י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מגדל Academeet: חשיפת שכר הבכירים - ייקרה אותו יותר

במסגרת מפגש ייחודי של לקוחות ובכירי חברת 'מגדל', בפקולטה לניהול של אוניברסיטת ת"א, הועלו דיונים מרתקים • איפה מתחלף 30% משוק העבודה מידי שנה? • ולמה חשיפת שכר הבכירים רק ייקרה את עלות העסקתם?

מגדל Academeet: חשיפת שכר הבכירים - ייקרה אותו יותר
עומרי רוט



נציגים בכירים מקרב לקוחות קבוצת מגדל ומנהלי החברה התכנסו בסוף השבוע שעבר למפגש מקצועי שדן במאפייני שוק העבודה העתידי בישראל. המפגש שהתקיים במסגרת התוכנית הייחודית Academeet שמקיימת מגדל בשיתוף מוסדות אקדמאיים בישראל, נערך הפעם במסגרת להב והפקולטה לניהול באוניברסיטת ת"א, ומלבד בכירי מגדל – המנכ"ל יונל כהן, משנהו וראש חטיבת הלקוחות וערוצי ההפצה, אריק יוגב ומנכ"ל מגדל מקפת, בצלאל צוקר, נכחו בו גם מנכ"ל קופ"ח מאוחדת, פרופסור אשר אלחיאני, מנכ"ל אוניברסיטת בן גוריון דוד ברקת, עורך דה מרקר, סמי פרץ, סמנכ"ל חברת החדשות אורי שלוש, ובכירים מאינטל, סימנס, פילת, פלרם תעשיות, אל-אופ, כרמל וי.סי. בנק יהב, בטר פלייס, סופרפארם ואחרים. במפגש המרתק נטלו חלק גם מנהלי סוכנויות הסדר גדולות.

בדברי הפתיחה הדגיש אריק יוגב, כי המפגש הוא אך ביטוי נוסף למחוייבותה של מגדל להעמיק את ההיכרות עם לקוחותיה וצרכיהם – בהווה ובעתיד, הן ברמת הפרט ומשפחתו והן ברמת הארגון ולפתח עם הלקוחות את הדו שיח בסוגיות בעלות חשיבות ברמה הארגונית והניהולית כאחד.

עורך הדה-מרקר, סמי פרץ, שיתף את המשתתפים בתובנות סיור מקצועי שערכו כתבי דה מרקר במדינות סקנדינביה, וסיפר כי "בעוד שבישראל ישנן 3 רמות של עובדים: מסודרים, מסתדרים וכאלה שמסדרים אותם... הרי שהמודל של שוק העבודה הדני מבטיח הרבה יותר ביטחון תעסוקתי והכשרה מקצועית מתמדת – תוך כדי עבודה ובין עבודות" פרץ חשף עובדה מדהימה ולפיה כ-30% מהעובדים הדנים מחליפים עבודה מידי...שנה! ולמרות זאת, לדבריו, שוק העבודה שם אינו כאוטי כמו בישראל. מחד –כ- 83% מהדנים מאוגדים בוועדי עובדים – לעומת כ- 25% בלבד עובדים מאוגדים בישראל ומאידך, הרבה יותר קל לפטר עובד – שכן מערך התמיכה הממשלתי ורשת ההכשרות המקצועיות מאפשרת למפוטר השתלבות מהירה חזרה בשוק העבודה".

המומחה לתגמול בכירים, אבי ניר, מנכ"ל compvision סיפר למנהלים הבכירים שהשתתפו במפגש האקדמיט של מגדל, כי חשיפת שכר הבכירים בחברות הציבוריות היא דוגמא לצעד פופוליסטי שהשיג בדיוק את ההיפך מיעדו. "מחוללי החשיפה גרסו שעצם החשיפה תגרום בושה בקרב המנהלים הבכירים והדירקטוריונים – וכך תתפתח מגמה של הפחתה בשכר הבכירים הממוצע ואולם, המציאות הוכיחה את ההיפך. המציצנות הפופוליסטית לתלושי השכר רק הגבירה את התחרות של המנהלים ההישגיים כאשר כל אחד מנסה להופיע בדירוג גבוה יותר בטבלת השכר" אמר ניר וציין כי בחלק מהמקרים עלות השכר כוללת רכיב משמעותי של אופציות שאינן מתממשות.

נירית כהן, סמנכ"ל משאבי אנוש אינטל ישראל שיתפה את עמיתיה, בכירי הארגונים האחרים, בכך שתוכניות העבודה של אינטל מנסות להתמודד עם טרנדים מסתמנים בשוק העבודה העתידי כמו מזעור סביבת העבודה לאור ההתפתחות הטכנולוגית ואיתור עובדים כמומחי ידע אד-הוק ולאו דווקא על בסיס תפקידם המוגדר בארגון.

מנכ"ל מגדל יונל כהן ומשנהו אריק יוגב הדגישו את תרומת המפגש להבנת האתגרים בשוק העבודה העתידי ואת חשיבות הנושא למקבלי ההחלטות ולמובילי הדרך בארגונים.

צילום: עומרי רוט





גדל מפגש יונל כהן דה מרקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד