י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פרשת הרב מצגר: איש הסוד הפך לעד מדינה

דיווח בערוץ 2: המשטרה הצליחה לגייס עד מדינה נגד הרב הראשי לשעבר, הרב יונה מצגר • משא ומתן לגיוס עד מדינה נוסף • החשדות: "נטל לכיסו תרומות שיועדו ליתומים ואלמנות" • "נהג לגבות תשלום על השתתפותו התכופה באירועים בחו"ל" • "גבה תשלום על אמירת קדיש בעצרת לזכר מורדי גטו ורשה"

צילום פלאש 90
צילום פלאש 90

המשטרה גייסה עד מדינה המקורב לרב יונה מצגר, כך מדווח היום (ב') ערוץ 2.

הרב הראשי לישראל לשעבר - הרב יונה מצגר, שנחקר בעבר בחשד למעורבות בעבירות שונות, נעצר הבוקר (ב) שוב לחקירה בסדרת עבירות הקשורות לתקופת כהונתו כרב ראשי.

המפנה העיקרי שחל מאז מעצרו הקודם של מצגר הוא גיוסם של עדי תביעה.

לפי הדיווח הצליחה המשטרה לגייס עד מדינה, ששהה בקרבתו של הרב מצגר באופן יומיומי, ואשר מוכן להעיד נגד הרב. וכנראה ישנם עדים נוספים בפרשה אך שמות העדים נתונים עדיין תחת צו איסור פרסום. הרב מצגר עצמו לא שיתף פעולה בחקירתו ואמר כי 'אינו זוכר'.

התיק במשטרה מכונה באופן אירוני "מתנות, תרומות ומעשרות". על פי החשדות הרב הראשי לשעבר, גבה תשלום גם תמורת הופעתו באירועים ציבורים. כך למשל גבה תשלום על אמירת קדיש לזכר ניצולי השואה בגטו וורשה. כן נטל לכיסו תרומות שנועדו לאלמנות ויתומים.

בחיפוש שנעשה בבית הרב, נמצאה כספת איך היא הייתה ריקה. בחיפוש נוסף בין ספרי הקודש, נמצאו סכומי כסף המוערכים ב-40 אלף דולר.

לפי החשד, הוא החביא 150 אלף יורו אצל אחותו בחיפה. הרב מצגר אמנם טען כי היו אלו כספי ירושה, אך מהבדיקה עלה כי אין הדבר נכון.

עוד פורסם בערוץ 2 כי מידי שנה טס הרב לחו"ל 24 פעמים. במהלך טיסותיו השתתף באירועים שונים וגבה כסף עבור השתתפותו בהם. כך גם בעת שהשתתף באירועי התרמה, נהג לדרוש ולקבל 50 אחוז מסכומי התרומות.

בעקבות הפרסום אמרו במשטרה כי הם אינם מתכוונים להתייחס לפרסומים בדבר מעמדם של העדים בתיק או לאשר/להכחיש קיומם לכאורה של עדי מדינה.

החוקרים מחזיקים גם בהאזנות סתר שחשפו ניסיונות של מצגר לשבש, לכאורה, את הליכי החקירה נגדו. החשד שהולך ומתבסס הוא כי ניסה להדיח עד שהתכוון למסור נגדו מידע.

עוד בנושא:
"שחיתות חסרת תקדים" • 9 ימי מעצר לרב מצגר
רב ראשי בכלא? • הרב יונה מצגר הובא להארכת מעצר
טלטלה בעולם הרבנות: הרב הראשי יונה מצגר במעצר בית • שלושה עצורים נוספים
בראשון: ערעור על מעצרם של 'אסירי פרשת מצגר'
הרב יונה מצגר: משעה את עצמי מכל תפקידיי, עד לסיום חקירת המשטרה
אסירי מצגר שוחררו • מעצר בית לציוני וקרקובסקי, איזנשטט נותר בכלא
עוזרו ונהגו של הרב מצגר שוחרר למעצר בית

הרב מצגר נבחר לתפקיד הרב הראשי האשכנזי לישראל בשנת 2003, בהיותו בן 49. מולו רץ נציג דתי לאומי אך הגרי"ש אלישיב פעל למען בחירתו והוא נתמך על ידי ש"ס ויהדות התורה.

החקירה בענינו מתנהלת כבר חודשים ארוכים ביחידה הארצית לחקירות הונאה 433 של משטרת ישראל בשיתוף עם רשות המיסים. הוא הובא לדיון בבקשה להארכת מעצרו בלא פחות מעשרה ימים בסמוך לשעה 13:00 בבית משפט השלום בראשון לציון.

השופט מנחם מזרחי ציין כי הוצג לפניו מסמך "חריג בחריגותו", "כל מעיין בו תצילנה שתי אוזניו".
הגר''י מצגר רבנות משטרה שוחד כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד