י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

תחקירן 'כלבוטק' הציג לרבנים: וידאו מזעזע מהתעללות במשחטה

ברבנות הראשית קיימו דיון בעקבות תחקיר 'כולבטק' על משחטת 'אדום אדום' • הרבנים אינם יכולים להסיר הכשרות, אך קבעו: אם המשגיח יבחין בהתעללות - שיטריף הבהמה

צילום אילסטורציה: ארכיון
צילום אילסטורציה: ארכיון



ברבנות הראשית קיימו היום (ב') דיון סוער בעקבות תחקיר 'כולבטק' נגד משחטת 'אדום אדום' - בית המטבחיים שבבעלות חברת תנובה, בו נחשפה התעללות חמורה בבעלי חיים. בתום הדיון, הוחלט על החמרת הנהלים, אך הכשרות לא נשללה.

רונן בר, תחקירן ופעיל בעמותת 'אנונימוס', הציג בפני הרבנים קטעי וידאו שתועדו במצלמה נסתרת בימי עבודתו בבית המטבחיים. חלק מהתיעודים היו מזעזעים יותר מאלו ששודרו בתחקיר, אך נאסרו לשידור.

בתום הדיון, שבו נטלו חלק גם רב משחטת 'אדום אדום' ורב חברת 'תנובה' נכתבה ההודעה הבאה: "תורתנו הקדושה מצווה עלינו לנהוג בחמלה כלפי בעלי החיים ואוסרת עלינו לצערם".

מאחר ואין בסמכותה של הרבנות הראשית לשלול את הכשרות מבית המטבחיים, הורו הרבנים לקבוע נהלים ברורים שימנעו מקרי התעללויות מסוג זה בעתיד. בין היתר קבעו הרבנים, כי במידה ומשגיח כשרות מטעם הרבנות יבחין בהתעללות - יהיה עליו להטריף את הבהמה.

פרשת ההתעללות ב'אדום אדום' נחשפה בתחילת החודש. בתכנית 'כלבוטק' הוצג תיעוד כיצד עובדים מחשמלים עגלים עשרות פעמים, בחלקים שונים של גופם, כולל הראש. עגלים שקרסו נגררו על הקרקע באמצעות מלגזות. טלאים הוכו בראשם ובגופם שוב ושוב. כמו כן תועדו פועלים עומדים ודורכים על טלאים, נשכבים או רוכבים עליהם, ומשליכים אותם באוויר.

בעקבות תלונה שהוגשה מתנהלת חקירה פלילית נגד תנובה.
אדום אדום משחטה רבנות ראשית תנובה כלבוטק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד