ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

האדמו"ר השכים לפנות בוקר לשבע ברכות של נכדו

האדמו"ר מתולדות-אברהם-יצחק, ערך שבע ברכות לנכדו בשעות הבוקר, כדי לאפשר לאדמו"ר מסאטמר להשתתף • כדי לא לשבש את סדרי יומו - השכים האדמו"ר קום

השמחה בתולדות אברהם יצחק
השמחה בתולדות אברהם יצחק

סעודת שבע ברכות אצל אדמו"רים, המתקיימת בבוקר ונמשכת שעה ועשרים דקות בלבד, היא מחזה בלתי שגרתי.

אך, אתמול בבוקר, התקיים אירוע שכזה בבית המדרש של תולדות אברהם יצחק בירושלים, לרגל סעודת שבע ברכות לנכדו, בן בנו הגרח"מ קאהן רב קהילת תולדות-אברהם-יצחק בביתר, שנישא לבת הגר"ד שווימר דומ"ץ העדה החרדית.

האירוע שולב בשבע ברכות לנכדת האדמו"ר מהרי"י מסאטמר, בת בנו הגרח"צ טייטלבוים רב הקהילה בירושלים, והשתתף בה גם האדמו"ר האורח.

לאדמו"ר מסאטמר היה לו"ז צפוף במיוחד בבני ברק, ולכן הוחלט כי שבע הברכות יתקיים בבוקר ויהיה קצר ככל האפשר. האדמו"ר מתולדות-אברהם-יצחק שאירח את המעמד, נוהג בכל יום לשהות עם טלית ותפילין עד שעות הצהריים והוגה בשיעוריו.

כדי להספיק את ה'שבע ברכות' ולא לפגוע בסדרי יומו, השכים האדמו"ר קום בארבע לפנות בוקר, ופתח בהכנות לתפילה. לקראת השעה 11. נכנסו האדמו"רים להיכל בית המדרש.

התפוסה הייתה מלאה. טריבונות של עשר קומות הוקמו סביב כתלי הבית. מאות מנות הוגשו לציבור המשתתפים שגדש את המקום, זאת לצד מאה וחמישים מגבירי סאטמר שהוזמנו במיוחד למעמד, והוקדשה להם תשומת לב מיוחדת.

במעמד נישאו נאומים על ידי האדמו"רים והרה"ח רבי משה קראוס מראשי הקהילה. מקהלה הנעימה את האירוע והתקיים ברכת המזון ושבע ברכות. כל התכנית הצפופה הזו, נמשכה בסך הכל שעה ועשרים דקות, אבל הייתה לדברי מארגניה מוצלחת ומרהיבה ביותר.

תוך כך, בשבת האחרונה, שבת האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק לרגל השמחה, בבית שמש. את תפילותיו ושולחנותיו ערך בבית המדרש ויז'ניץ-מונסי, וזה לו ביקור ראשון בקרית רמ"א שבעיר. האדמו"ר נמנע מלחלק פירות כמנהגו בשבת שירה, בשל חולשתו והגבאים עשו זאת במקומו.







































סאטמר תולדות אברהם יצחק שבע ברכות שמחה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד