י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הראשל"צ לשעבר הרב בקשי דורון מואשם במרמה

כתב אישום הוגש הבוקר בשל מעורבות הראשל"צ לשעבר בפרשת 'תיק הרבנים' • הוציא, לפי החשד, תעודות כוזבות של הסמכה לרבנות עבור למעלה מ-1000 אנשי צבא ומשטרה

הרב בקשי דורון. צילום:ארכיון
הרב בקשי דורון. צילום:ארכיון



אחרי נשיא, ראש ממשלה ושרים - לראשונה במדינת ישראל כתב אישום גם נגד רב ראשי לשעבר: הבוקר (ב) הוגשש כתב אישום בגין מרמה נגד הרב הראשי לשעבר, הראשל"צ הגאון רבי אליהו בקשי דורון. זאת לאחר שפרקליט המדינה הודיע לפרקליטיו של הרב כי החליט, על דעת היועץ המשפטי לממשלה, לדחות את טענותיהם בשימוע ולהגיש נגדו כתב אישום.

כתב האישום עוסק במעורבותו של הראשל"צ לשעבר בפרשת 'תיק הרבנים', במהלכה הוצאו תעודות כוזבות של הסמכה לרבנות עבור למעלה מ-1000 אנשי צבא ומשטרה. כתב האישום בפרשת 'תיק הרבנים' הוגש כבר בנובמבר 2007 נגד 10 נאשמים, והתיק עודנו מתנהל.

לפי האישום, באמצעות התארים הכוזבים התקבלו במרמה מהמדינה באורח שיטתי מאות מיליוני שקלים כתוספות שכר לאנשי צבא ומשטרה, שלא היה כל בסיס לשלמן.

האישומים המיוחסים לראשל"צ לשעבר מתייחסים לפעולות שביצע במהלך כהונתו כרב הראשי לישראל. במסגרת חקירת הפרשה נחקר בשעתו גם הרב, לרבות חקירה אחת באזהרה, אולם בסופו של דבר הוחלט כי קיים ספק באשר למידת מעורבותו בפרשה - והוחלט שלא להעמידו לדין.

אלא שבמהלך ניהול התיק בבית המשפט נגד מעורבים אחרים, העיד הרב בקשי-דורון, ובמהלך עדותו מסר גרסה חדשה, שסתרה את הגרסה שמסר במסגרת חקירת המשטרה. הרב מסר בעדותו, כי הנחה את מנהל מחלקת הבחינות ברבנות הראשית "להעלים עין" ולהנפיק את תעודות ההסמכה שלא על פי הקריטריונים להוצאתן.

בעקבות העדות בבית המשפט הוחלט לחדש את החקירה נגד הרב, ובוצעה השלמת חקירה במסגרתה אף נחקר הרב בקשי דורון פעמים נוספות באזהרה על ידי יאח"ה. בחקירה המשלימה, חזר הרב בקשי דורון על גרסתו בבית המשפט. עוד עלה בחקירה המשלימה, כי הרב היה מודע לנוסח הכוזב של התעודות היוצאות על פי הנחייתו, והיה מודע גם לכך שהתעודות כללו פרטים כוזבים אחרים.

על יסוד מכלול הראיות שנאספו בתיק כאמור גובש כתב האישום נגד הרב בקשי דורון.
בקשי דורון כתב אישום משטרה תיק הרבנים בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד