י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סערת העשור: בירושלים אין היום לימודים • הכנרת שברה שיאים • צפו בגלריות

עיריית ירושלים החליטה: גם בשישי אין לימודים • הסיבה: חשש מהחלקות בכבישים הקפואים • הילדים יוכלו לחגוג עוד יום עם בובות שלג • הכנרת שוברת שיאים: במהלך השבוע של הסערה זינקה ב-73 ס"מ • אתר החרמון צפוי לפתוח את שעריו למבקרים מהיום בבוקר • כל כבישי הארץ פתוחים • נשבר השיא של כל הזמנים בצריכת החשמל בחורף • סיקור נרחב I צפו: גלריות מרהיבות

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



סערת העשור שנחתה על ישראל בשבוע האחרון נותנת את אותותיה הסופיים, אבל כבר עכשיו אפשר לסכם כי היא הותירה אחריה נתונים שלא נראו בישראל 20 שנה.

הכנרת שברה שיא של כל הזמנים, כאשר ביממה בודדת במהלך הסערה עלתה ב-22 סנטימטרים. המפלס שנמדד היום גילה עלייה יומית של 17 סנטימטרים נוספים, והוא התייצב על 211.20-. המרחק מכנרת מלאה כעת הוא בסך הכל 2.40 מטרים. במהלך השבוע של הסערה זינקה הכנרת ב-73 סנטימטרים, כאשר בחורף שלם היא עולה בממוצע של 1.6 מטרים.

ברשות המים הוסיפו כי הזרימות החזקות בנחלי הצפון צפויות להוסיף למפלס האגם עוד כ-50 סנטימטרים עד לסוף חודש ינואר – כך שזה ישלים עלייה של שני מטרים מתחילת עונת הגשמים.

הסערה, שבשיא שלה הלבינה החל מאתמול את כל הרי ישראל - כולל ירושלים - הביאה עמה כמות משקעים אדירה, שכמותה נמדדה רק בחורף של שנת 1992. מאז תחילת חודש ינואר ירדו בצפון רמת הגולן 268 מילימטרים – כמעט פי שניים מהממוצע לחודש שלם. האזור גם מחזיק בתואר 'שיאן המשקעים' של המערכת החורפית.


עוד בנושא:
ירושלים של קרח • צפו: הסמטאות, הבובות והגימיקים
תשעה קבין של יופי • צפו: מראות ירושלים מכוסת השלג
גולשי 'בחדרי חרדים' מגישים: גלריה ירושלמית לבנה
הַנּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר • מראות השלג בירושלים • גלריה
תיעוד: חילוץ משפחה חרדית בסכר בית זית
הכל על נהיגה בשלג: טיפים מצילי חיים
בין המים לשמים • צפו בווידאו דרמטי של חילוץ לכודים
עַל אֲפִיקֵי מָיִם • צפו: מדבריות הדרום בצל השטפונות
תיעוד מיוחד: כך נשלף משגיח כשרות מ'האגם'
מודיעין עילית: כונני הצלה יילדו אשה נצורה מחפציבה
ניזוקתם בסערה? האם פוליסת הביטוח תכסה אתכם
תקרת הסמינר קרסה: 2000 תלמידות יושבות בבית

באתר החרמון, שצפוי לפתוח את שעריו למבקרים מהיום בבוקר, מתקיימות עבודות קדחתניות על מנת להכשיר את המקום ולפנות את כמויות השלג העצומות שנערמו על הקרקע.

ברכבל התחתון הגיע גובה השלג ל-1.2 מטרים. ברכבל העליון התקשו עובדי האתר למדוד את כמות השלג, בשל מזג האוויר הסוער.

שלג על עירי צילום: פלאש90צילום: שלג על עירי צילום: פלאש90
שלג על עירי צילום: פלאש90


חשש לקור קיצוני ולקרה

הרבה זמן הם חיכו לרגע הזה והבוקר זה קרה: הירושלמים התעוררו לנוף לבן ורבים יצאו לחגוג עם הילדים בבניית בובות שלג.

בעיריית ירושלים הוחלט הערב (ה) שלא לקיים מחר לימודים בכל מוסדות הלימודים בעיר - בתי הספר והגנים - כדי שלא לסכן את בטיחות התלמידים, והעובדה כי מדובר ביום לימודים קצר. הלילה ומחר קיים חשש לקור קיצוני ולקרה העלולה לגרום להחלקה בכבישים. כמו כן לא יתקיימו מחר לימודים במבשרת ציון, קריית ארבע וחברון.

עבור הילדים זו שמחה, אבל ההורים חווים מלבד החופש הכפוי גם צדדים פחות נעימים של הסערה והשלג הצחור: שיבושי תנועה כבדים הורגשו בעיר והתחבורה הציבורית לא פעלה עקב השלג הכבד במשך שעות ארוכות, עד שחודשה לקראת הצהריים.

התחבורה הציבורית תפעל הלילה עד חצות בחינם וקווי הלילה לא יופעלו.

כביש 443 שנסגר הבוקר לתנועה לכיוון ירושלים נפתח לתנועה, אך במקום מורגשים עומסים כבדים. גם כביש מספר 1, כביש ירושלים-תל אביב, היה סגור בתחילה לתנועה, אך נפתח בצהריים לתנועה לשני הכיוונים. הנהגים מתבקשים לנהוג בזהירות ועל פי תנאי הדרך.

העירייה ביקשה מהתושבים לא לצאת עם כלי רכב פרטיים. כלי רכב רבים נתקעו והפריעו לפעולות פינוי הצירים על ידי המפלסות. בשל הטמפרטורה הנמוכה קפאו מפלגי הרכבת וצוותי תחזוקה פעלו להכשירם. בנוסף, ברחוב יפו בעיר התמוטט קיר באזור המסילה, מבלי לגרום לנפגעים.

כבר אמש נצבעה ירושלים בלבן. שלג ירד במרכז העיר, בגבעה הצרפתית, ברמת שרת בגבעת זאב, בגילה ובהר נוף. בצפון נחסמו הדרכים לצפת. ברמת הגולן ממשיך להיערם השלג.

לראשונה זה עשור - ירד שלג גם בנצרת עילית (430 מ' מעל פני הים). שלג נערם גם בפסגות הגליל המערבי. פתיתי שלג ירדו גם במצפה רמון (839 מ' מעל פני הים), והלילה הצטרפה גם דימונה (600 מ') הנמוכה יחסית לרשימת היישובים שבהם ירד שלג. גם יישובים במועצה האזורית רמת נגב והיישובים הסמוכים לשדה בוקר הפכו ללבנים.

בהמשך היום צפויים להצטמצם כמויות המשקעים שיירדו ברחבי הארץ ומהצהריים נראה הפחתה בפעילות השלג והגשם.

על הנהגים עבר לילה לבן עם עומסים כבדים מאוד בכביש מספר 1 מלטרון עד ירושלים. הכביש נחסם לתנועה ומכוניות החליקו על הקרח שהצטבר. בנוסף, נחסם לתנועה כביש המנהרות מירושלים לצור הדסה בשני הכיוונים.

חוגגים בשלג. צילום: פלאש90צילום: חוגגים בשלג. צילום: פלאש90
חוגגים בשלג. צילום: פלאש90


הכותל נשאר ריק

מזג האוויר הסוער שלווה את רוב אזורי הארץ מאז תחילת השבוע, שיבש לחלוטין את שגרת חייהם של חלק מאזרחי ישראל. מאותם שנתקעו בפקקים ועד תושבים שנאלצו להישאר בבתיהם, כדי להשגיח על הילדים ולבנות עמם בובות שלג. וכך, מהצפון ועד ירושלים אנשים מצאו עצמם ב"יום חופש".

ואיך מזג האוויר משפיע על המגזר החרדי?

תחילה לנקודה מעניינת: רבים מתושבי ירושלים ערכו קניות לכבוד שבת בעוד מועד. תושבים העדיפו לצאת מבתיהם, למרות הגשם והרוחות העזות שפקדו את העיר, שכן מניסיון ידעו כי לאחר שירד שלג העיר תהיה נצורה. את הקניות העדיפו לערוך במכולות ובסופרים השכונתיים, מאשר לצאת אל מרכז העיר.

"ביום שלישי היה ניתן להבחין בריכוז גדול של תושבי השכונה שהגיעו לערוך קניות גדולות לפני שבת", סיפר רפאל, בעל מכולת בשכונת בית ישראל בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "לא שהיום אין תושבים שעורכים קניות, אבל אין לחץ, כפי שיש מידי שבוע".

הכותל המערבי - אותו פוקדים מידי יום אלפים, נותר בשל מזג האוויר כמעט ריק. במצלמות הכותל המערבי, המתעדות את הנעשה במשך 24 שעות, ניתן היה לראות בלילה כי רק בודדים הגיעו להתפלל, ורובם נכנסו להתפלל במנהרה.

הבוקר (ה') כבר הגיעו מאות מתפללים. עובד ב'קרן למורשת הכותל המערבי' אמר: "בשעות האחרונות, מצב מזג האוויר השתפר במעט, ויותר ויותר אנשים החלו להגיע אל הכותל המערבי. אתמול, בשעות הערב והלילה הגיעו מספר קטן יחסית של מתפללים".

ומה קורה במוסדות הלימוד?

מוסדות הלימוד החרדים בבירה השביתו היום את הלימודים. חלקם ישובו ללימודים כבר מחר, בהתאם למזג האוויר הצפוי. אחרים יוכלו לשוב לספסל הלימודים רק באמצע השבוע הבא. כך, לדוגמא, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בסמינר 'דרכי רחל' הממוקם בשכונת גבעת שאול, נפלה תקרה שגרמה להצפות בתוך הכיתות ולפגעים חמורים מאוד למבנה הסמינר. 2000 התלמידות יקבלו הודעה מסודרת ובה יעודכנו אודות תחילת הלימודים.

הרכב הקלה בשלגצילום: הרכב הקלה בשלג
הרכב הקלה בשלג


עידכונים מסביב לשעון: איפה פתוח מה נסגר?

6:00 • הישובים בהם לא יתקיימו לימודים בעקבות השלג שנערם הם: בעיר ירושלים, במועצה האזורית מטה בנימין: שילה, עופרה, פסגות, כוכב יעקב, אדם, בית חורון, נווה צוף ועטרת. בצפון: בוקעתא, מגדל שמס, רג'ר, עין קניה, מסעדה, אביטל, סאסא, צפת, בית ג'אן, חורפיש, מרום גליל ומעלות. בשומרון: אלון מורה, איתמר, יצהר והר ברכה.

6:00 • בעקבות השלג שנערם במהלך הלילדה בעיר הבירה ירושלים, הודיעה חברת אגד כי מערך האוטובוסים לא יפעל הבוקר. במהלך שעות הבוקר, תחודש תנועת האוטובוסים בצירים המרכזיים בלבד.

6:05 • כביש 1 נסגר לתנועה בקטע שבין בן שמן לירושלים בשני הכיוונים. מדובר אגף התנועה נמסר כי הנהגים מופנים לכביש 443 שעדיין פתוח, למרות שייתכן כי הוא ייסגר בהמשך.

6:10 • שלג ירד במהלך הלילה במצפה רמון, בדימונה, בשדה בוקר ובאזורים נוספים בדרום.

6:00 • גם במועצה האזורית מטה יהודה לא יתקיימו היום לימודים בגני הילדים ובבתי הספר, כך הוחלט בתום הערכת מצב. כך גם בגני הילדים ביישובי ההר הגבוה ובאזור המזלג.

6:50 • במועצה האזורית תמר לא יתקיימו היום לימודים בעקבות השיטפונות בנחלים שבאזור וסכנת ההצפה של כביש 90. וכן בעיר דימונה.

7:18 • מפלס הכנרת עלה ביממה האחרונה ב-14 ס"מ ועומד כעת על 211.20- מתחת לגובה פני הים. מאז תחילת המערכת ביום חמישי האחרון, עלה המפלס ב-69 ס"מ.

7:48 • להלן הכבישים הסגורים בתחומי מרחב הנגב: כביש 90 מלונות-עין גדי סגור ל-2 הכיוונים, גשר צאלים כביש 234 סגור ל-2 הכיוונים, כביש 204 מצומת חלוקים לירוחם סגור ל-2 הכיוונים, כביש 2499 מנאות הכיכר לעין תמר סגור ל-2 הכיוונים.

7:49 • להלן כבישים חסומים עקב שלג: מחוז צפון: גליל עליון: כביש 89 לשני הכיוונים בין צומת חירם עד צומת מירון וגם בין צומת עין זיתים לצומת צפת/מירון. כביש 866 לשני הכיוונים בין צומת שבע עד צומת מירון. כביש 99 לשני הכיוונים מצומת מבעדה עד צומת מפל סער וגם ממסעדה לעין קיניא. כביש 91 למזרח מצומת השריון לכיוון עין זיוון. כביש 959/978 למזרח מצומת וואסט עד צומת ציוון. כביש 978 לצפון מצומת וואסט עד צומת מסעדה. כביש 89 לצפון מצומת בשן לכיוון צפון. גליל מערבי: כביש 804 לשני הכיוונים באזור נחל חילזון. יזרעאל: כביש 90 לשני הכיוונים באזור נחל בזק דרומית לבית שאן עקב הצפה.

7:50 • הכביש בין ירוחם לשדה בוקר חסום בשל הצפות. הכניסה לקיבוץ משאבי שדה נחסמה. הכניסה לרתמים חסומה כמו גם לכמהין ובאר מילכה.

7:55 • בשל תקלה, הרכבת הקלה בירושלים הפסיקה לעבוד. צוותי תחזוקה פועלים להפשרת מפלגי הרכבת שקפאו בשל הטמפרטורה הנמוכה.

8:16 • דיווח המשך על כבישים חסומים עקב שלג: מחוז מרכז: כביש 60 בין צומת גילה לצומת גוש הציון. כביש 443 מזרח ממודיעין לירושלים. כביש 436 בין נבי סמואל לגבעת זאב. מחוז דרום: כביש 90 בין צומת עין גדי לאזור מלונות ים המלח בעקבות שטפונות. כביש 204 בין צומת דימונה לצומת חלוקים. כביש 234 באזור גשר צאלים. כביש 2499 בנאות הכיכר עד צומת עין תמר. מחוז ירושלים: כביש 1 ממחלף בן שמן עד צומת גינות סחרוב.

8:14 • כביש 1 עדיין סגור לתנועה בקטע שבין מחלף בן שמן לירושלים בשני הכיוונים בשל החשש להחלקה של כלי רכב.

8:15 • מספר שכונות בירושלים נותקו מחשמל במהלך הלילה בשל תקלה. בחברת החשמל פועלים לתקן את התקלות.

9:10 • פלסטיני בן 24 התחשמל למוות בעזה לאחר שנפגע מכבל שעף בסערה. הגורם הוסיף כי ארבעה בני אדם נוספים נפצעו.

9:14 • מעיריית ירושלים נמסר כי עד כה נערמו בעיר 15 עד 20 סנטימטרים של שלג. בבירה, שכוסתה כולה בלבן, הרכבת הקלה אינה פועלת בשלב זה בשל תקלה.

9:30 • כביש 90 באזור נחל בזק, דרומית לבית שאן, נפתח לתנועה לאחר שלושה ימים, עקב הצפה.

10:00 • הרכבת הקלה בירושלים שבה לפעילות סדירה לאחר שהושבתה בעקבות תקלות.

10:15 • מתחילת המערכת החורפית בשבת ירדו ברמת הגולן יותר מ-230 מ"מ של גשם. בצפת ירדו 240 מ"מ, בנתניה ובשפלה 230 מ"מ וכפר סבא עם 220 מ"מ. בבת ים וראשון לציון ירדו 180 מ"מ של גשם, בנצרת ירדו 170 מ"מ, בחיפה ובאשדוד 140 מ"מ, בירושלים יותר מ-125 מ"מ, בבאר שבע 70 מ"מ ובערד 60 מ"מ של גשם, כך נמסר מחברת "מטאו טק".

10:30 • רכבת ישראל החליטה לתגבר את הקו מתל אביב לבירושלים, בעקבות ביטול חלק מהתחבורה הציבורית. במקום רכבת שתופעל מדי שעתיים, הוחלט להפעיל רכבת לירושלים מדי שעה.

10:33 • כביש
443 פתוח לסירוגין. הכבישים עמוסים מאוד, ומהירות נסיעה ממוצעת 2 קמ"ש.

10:35 • שר התחבורה, ישראל כץ, הודיע כי הנסיעה בתחבורה הציבורית בירושלים תהיה ללא תשלום עד השעה 19:00.

10:38 • כביש מס' 1 משורש למזרח
, שוטרי אגף התנועה מגיעים לרכבים התקועים ומוודאים את מצבם של הנהגים עד שייפתח הציר.

10:44 • הכבישים באיזור צפת נפתחו לתנועה, עם זאת יש להמשיך ולנהוג במשנה זהירות בנסיעה.

10:50 • שוטרי תחנת חדרה עסוקים בימים האחרונים, בעקבות הסערה, בחילוץ תושבי העיר, אך במקביל ממשיכים להיאבק בפשיעה, והבוקר תפסו על חם 4 חשודים תושבי נתניה המנצלים את פגעי מזג האויר וגונבים 4 צמיגים מרכב ב-1 מרחובותיה הראשיים של העיר. ה-4 מובאים להארכת מעצרם הבוקר בבימ"ש חדרה.

11:06 • כביש 443 פתוח לתנועה.
נכון לרגע זה התנועה בו מתנהלת כסידרה.

11:24 • כביש 6 מחלף עירון לכיוון מחלף עין תות נסגר לתנועה עקב הצטברות קרח על הכביש.

11:28 • מפקד מחוז צפון ניצב רוני עטיה סיים הערכת מצב בנוגע להערכות המשטרה בעקבות מזג האויר. בסופ"ש קיים צפי למאות אלפי מטיילים שיגיעו לצפון. ניצב עטיה הינחה על תגבור כוחות המשטרה, בדגש על צירים בעיתיים ועמוסים המובילים לרמת הגולן וישובי הגליל. שוטרי מחוז צפון ומשטרת התנועה הארצית, יתפרסו בכל המקומות בהם צפויים המטיילים להגיע. השוטרים יעסקו בהכוונות והזרמת התנועה. יש לציין כי עדיין קיימת סכנת החלקה בחלק מהכבישים, והנהגים מתבקשים לנהוג במשנה זהירות, בסבלנות ובסובלנות, ולהשמע להוראות השוטרים. עדיין אין ודאות בנוגע לפתיחת אתר החרמון והמטיילים יגדשו את האתרים השונים בגליל ובגולן בדגש על המפלים השונים.

11:44 • כביש 6 ממחלף עירון למחלף תות לכיוון צפון נחסם לתנועה בעקבות סכנת החלקה, כביש 5066 בין נחל קנה לעמנואל נחסם בעקבות קריסה של הכביש.

11:58 • כבישים חסומים:
כביש 1 סחרוב/בן שמן לשני הכיוונים, 60 צ.גילה/גוש עציון, 395 צ.אשתאול, בצפון - 91 צומת השריון לעין זיוון, 98 צומת הבשן לצפון, 99 שני הכיוונים מסעדה עד הבניאס ומסכדה עין קינא, 854 צומת לפידות/ תפן, 958-959 צומת ווסט עד צומת ציון, 978 צומת ווסט עד מסעדה. בדרום - 90 מצוקי דרגות/מלונות ים המלח, 222 צאלים/רביבים, כביש 5066 (במחוז ש"י) נחל קנה קריסת כביש.

12:15 • כביש 6 מחלף עירון שהיה סגור נפתח לתנועה, בנוסף כל הכבישים בצפון בדגש על רמת הגולן נפתחו לתנועה, בשלב זה אין כבישים סגורים בצפון.

12:19 • שוטרי מרחב מוריה מירושלים בסיוע מתנדבי יחידת הג'יפים העבירו במהלך הלילה והבוקר 4 חולי דיאליזה שלא יכלו להגיע לטיפול השבועי מבתיהם אל המכון לטיפול דיאליזה שבאיזור התעשייה תלפיות ובסיום הטיפול החזירו את החולים לבתיהם.

12:49 • מחברת החשמל נמסר כי מאות בודדות של לקוחות במחוז ירושלים מנותקים מחשמל. רוב התקלות נגרמו מקריסת עצים על רשתות חשמל.

12:55 • צה"ל קורא לציבור המטיילים במהלך סוף השבוע להימנע מכניסה לכל צורך שהוא לשדות מוקשים ולאזורים אסורים אחרים בכל רחבי הארץ. קיים איסור לחצות גדרות ולהיכנס למקומות מגודרים ומשולטים. חשוב לדעת כי שדות מוקשים מסומנים באמצעות משולש אזהרה אדום, שלט צהוב המזהיר מפני סכנת חיים וגדר תיל.

13:01 • עקב סופת השלגים בירושלים תיגברו כונני מד"א "צוות הצלה" את המשמרות באמבולנסים של מד"א בירושלים. אחד הצוותים הבחין במהלך המשמרת בדירה שעולה באש ברחוב שמואל הנביא בעיר. במקביל להקפצת כוחות הכיבוי. הכוננים סרקו את הבנין ופינו את המשפחות ששהו בבנין. עקב חופשה כפויה בגלל תנאי מזג האוויר, היה הבנין מלא בילדים ואימותיהם אשר הסתייעו בכונני "צוות הצלה" לצאת מהבניין. לא דווח על נפגעים בנפש.

13:27 • שוטרי אגף התנועה פתחו את כביש 1 לתנועת כלי רכב, ציבור הנהגים מתבקש לנהוג בזהירות ועל פי תנאי הדרך. גם התחבורה הבינעירונית בירושלים התחדשה בהדרגה.

13:45 • בביתר עלית התמעטות בכמות המשקעים, עדיין צפי לשלג קל מעורב בגשם בשעות הקרובות מדי פעם. בשעות הערב לא צפוי שלג, טמפרטורות עדיין נמוכות. גיא עקריב מנהל המוקד העירוני בביתר מסר כי יש חשש מקרח בכבישים במהלך הלילה ומחר בשעות הבוקר המוקדמות. כל הכבישים פתוחים לתנועה. ערפל כבד וישנה סכנת החלקה. התחבורה הציבורית העירונית והבין עירונית עדיין אינה פעילה. ככל הנראה לקראת השעה 15:30 יפעילו את התחבורה במתכונת מצומצמת.

14:15 • כביש 90 באזור מלונות ים המלח ועד עין גדי נפתח לתנועה כמו גם כביש 204 מצומת חלוקים עד ירוחם. כביש 234 באזור גשר צאלים וכביש 222 מצאלים לרתמים - חסומים.


16:55 • כלל כבישי הארץ פתוחים.

16:56 • כביש 4 מחלף יבנה לדרום נפער בור בכביש. לצורך תיקונו, התנועה נעצרה עד לסיום התיקון. הכביש נפתח כעבור מספר דקות כעת עומס תנועה.

17:20 • כל הכבישים במרחב הנגב נפתחו לתנועה, למעט כביש 234 גשר צאלים עקב הצפה.

17:38 • כביש 234 גשר צאלים בין צאלים לאורים וכביש 222 המוביל לגשר צאלים חסומים לתנועה.

19:42 • עיריית ירושלים החליטה כי מחר לא יתקיימו לימודים בבתי הספר והגנים כדי לא לסכן את בטיחות התלמידים והעובדה כי מדובר ביום לימודים קצר. הלילה ומחר בשעות הבוקר קיים חשש לקור קיצוני בירושלים ולקרה העלולה לגרום להחלקה.

העירייה מבקשת מציבור הנהגים להמנע מנהיגה בשעות הלילה המאוחרות ובשעות הבוקר המוקדמות ומהולכי הרגל ללכת בזהירות על המדרכות וכן להיזהר ממפגעים, מעצים לא יציבים, ומגושי שלג העלולים ליפול מעצים ומגגות בעוצמה רבה.

התושבים נדרשים לנהוג במשנה זהירות בשימוש בגופי חימום ומכשירי חשמל במהלך הלילה. העירייה תמשיך גם במהלך הלילה ומחר בבוקר בפיזור מלח ובטיפול במפגעים השונים. התחבורה הציבורית תפעל הלילה עד חצות בחינם וקווי הלילה לא יופעלו.

מחר בבוקר יש להתעדכן באמצעי התקשורת ומוקד חברת אגד בפעולת האוטובוסים בהתאם למוקדי הקרה בעוד הרכבת הקלה צפוייה לפעול כסדרה. המגיעים לאיזור גן סאקר מתבקשים להחנות בחניון הלאום, בניני האומה ובחניונים הסמוכים ולהימנע מעמידה בצידי הכבישים בכדי לא להפריע לתנועה.

19:50 • מחר לא יתקיימו לימודים בקריית ארבע-חברון, במרכז גוש עציון בשל חשש לקרה ולסכנת החלקה. הלימודים מחר יתקיימו כרגיל בכל יישובי המועצה האזורית שומרון. בתקוע, בנוקדים ובקידר הלימודים יתקיימו כרגיל.

20:25 • מחברת חשמל נמסר הערב, כי נשבר השיא של כל הזמנים בצריכת החשמל בחורף. השיא נשבר בשעה 19:20: 11,257 מגוואט. השיא הקודם נקבע רק אתמול, ועמד על 11,240. השיא הקודם היה בשנה שעברה, ועמד על 11,090. שיא הביקוש בקיץ גבוה יותר והוא הגיע במהלך הקיץ הנוכחי ל-11,900.

21:40 • המפלס שנמדד היום גילה עלייה יומית של 17 סנטימטרים נוספים, והוא התייצב על 211.20-. המרחק מכנרת מלאה כעת הוא בסך הכל 2.40 מטרים. במהלך השבוע של הסערה זינקה הכנרת ב-73 סנטימטרים.

צילמתם את מראות השלג? שתפו אותנו: [email protected]

סופה שלג מזג אוויר ירושלים דימונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד