י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

'תיק הרבנים': נפתח משפטו של הראשל"צ בקשי דורון

משפטו של הרב הראשי לישראל לשעבר, הגאון רבי אליהו בקשי דורון, נפתח בבית המשפט המחוזי בירושלים • פעם ראשונה בהיסטוריה של ישראל שרב ראשי עומד לדין

הרב אליהו בקשי דורון. צילום: יעקב כהן
הרב אליהו בקשי דורון. צילום: יעקב כהן

משפטו של הראשל"צ, הרב הראשי לישראל לשעבר, הגאון רבי אליהו בקשי דורון, נפתח הבוקר (א') בבית המשפט המחוזי בירושלים, בפני השופט צבי סגל. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל שרב ראשי עומד לדין.

את הראשל"צ מייצגים עורכי הדין ד"ר יעקב וינרוט וירון קוסטליץ.

כתב האישום עוסק בחלקו של הראשל"צ בפרשה הידועה בכינוי 'תיק הרבנים', במסגרתה הוצאו תעודות הסמכה כוזבות לרבנות עבור למעלה מ-1000 אנשי צבא ומשטרה. תעודות אלו הקנו למקבליהן תוספות שכר שלא היה כל בסיס לשלמן, וגרמו להוצאות של מאות מיליוני שקלים מקופת המדינה.

האישומים אשר מיוחסים לראשל"צ כוללים עבירות של קבלת דבר במרמה וניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מתן תעודה כוזבת, מרמה והפרת אמונים.

על פי האישום, העביר הרב הראשי לשעבר הנחייה למנהל מחלקת הבחינות וההסמכה ברבנות הראשית להנפיק לאנשי כוחות הביטחון תעודות השכלה תורנית גבוהה, בעקבות בקשה שהפנו אליו, אף שידע כי תכלית קבלת המסמכים הרשמיים הייתה על מנת לקבל הטבות שכר מקופת המדינה.

יום לאחר הגשת כתב האישום נגדו, לפני כחודש, הגיש הרב בקשי דורון בקשה דחופה לקביעת תחילת משפטו בהקדם האפשרי. בית המשפט קיבל הבקשה. משפטו, שכבר היה אמור להתחיל לפני כשבועיים, נדחה בעקבות השלג שירד בירושלים.
בית משפט אליהו בקשי דורון יעקב ויינרוט תיק הרבנים רב ראשי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד