצורפת כבכל שנה לתושבים. העירייה מקפידה לשמור על תכני החוברת במטרה למניעת פגיעה ברגשות כלל התושבים והאוכלוסיות בעיר ירושלים. אין כל שינוי בחוברת שמופקת השנה מבכל שנה".
יהדות התורה ארנונה ניר ברקת ירושלים פרסום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד