י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לפני לידה? כך תתאפרי במזל טוב

תשעת חודשי ההיריון, הינה תקופה מיוחדת הבא לידי ביטוי גם במראה הפנים • עור פנים שומני, כתמי פיגמנטציה, נימי דם בולטים ועוד • אז איך מתאפרים נכון?

מברשות איפור. צילום: ארכיון
מברשות איפור. צילום: ארכיון



מזל טוב, את לפני לידה. יחד עם המחשבה המתמדת על התינוק שבדרך חשוב שלא תשכחי גם את עצמך.

ירין שחף מורה ומנהל בית הספר מס 1 למקצועות האיפור והסטיילינג, מדריך איך למזער נזקים ומביא טיפים לאיפור שיהפכו את המראה לחיוני וזוהר.

לפני הכל משנה זהירות:

1. לכל חומר שמניחים על העור יש פוטנציאל להיספג דרך מחזור הדם, ולהגיע דרכו אל העובר. לכן תמיד טוב לנקוט אמצעי זהירות. עם זאת ידוע על מעט מאוד חומרים שנמצאו כחשודים או מסוכנים. במידה ואינך בטוחה לגבי מוצר איפור מסוים, תמיד כדאי להתייעץ עם רופא.

2. במיוחד בתקופה זה - יש להשתמש אך ורק בתכשירים באישור משרד הבריאות.

3. במיוחד עכשיו, יש להקפיד ולבדוק שמוצרי האיפור שמונחים על הפנים ברי תוקף. איפור שפג תוקפו עלול להוביל לגירויי עור, תופעת פצעונים או חלילה לדלקות עיניים. על מרבית מוצרי האיפור מופיע סימן תוקף. (טווח הזמן בתווית הינו מרגע פתיחת המוצר וחשיפתו לחמצן).

4. שמרי על הגיינה באמצעות שטיפה וחיטוי של מברשות האיפור. ניקוי בסבון אנטיספטי גורם ישירות להרג החיידקים. גם ממיס שומנים ולכלוכים אחרים.(שומנים עצמם אינם מזיקים לבריאות, אך הם מהווים כר נוח להתרבות חיידקים).

5. אין לנסות על הפנים טסטרים בעמדות השיווק. סביר להניח שנשים רבות לפניך השתמשו בטסטרים המוצעים בנקודות המכירה. אל תנסי על שפתייך את טסטר השפתון, כי הוא עובר מפה לפה וצובר בקטריות. נסי אותו על גב כף ידך וקרבי היד אל השפתיים. כך תוכלי לראות אם את אוהבת את הגוון.

6. באיפור אין שותפים: מוצרי איפור הם מוצרי היגיינה לכל דבר. אין להשאילם או להחליף אותם מאדם לאדם כיוון שקיים חשש לאלרגיה קוסמטית ודלקות עיניים.

כך עושים זאת נכון:

• מייק אפ

במהלך ההריון, ייתכנו שינוי פיגמנטציה בעור הפנים.

השתמשי במייק אפ נוזלי על בסיס מים שמכיל מסנן קרינה (גם בתקופת החורף), שיגן על העור המתוח והדק מפני נזקי השמש. העדיפו מייק אפ במרקם מט, מאחר ובתקופת הריון קיימת נטייה לפעילות יתר של בלוטות השומן בעור הפנים - הגורמת להברקתו.

• ברונזר במקום פודרה

כדי להצר את פנים עגלגלות כדאי להשתמש ב"ברונזר" כתחליף לפודרה. (בחרי גוון טיפה יותר כהה מצבע המייק אפ).

מניחים אותו בתנועות מעגליות המקיפות את הפנים. אלה ייצרו מסגרת פנים כהה יותר "שתצר ותתחום את הפנים".

עושים זאת בעזרת מברשת גדולה של סומק משיער טבעי. (למברשות משיער טבעי יש יכולת הנחה ופיזור נכון של החומר על משטח העור).

כשמסיימים עם החומר שנותר במברשת (עוברים על עצמות הלחיים, אזורי הטי (המצח, אף, סנטר) והצוואר – כדי שלא יבצרו הבדלי גוון משמעותיים בין המסגרת לשאר הפנים.

עוד טיפים:

• קונסילר

עיקר שימושו של הקונסילר הוא בהענקת כיסוי נקודתי לכהות המופיעות לרוב מתחת לעיניים (אלה מופיעות בהמהלך ההיריון עקב הצטברות נוזלים בזמן שינה או שכיבה). הקונסילר יעיל במיוחד בתקופת ההריון מאחר והוא מטשטש פגמים ופיגמנטציה. בנוסף הוא חיוני לריכוך ועידון הקמטוטים.

• צלליות

האיפור הנכון בתקופה זו הוא "מראה נקי", יחסית טבעי בעל הדגש קליל ולא כבד. בעלות עור בהיר יעדיפו צבעי פסטל בהירים, כמו: תכלת רך, כתום אפרסק או ורוד בייבי. בשעות הערב ניתן להתהדר בצלליות אפרפרות או סגולות.

בעלות גוון עור כהה יעדיפו גוונים טבעיים יותר של חומים בהירים, בז', שמנת ועוד.

• סומק

במידה ובתקופת ההיריון את נוטה לאדמומיות הימנעי מגוונים ורודים. הנחת סומק בגוון כתמתם או חום תנטרל את האדמומיות שבעור ותעניק מראה רענן וטבעי. כדי ליצור מראה פנים רזה יותר, יש למקם את הסומק מתחת לעצמות הלחיים ולא מעל.

• שפתון

לרוב בתקופת ההיריון השפתיים נוטות להתנפח מעט מאחר וכלי הדם מתרחבים. לעיתים השפתיים מאדימות יותר. מומלץ על שימוש בגלוס שקוף שיעניק מראה בוהק ויחד עם זאת הגוון יישאר טבעי.

ירין שחף הוא מורה ומנהל בית הספר מס 1 למקצועות האיפור והסטיילינג

<
לידה איפור ירין שחף סטיילינג פיגמנטציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד