י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

כך נעלם ה'רנטגן' למכס ושינה את 'נוהל אדמו"ר'

לפי נוהל אדמו"ר, 47 אדמו"רים ורבנים זוכים ליחס מועדף בתהליכי הבידוק בשדה התעופה • ומי ברשימה המיוחסת?

הרב יעקב איפרגן. צילום: פלאש90
הרב יעקב איפרגן. צילום: פלאש90

מבוכה ל'רנטגן': לפני מספר שבועות חזר הרב לארץ בטיסה מחו"ל, ובניגוד לנהלים לא המתין לבדיקת רשויות המכס ונסע ישירות לביתו בנתיבות, כך מדווח 'מעריב'.

לפי הדיווח הרב יעקב איפרגן, 'הרנטגן', נאסף על ידי נהגו מכבש המטוס, בהתאם ל'נוהל אדמו"ר' המאפשר לרבנים בכירים מסלול מקוצר בהליכי הכניסה והיציאה משדה התעופה, ומתיר להם להם לצאת מכבש המטוס ברכב פרטי היישר לביתם.

לפי הנוהל את רכבו של הרב מלווה צוות של חברת הסעות הפועלת ברשות שדות התעופה והאחראית לבצע עבור הרב את בידוק הדרכונים ובדיקות המכס. אך נציגו של הרב הגיש תצהיר לפיו הוא לא נושא עליו שום דבר המצריך תשלום מכס.

הנציג התבקש להביא למוכסים את תיקי הרב אבל אז התברר שהרב נסע כבר לביתו, בניגוד לנהלים המחייבים אותו להמתין לסיום האישור. כשהתבקש לחזור לבדיקה, הם נענו בשלילה בטענה שהרב כבר נמצא קרוב לביתו בנתיבות. זאת למרות שחלף רק זמן מועט מאז שיצא מהשדה.

ל"מעריב" נודע כי בעקבות האירוע הוציאה רשות שדות התעופה מכתב נזיפה לחברה האחראית והוחלט במכס לשנות את הנוהל, ומעתה הדרכונים לא יושבו לרבנים לפני סיום הבידוק במכס.

לפי הנוהל, שאושר על ידי הרשויות, 47 רבנים ואדמו"רים זוכים ליחס מועדף במסגרתו הם נלקחים לטרקלין 'מצדה' בשדה, בו הם ממתינים להחתמת דרכונם ולבדיקות בטחוניות, שעושה עבורם דייל פרטי, אחר כך הם ממשיכים עם רכבם הפרטי עד לכבש המטוס.

בין הרבנים, הגראי"ל שטיינמן, האדמו"ר מגור, הרב יאשיהו פינטו, רבי אמנון יצחק, אדמו"רי משפחת אבוחצירא ובניו של הגר"ע יוסף.

המכס הגיב על הדיווח ל'מעריב' כי הנסיבות שונות ואין חשד להתחמקות מכוונת של הרב מבדיקת המכס. ולאור ממצאי התחקיר הוחלט על שינויים בתהליך שימנעו הישנות מקרים דומים.

מקורבי הרנטגן מסרו ל'מעריב' כי "הרב והצוות העובד עמו מכבדים את נהלי המכס. במקרה דנן נוצרה אי הבנה בין דייל חדש לנהג שאינו מכיר את הנוהל, והעניין טופל מיידית כך שלא יישנה. בשום שלב לא סירב הנהג לשוב לשדה התעופה".
אדמו''ר נתב''ג הגראי שדה התעופה רנגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד