י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

האדמו"ר מבעלזא לגרב"ד פוברסקי: חסר לי 'בד קודש'

בביקורו של ראש ישיבת פוניבז' אצל האדמו"ר, העלו השניים זכרונות • על המבחן אצל הגר"ד פוברסקי זצ"ל, סוגיית הגיוס, לימוד סדר מועד בישיבות וספריו של הגרב"ד

הגרב"ד פוברסקי. צילום: עוזי ברק
הגרב"ד פוברסקי. צילום: עוזי ברק

ביקור מיוחד בביתו של האדמו"ר מבעלזא: אתמול הגיע ראש ישיבת פוניבז', הגרב"ד פוברסקי, לביקור אצל האדמו"ר - והשניים שוחחו זמן רב בלימוד ובענייני השעה.

בין היתר, האדמו"ר סיפר לגרב"ד שהוא לומד את ספריו של ראש הישיבה - 'בד קודש', וחסרים לו שני כרכים, הגרב"ד הבטיח לשלוח לו את הכרכים החסרים.

"האם לומדים את סדר 'מועד' בישיבות הליטאיות?" התעניין האדמו"ר, וציין כי בספרי הגרב"ד ישנם חידושים וביאורים למסכתות רבות מתוך סדר מועד, האדמו"ר אף הוסיף, כי בישיבות בעלזא כן נהגו להגות רבות בסדר זה.

"לא, אצלנו לומדים רק מסכת פסחים מתוך סדר מועד, ובעיקר שמים אצלנו דגש על מסכתות מסדר נזיקין או גיטין וקידושין מסדר נשים", השיב הגרב"ד.

בהמשך סיפר הגרב"ד, כי הוא זוכר את הגעתו של האדמו"ר בהיותו צעיר לימים לבית אביו הגאון רבי דוד זצ"ל, כדי להיבחן. "הרה"ג רבי נתן אורטנר רבה של לוד, שהיה בוגר ישיבת פוניבז', לקח אתכם לסבב בחינות אצל רבנים, ובין היתר הביאכם גם לבית אבי הגר"ד, שהרב אורטנר היה מתלמידיו", שח הגרב"ד, והאדמו"ר אישר.

עוד סיפר הגרב"ד, כי יש לו תלמיד בשם הגאון רבי יהושע קרניאול, המשמש כר"מ בישיבת בעלזא בירושלים, וכי הוא היה אחד מתלמידיו הבולטים בישיבת פוניבז'. "אכן", אמר האדמו"ר, והוסיף: "הוא אחד הרמ"ים החשובים אצלנו".

כאשר עלה נושא גיוס תלמידי הישיבות על השולחן, התבטא הגרב"ד כי רק הגראי"ל שטיינמן מחליט בסוגיה וכי הוא מצדו, אינו מתערב בכך כלל.
בעלזא הגרב''ד פוברסקי ביקור בד קודש תלמידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד