י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כיצד תפעלו אם ילדכם נפצע בחוג?

היצע החוגים הרחב הקיים כיום, יוצר לא אחת מקרה של פציעת ילד בחוג • קבלו שש עצות זהב כיצד לפעול במקרה כזה

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

הילדים של היום הם לא הילדים של פעם. אם בעבר ילד היה זוכה לרוב בחוג אחד במשך כל ימי ילדותו, כיום הילדים דורשים יותר, היצע החוגים רחב יותר, ובכלל, הנורמה הפכה להיות כזאת שבזמנים הללו ילדים רבים זוכים להשתתף במספר חוגים ולעיתים אף להשתתף בהם במקביל (כמובן ככל שההורים יכולים לממן את השתתפות הילדים).

למרבה הצער, חוגים מסוימים הם לעיתים קרקע פוריה לפציעות של ילדים. רוב הפציעות הן פציעות קלות, אך מבחינה סטטיסטית ישנן גם פציעות בסדר גודל בינוני ואף קשה.

אבקש לשתף אתכם בשש עצות זהב, כיצד תפעלו במידה וילדכם נפצע במהלך השתתפותו בחוג וכך תקבלו את הפיצוי המקסימלי עבור ילדכם:

1. דו"ח פציעה – הורים, שימו לב כי דו"ח הפציעה שמולא על ידי מפעיל החוג, נכתב באופן שמשקף את התרחשות הדברים, כפי שאלו באמת קרו, ושאינו כתוב באופן שמקפח אתכם. למילים ישנה משמעות עצומה ובמידה ונכתב בדו"ח דבר שאינו תקין, קיימת חובה להתייחס אליו בהתאם ולתת עליו את הדעת במהירות האפשרית.

2. ביטוח – מטבע הדברים, רוב פציעות הילדים מתרחשות בחוגי ספורט ולא בחוג שחמט. בדרך כלל הגורם שמפעיל את החוג צריך להיות אחראי מספיק ולדאוג לפוליסת ביטוח שתפצה את הילד, במידה והוא נפצע במהלך הפעילות. אם בעל החוג לא היה אחראי מספיק, יכול להיות ובסיטואציות מסוימות הוא יהיה אחראי לפצות בעצמו את הילד הפצוע.

3. ביטוח תאונות אישיות של תלמידים – אל תשכחו כי ביטוח תאונות אישיות של תלמידי בית הספר וגן חל 24 שעות ביממה, גם אם הילד נפצע מחוץ לשטח בית הספר. כל אחוז נכות שווה ערך לכ-1,000 דולר, כך שמשתלם מאוד לפעול גם במסגרת הביטוח של התלמידים.

4. מסמכים רפואיים – רצוי ביותר לפתוח תיקייה מסודרת ולשמור את כל המסמכים הרפואיים שקיבלתם לאחר פציעת הילד. המסמכים ישמשו אתכם בהמשך כאשר תפעלו משפטית, על מנת למקסם את סכום קבלת הפיצוי.

5. קבלות וחשבוניות – הקפידו לשמור כל קבלה שהוצאתם במסגרת הטיפול בילד הפצוע החל מהיום הראשון של הפציעה. כל נסיעה במונית, רכבת, אוטובוס או חשבונית דלק של רכב יש לשמור. כל תרופה שרכשתם, סנדוויץ' שקניתם בביה"ח כדאי לשמור. במידה והתיק יגיע לבית המשפט בתביעה נזיקית, תהיה לחשבוניות ששמרתם משמעות כספית ניכרת עבור ילדכם.

6. התיישנות – התיישנות אצל קטינים בתביעה מכוח חוק חוזה הביטוח חלה כשהם מגיעים לגיל 21. בתביעה מכוח פקודת הנזיקין ההתיישנות חלה כשהקטין מגיע לגיל 25. כך שגם אם אירוע התרחש לפני שנים רבות, עדיין ניתן (במידה והילד לא יצא לפנסיה) לפעול ולקבל פיצוי כספי בעקבות הפציעה.

*כתבה זו אינה תחליף לייעוץ משפטי ומהווה המלצה בלבד.
עו"ד ינון הדאיה הינו בעל משרד עו"ד עצמאי בדימונה, המתמחה בתחום האזרחי על כל רבדיו.
טלפון: 08-6732277
חוג פציעה ילד עצות דרכי פעולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד