י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

גנץ על דו"ח הרפז: "נחצו קווים"

הרמטכ"ל הציג את דעתו בנוגע לדו"ח מבקר המדינה ב'פרשת הרפז' • "יום עצוב למדינת ישראל. נחצו קווים שאסור לחצות" • "אנחנו צבא של מדינה ולא מדינה של צבא"

הרמטכ"ל. צילום ארכיון
הרמטכ"ל. צילום ארכיון

הרמטכ"ל בני גנץ, פתח היום (ב) את התחקיר המטכ"לי למבצע 'עמוד ענן' בפני פורום הפיקוד המבצעי הבכיר של צה"ל, תוך התייחסות לדו״ח מבקר המדינה על פרשת הרפז.

הרמטכ“ל קבע: "מדובר ביום עצוב לצה"ל, למדינת ישראל, לאזרחים ולכל מי שמצוי בסביבת הפרשה". לדברי גנץ, ”נחצו קווים ונעשו צעדים פסולים בהיבטים תפקודיים, ערכיים ואתיים. לעיתים נוצלה שררה פיקודית ביחס לאנשים אחרים על ידי שימוש במידע כזה או אחר. לעיתים נעשתה פעולה טובה ונאמנה אך חוצה קווים שאסור לחצות. אני לא יכול לקבל התנהגות שכזו, ככל שאעריך, ואני מאוד מעריך, את האנשים הנוגעים בדבר".

"אני מתכוון לטפל בזה ולעסוק בזה - לא יישארו דברים באוויר", קבע הרמטכ"ל, והדגיש: "אני לא חושב שהייתה אי פעם אי הבנה באשר לבכירות הדרג המדיני על הדרג הצבאי. אנחנו שמחים לדעת שאנחנו צבא של מדינה ולא מדינה של צבא. נמשיך למלא את הנחיות הדרג המדיני בכפוף לחוק - זה המצב היום וזה המצב שימשך בעתיד".

גנץ המשיך: "התשתית הערכית של צה״ל מוצקה, עמוקה והיא תמשיך להוות מצפן לפעולה. מה שיש לנו ומי שאנחנו - חזק מאירועים מהסוג הזה ומפרשיות כואבות ככל שתהיינה. צה״ל ארגון חזק שיודע להתרומם לאחר תהליכים קשים. החברה בישראל מסתכלת עלינו ודורשת מאיתנו להוות דוגמא ומופת ואנחנו נעמוד באתגר המתחייב.

"אני אנקוט בצעדים שאני צריך לנקוט כמפקד, ואני מצפה מכם לעסוק בנושא. מדובר באירוע שאסור לו לחזור בשום פנים ואופן - לא במודל שבין דרג מדיני לצבאי ולא במודל שבין דרג צבאי אחד לצבאי אחר. כבוד האדם, הוגנות, קולגיאליות ולויאליות לצד עמידה על עמדתנו - הם נכס צאן הברזל של הארגון".
גנץ הרפז דו''ח מדיני צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד