י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הסכם גור והגר"ש אוירבך: תומך ביהדות התורה • צפו בפגישה

חשיפת 'בחדרי חרדים': הסכם לתיאום מהלכים בנושא הגיוס בין חסידות גור לגר"ש אוירבך • בתמורה מפרסם הגר"ש מכתב תמיכה ב'יהדות התורה' בעיתונים • וידאו ותמונות

הגר"ש אוירבך עם האדמו"ר מגור
הגר"ש אוירבך עם האדמו"ר מגור



לאחר תקופה ארוכה של פילוגים וחיכוכים במגזר הליטאי, ולאחר שתלמידיו ונאמניו של ראש ישיבת 'מעלות התורה, הגר"ש אוירבך - המכונים 'הפלג האשדודי' - הריצו בנפרד את רשימת 'נצח', שהייתה עשויה לגרום נזק ל'יהדות התורה' ולשרוף אלפי קולות, הגיע השלום המיוחל - בדקה האחרונה לפני יום הבחירות.

הגר"ש, המחלים בביתו מצינתור מורכב שעבר בליבו בשבוע שעבר בבית חולים, זכה בימים האחרונים לביקור חולים מפתיע של הגראי"ל שטיינמן. ביום רביעי בערב הוא זכה לאורח מפתיע נוסף - האדמו"ר מגור, שבביקורו גם השיג סיכום על תמיכה של הגר"ש ב'יהדות התורה'.

צילום:יוסי שחר


לאחר שבימים האחרונים פעל סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן להשכין שלום בין הפלגים, סוכם בין חסידות גור ובין הגר"ש אוירבך, כי בכל נושא ההתייצבות בלשכות הגיוס וגזירת הגיוס, יעדכנו אנשי חסידות גור את הגר"ש על כל מהלך ויתאמו עימו.

עוד בנושא:
מסתמן: הגר"ש אוירבך יורה להצביע ל'יהדות התורה'
הגר"ש אוירבך עבר צינתור מורכב ב'הדסה עין כרם'
בשערי חסד • הגראי"ל בביקור חולים אצל הגר"ש אוירבך
כנס בחירות בגור - עם האדמו"ר • תיעוד

בתמורה לכך - כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים' - הגר"ש אוירבך מפרסם בעיתונים מכתב תמיכה ברשימת 'יהדות התורה'. המכתב מתפרסם ב'המודיע' של גור וב'הפלס' של אנשי הגר"ש אוירבך. המכתב לא מופיע ביומונים 'יתד נאמן' של דגל התורה ו'המבשר' של שלומי אמונים, משום ש"לא פנו אלינו".

כאמור, הפרטים האחרונים נסגרו בעת ביקורו של האדמו"ר אצל ראש ישיבת 'מעלות התורה'.

בהמשך הערב הגיעו לבקר אצל הגר"ש גם הגר"ד יפה והגר"י עדס, חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה'.

ראש ישיבת מיר-ברכפלד בביקור חולים

ביום שלישי בערב הגיע לבקר את הגר"ש אוירבך גם הגאון רבי אריה פינקל, ראש ישיבת מיר-ברכפלד, בלווית אחד ממקורביו.

במהלך השיחה הלבבית שנמשכה כעשר דקות, לא עלה שום נושא פוליטי וריח הבחירות גם לא נדף באוויר. הגר"א סיפר לגר"ש, כי הוא נוהג להגיע בכל שבוע לירושלים, על מנת לשאת שיחת מוסר בישיבת מיר שבעיר הקודש.

הגר"א הוסיף ואמר, כי בעת האחרונה, הוא משקיע רבות בתחום המוסר ומשתדל להרבות בשיחות מעין אלו בישיבות מיר או במקומות עליהן הוא מוזמן לשאת דברים.

בתגובה, ציטט הגר"ש את הפסוק הנאמר במשלי: החזק במוסר – אל תרף. הגר"ש הזכיר גם את דברי הגמרא הידועים, אודות הנזיר שהגיע לשמעון בן שטח וסיפר לו כי החליט לגזוז את מחלפות ראשו. "מופיע בשם בעלי המוסר ששואלים: האם זו הייתה פעם ראשונה, ששמעון בן שטח ראה נזיר? הלא הוא היה כהן? ממה כל כך התפעל, שהחליט גם לאכול מקרבן הנזיר שלו?

"אלא", המשיך הגר"ש לצטט את בעלי המוסר, "שהנזיר סיפר לשמעון בן שטח, כי יצרו ניסה להתגבר עליו לאחר שראה את בבואתו משתקפת במראה, והוא הדף אותו ממנו בטענה: 'רשע, למה אתה מתגאה בעולם שאינו שלך, במי שהוא עתיד להיות רימה ותולעה? העבודה, שאגלחך לשמים!'

"כששמע שמעון בן שטח כן, התפעם. אם הלה כבר זכה להגיע ל'השגה' כזו, ראוי הוא כי יאכלו גם מקרבנו".







הגר''ש אוירבך חסידות גור גיוס תיאום מכתב תמיכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד