י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

האם "הקצינה המקללת" קודמה?

סא"ל לאמעי שהתבטאה: "אני שונאת חרדים, שימותו", שובצה בתפקיד חדש • דובר צה"ל: "הקצינה נשפטה וטופלה" • גפני: אגיש שאילתה דחופה

חיילים חרדים. צילום: דובר צה"ל
חיילים חרדים. צילום: דובר צה"ל

אמש (שלישי) נחשף בתכנית 'חד וחלק' עם הרב שלמה בניזרי ב'קול ברמה', כי סא"ל נורית לאמעי, שהוקלטה כשהיא מקללת את החרדים, קודמה בתפקידה לפני חודש.

את הדברים גילה הכתב הצבאי של הרדיו, מנדי ריזל, שפנה וביקש את תגובת דובר צה"ל ונענה כי "הקצינה נשפטה וטופלה משמעתית ע"י ראש המטה של פיקוד המרכז". גורמים צבאיים אף ציינו אז כי "יהיו השלכות להמשך שירותה".

ריזל בדק את הנושא לעומק, ומצא כי הקצינה הבכירה קודמה בתפקיד ממש לאחרונה: בתאריך 2.1.14 הוחלט על שיבוצי סא"לים, והקצינה הבכירה התמנתה לפרויקטור מרכז ההדרכה בנגב (עיר הבה"דים), במקום תפקידה כסגנית מפקד רפואת פיקוד המרכז.

כזכור, בתאריך כ"ה בכסלו 28/11/13 פורסמה הקלטה מזעזעת בה נשמעת סא"ל נורית לאמעי אומרת לסוכן מכירות חרדי: "אני שונאת את החרדים, שכל החרדים ימותו". בתגובה אז פרסם דובר צה"ל כי "אמירות מסוג זה נוגדות את רוח צה"ל וערכיו. הנושא המדובר ייבדק". בצה"ל ציינו כי הקצינה נמצאת באותם ימים בחופשה בחו"ל והנושא ייבדק עמה כשתשוב לארץ.

אמש, כאמור, התברר כי למרות ההתבטאות המזעזעת דבר לא נעשה, ולא זו בלבד אלא שהקצינה ממשיכה ומתקדמת בסולם התפקידים.

אולם גורמים בטחוניים מסרו כי מעבר לנזיפה שקיבלה הקצינה, לאחרונה הוחלט לשבצה בתפקיד שאיננו פיקודי ואיננו מהווה קידום עבורה.

חבר הכנסת משה גפני הגיב הבוקר למוטי לביא ברדיו "קול ברמה":אגיש שאילתה דחופה לשר הביטחון בעניין קידום הקצינה שנחשפה ע"י הכתב הצבאי של הרדיו מנדי ריזל".

מדובר צה"ל נמסר ל"בחדרי חרדים": "הקצינה נשפטה וטופלה משמעתית ע"י ראש מטה פיקוד המרכז. במהלך המשפט התנצלה על אמירותיה והביעה חרטה עמוקה".

מנדי ריזל אמר לבחדרי: "שמח שחשפתי את הקידום - שהוא למעשה עוול נגד ציבור שלם. אני מקווה ומאמין שהתפקיד החדש והחשוב יילקח ממנה בעקבות הסערה שקמה".
חרדים גיוס קידום קיללה דובר צה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד