י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

40 פלוס: כך תדאגי לטיפוח עור הפנים

טיפים לטיפוח עור הפנים בגיל 40 פלוס, באדיבות סימונה אפלבום, מנהלת הדרכה ראשית ב'לוריאל פריז'

40 פלוס: כך תדאגי לטיפוח עור הפנים



בכול גיל השאיפה היא להיות בעלת עור קורן וזוהר, מה שבסופו של דבר יקנה לעור מראה בריא, לאו דווקא מדובר בסילוק הקמט, או יישור קו מתאר הלסת. ישנו מונח המדבר על להתבגר בחינניות. ידוע שלכול גיל יש את שגרת ומוצרי הטיפוח הנכונים והמתאימים לעורו ומצבו.

אם נאפיין את גיל 40 כנראה שעל פניו נייחס לו את כל סימני ההזדקנות, שלא בצדק, זאת מכיוון שהרבה תלוי בכיצד טופל העור ומה הייתה השגרה שליוותה אותו במהלך השנים. כמובן שלא נזנח את הגנטיקה, שלטוב ולרע הינה אינדיקציה מצוינת, דווקא מהמקום של תשומת הלב לסוג ההזדקנות בעורנו ומניעה ככול הניתן.

אם נאפיין את העור המלווה את גיל 50, נוכל לייחס לו תחושה של חוסר לחות, משם הצורך בהזנה אינטנסיבית, זאת מכיוון שהעור מאבד מיכולת ייצור הלחות שלו, כחלק מכול תהליך טבעי הכלול בהתבגרות, תהליכי הייצור פוחתים ותהליכי השיקום מתארכים, מה שכמובן לא פועל לטובתנו.

העור יהיה דק יותר אך השכבה הקרנית (העליונה ביותר- תאי עור מתים) תהיה עבה יותר ובעלת גוון עמום. הקמטים יהפכו לעמוקים יותר ונראה טשטוש בקווי מתאר הפנים.

כיצד נטפל ונתאים את המוצרים הנכונים עבור עור הפנים, באופן כללי מומלץ להתחיל בצורך, להתבונן במראה ולבחון את הסימנים המפריעים לנו. החל מחוסר לחות ותחושת יובש ועד קמטים ורפיון.

ישנם סוגים שונים של מוצרים המכילים מרכיבים המותאמים לקבוצת הגיל: פרו רטינול, LHA, אנטי אוקסידנטים חזקים כגון – נטציום, חומצה היאלורונית, מזון מלכות ושמנים יוקרתיים.
נעשה סדר ונבין מה אסור ומה מומלץ.

נתחיל משגרת הניקוי:

אם בגיל צעיר מומלץ לנקות את עור הפנים עם סבון פנים המכיל מרכיבים המאזנים את רמת השומן (הסבום העודף). וליצור מראה מאט ו"לכווץ נקבוביות". בעור בוגר נמנע מסבונים ואף נמנע ממים.

הטיפול בניקוי העור בעור בוגר יתבצע באמצעות חלב ומי פנים – כמובן ללא אלכוהול, חומצה סציליצילית, קואלין (חמר לבן הסופח שומן) ונתמקד בניקויים המרככים את העור ומעניקים לו תחושת נוחות מירבית המשלבת לחות. מים מיסלרים לדוגמא, הם תחליף מצוין. הם מספיק עדינים לנקות את שאריות האיפור והלכלוך ולהזין את העור בו זמנית. ולאחרונה שומעים עליהם יותר ויותר, כמי ניקוי המשלבים 3 פעולות במוצר אחד.

ככול שנתקדם עם הגיל, כך גם נשנה את המוצרים, זאת אומרת שנבחר במוצרים עדינים יותר וזאת מכיוון שעם השנים ככול שהעור מתבגר, הוא נוטה להיות יבש יותר, וצרכיו משתנים. מומלץ לשנות את שגרת הניקוי לעדינה יותר ולעבור לסבון ללא סבון (בצורת קרם) או לעבור לגמרי מסבון פנים לחלב ומי פנים השייכים לסדרות המכילות מרכיבים המטפחים ומזינים את עור הפנים.

טיפוח עור הפנים ביום: מבלי לחשוב פעמיים, סרום חייב להיות חלק אינטגראלי משגרת היום יום, בוקר וערב לפני קרם היום והלילה. מכיוון שסרום הוא מתומצת ונספג תוך שניות בעור, הוא מכיל תמצית מרכיבים השייכים לסדרה בה בחרנו להשתמש.

קרם עיניים- מיותר לציין שכרונולוגית הוא מצטרף לשגרת הטיפוח עוד בסוף גיל ה-20. לכן במה שקשור אליו, נשתמש בטקסטורות עשירות יותר המזינות את העור העדין והדק שסביב העיניים.

לחות אנטי אייג'ינג לעור- ככול שאנחנו מתבגרים כרונולוגית, העור זקוק ללחות יותר עשירה. זאת אומרת שלחות לעור צעיר לא תספק עור בוגר. יכולת הייצור העצמי של הלחות יורדת משמעותית כך כשהעור לא מסוגל לייצר הוא צריך לקבל. הרבה פעמים עור בוגר אף ירגיש צורך בשמנים, הנמצאים כחלק ממרכיב הקרם. הרעיון העומד מאחורי השמנים הוא להזין את העור ולרכך את השכבה הקרנית אשר הופכת לעבה יותר עם השנים ובכך מונעת מהעור להיות קורן וזוהר. אחד השמנים הידועים בסגולות ריפוי ושיקום הוא שמן פסיפלורה (מרקוייה) הוא מומלץ לשימוש בעור בוגר מכיוון שהוא מזין עור יבש ורגיש, הוא מונע קמטים, עשיר מאוד בויטמין C וכול זה תוך שהוא שומר על טקסטורה קלילה הנספגת במהרה הודות למבנה המולקולארי שלו.

אם נעבור לאנטי אוקסידנטים, אשר הכרחיים בטיפול בעור בוגר, מומלץ לבחור באחד חזק הנלחם בנזקים אותם יוצרים הרדיקלים החופשיים, לדוגמת נטציום, אשר כמובן מוצה מן הטבע ונמצא בפירות הדר , ובפרט בתפוזים סיניים. הוא נמצא בחלק הפנימי של הקליפה ולכן מעניק חיי מדף כה ארוכים לפירות. המטרה שלו

בקוסמטיקה היא לשמור ולהגן על תאי האם, על מנת שהם ימשיכו לתפקד כראוי ולייצר תאי עור באיפידרמיס.

בכול הנוגע לטיפוח בלילה, חשוב לזכור שבמהלך השינה יש לעור יכולת תיקון ושיקום טובים יותר מביום, כשאנחנו נמצאים בפעולה. לכן המרקמים יהפכו לעשירים יותר, כמו כן רצוי להשתמש בקרם המכיל מרכיב המעודד השלה וחידש תאים כמו הפרו רטינול. או ה-LHA בן דודו (מקבוצת החומצות הבטא הידרוקסיות) אשר פועל באותה הצורה אך באופן עדין יותר.

את מוצרי האיפור של לוריאל פריז ניתן להשיג: ברשתות הפארם, המזון והפרפומריות המובחרות.
איפור טיפים עור טיפוח לוריאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד