י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

יום איכות הסביבה צוין בכנסת

במסגרת היום התקיימה ישיבה בנושא זיהום אויר ממחצבת נחשונים ע"י עיריית אלעד. מנתוני המשרד להגנת הסביבה עולה כי קיים חשש מזיהום אויר מאבק העולה מהחציבה לכיוון העיר

יום איכות הסביבה צוין בכנסת

במסגרת "יום איכות הסביבה בכנסת" הועדה לפניות הציבור בראשותו של הרב אורי מקלב העלתה לדיון את בעיית סמיכות מחצבת נחשונים ע"י העיר אלעד. לישיבה הוזמנו נציגים ממשרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה, המשרד לתשתיות לאומיות, השלטון המקומי, עיריית אלעד, מחצבת הנסון, ארגון חרדים לסביבה, איגוד ערים לאיכות הסביבה, הקואליציה לבריאות הציבור, אדם טבע ודין, חיים וסביבה ופונים.

ארגון "חרדים לסביבה" מתריע מזה כ-5 שנים על בעיית זיהום אויר ורעש מפעילות המחצבה הגורמת גם לרעידות וזעזועים בבתים בשכונות הסמוכות למחצבה. עקב סמיכות פעילות המחצבה לבתי התושבים ופניות של תושבים רבים לארגון זומנה לפני כשנתיים ניידת ניטור לבדיקת זיהום האוויר באזור – הנתונים אותם שלחה ד"ר לבנה קורדובה מהמשרד להגנת הסביבה העלו כי קיים חשש מזיהום אויר מאבק העולה מהחציבה בזמנים שונים בהם ישנה זרימת אויר לכיוון העיר.

סקר השוואתי שערכו המשרד להגנת הסביבה בשיתוף הסוכנות האמריקאית להגנה על הסביבה ועמותת " אדם טבע ודין" שבדק בין השנים 1995-1999 את נושא זיהום האוויר מצא כי זיהום האוויר בידי אדם קשור לכ 8% מהתמותה (בין ת"א לאשדוד). בוועדה לפניות הציבור העלו נציגי "חרדים לסביבה", מתכננת הערים הגב' אביבה קינר (יועצת לארגון) ומיכל בורשטיין מנהלת הפרויקטים בארגון, את הבעיה של תושבי אלעד בנוגע לבעיית זיהום האוויר במקום. מר דוד וינברג נציג משרד הבריאות שנכח בוועדה טען בתגובה כי לא הגיע אל המשרד פניות בנושא.

בימים אלה תכנית תמ"א 14 "תכנית ארצית לחציבה" נפתחה לשינויים ותחתיה תובא לאישור תכנית תמ"א 14 ב'- במידה וייכנסו בתוכנית זו פרמטרים של מניעת זיהום והפחתת נזקים למגורים הסמוכים למחצבות ייתכן פתרון כולל לבעיה.

"חרדים לסביבה" חרדים גם לגורל בריאותם של תושבי אלעד וכן מוצא פגמים רבים בשלילת זכותם של התושבים למידע על הליכי תכנון הנוגעים לבריאותם ולרווחתם- זהו הזמן והמקום לקבוע במסמרות את עתיד העיר ויפה שעה אחת קודם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד