י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"העיתונים מלבים מחלוקת. בחורים נגררים לשנאה"

הגר"י ארנברג, ראש ישיבת 'כנסת יצחק - חדרה': "בחורים נגררים לוויכוחים, לשנאה, לביזוי תלמידי חכמים" • "לא היו בחירות שדברים כאלו נכנסו לכאן" • האזינו

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



לאחר הדרשה החריפה שנשא הגרי"פ גולדווסר משגיח ישיבת 'אור ישראל' בפתח-תקווה, נגד המנסים לעורר מחלוקת בישיבה, נחשפת גם דרשה חריפה במיוחד שנשא הגר"י ארנברג, ראש ישיבת 'כנסת יצחק - חדרה', במסיבת חנוכה.

"יש לנו כאן פך שמן טהור שזה הישיבה, אני לא בעלים של הישיבה, אבל אני שומר, וגם אתם שומרים. השטן הצליח לנסות לנעוץ כאן את ציפורניו, והכל לשם שמים, עיקרי הדת וגופי תורה.

"מתעסקים בדברים שאפשר להיכוות מהם, הורסים בידיים את ה'בין אדם למקום' וה'בין אדם לחבירו' - יש מישהו שלא רואה את זה, האם יש מישהו שלא חש כך?" זעק ראש הישיבה.

האזינו:


"ממתי אנו שייכים לכל הדברים האלו? אף פעם לא התעסקנו בזה, לא היו בחירות שדברים אלו נכנסו בכלל. את כל המצוות האלו בואו נשאיר לאחרים. יש לנו כאן פך שמן טהור, בחורים נגררים לוויכוחים, נגררים לשנאה, ללשון הרע, לביזוי תלמידי חכמים - והכל לשם שמים ובשם גופי תורה להעמיד את הדת. אנו ניתבע על זה, וצריך להילחם ולמגר את הדברים. לא מדברים פה בנושאים האלו כלל".

הגר"י ארנברג. צילום ארכיון: מ. ויסברגצילום: הגר"י ארנברג. צילום ארכיון: מ. ויסברג
הגר"י ארנברג. צילום ארכיון: מ. ויסברג


"גדולי ישראל ישמרו על האידישקייט גם בלעדיכם"

"האידישקייט תעמוד גם בלעדיכם, היא לא תיחרב. סיפר לי מישהו שהיה מעשה בבית חולים לחולי נפש והיה שם אחד החולים שהיה גם חולה על הלב, ואותו אחד היה אוכל וישן ואחר-כך כל היום עמד עם ידיו למעלה, ולא יכלו לגשת ולטפל בו. ניגש סטודנט צעיר לאותו חולה ולחש משהו לאוזניו והחולה מיד הוריד את הידיים שלו.

"שאלו אותו: מה לחשת לו? - וענה להם אותו סטודנט: הבנתי שהוא ראה פעם תמונה של אדם שמחזיק את כדור הארץ בידיו, והוא בטוח שהוא מחזיק עכשיו את כדור הארץ. אז ניגשתי ואמרתי לו שיילך לנוח ואני אחזיק במקומו.

עוד בנושא:
משגיח ב'אור ישראל': לסלק מי שתומך בגר"ש אוירבאך

"אל תדאגו, גדולי ישראל ימשיכו לשמור על קלה כחמורה ועל האידישקייט גם בלעדיכם. זהו מעשה שטן שנכנס ואנו צריכים לבער אותו מתוכינו, אין דיבורים כאלו אצלנו, חרם. אוי ואבוי אלו עונשים יקבלו אלו שלא שמורים על הפיקדון הזה. יש לנו פך שמן טהור אסור לנו להתערב, אנחנו עוסקים רק בתורה ומצוות, תשאירו לאחרים את הדברים האלו.

"מי שמרגיש שלא יכול לעמוד בזה שילך למקום אחר ושיחזיק משם את כדור הארץ, שילך, לא אצלנו!"

"אסור בייכנס לישיבה שום עיתון"

"כנספח לזה, אני שומע שיש פה עיתונים, שבועונים ועוד - כל זה במצב שלנו, זה מלבה את האש, וזה חלק מדרכי היצר. מה אנחנו קשורים לעיתונים? אסור בישיבה שייכנס שום עיתון, וצריכים להלחם על זה, לא ביום שישי ולא באמצע השבוע. נקבל על עצמנו לפחות עד סוף הזמן.

"דיברתי עם המשגיח שליט"א ודיברנו וביקשנו שיש מישהו ששם לנו בארון חשמל עיתון - ושיפסיק. ביקשנו שלא יביא לנו יותר. אמנם זה לא קשור לבחורי הישיבה, אבל זה בשטח הישיבה, ואסור שיכנס עיתונים בשטח הישיבה.

"בואו נשמור על פך השמן הטהור שיש לנו, עם החותמת של הכהן גדול שעליו, ואז נוכל להתמודד עם קשיים מבחוץ והצרות לא עלינו שה' יעזור שלא יבואו. ככה נוכל להתמודד. קודם נטהר מתוכנו את הוויכוחים ונטהר מתוכנו את העיתונים, ולא לדבר על הדברים האלו,

גם אם זה קשה, במה שחייבים לעשות אין קשיים אין טבע. נוציא את ההרגל הזה מתוכנו.

"וכמו שהקב"ה אהב אותנו ואוהב אותנו, יתקיים בנו 'ואהבתך אל תסיר ממנו לעולמים' ונזכה לגאולה שלמה במהרה".
הרב ארנברג ישיבה עיתונים גדולי ישראל דרשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד