ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

"פגיעה בסטטוס קוו ורמיסת בעלי עסקים"

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מתייחס יו"ר 'הוועדה למען השבת' להחלטה התקדימית של עיריית תל אביב לאשר פתיחת עסקים בשבת: "העירייה נגררת אחר אווירת הרחוב עוינת החרדים, שהשליטה הממשלה" • "הפרה בוטה של חוקי העבודה המחייבים יום מנוחה לעובדים, ותחרות לא הוגנת" • "הציבור החרדי עוד יחזור לשלטון, ואז נזכור מי לנו ומי לצרינו"

הרב גולדקנופף, צילום: יוסי שחר
הרב גולדקנופף, צילום: יוסי שחר

הרב יצחק גולדקנופף, יו"ר 'הוועדה למען השבת' ומי שנמנה על בכירי וותיקי אישי הציבור החרדיים, הוא איש נעים הליכות ורגוע. אבל דומה שההחלטה האחרונה של מועצת העיר תל אביב, בהובלת ראש העיר חולדאי שנבחר בקולות החרדיים, לשינוי חוק העזר בכדי שיאפשר פתיחתם של עסקים ביום השבת, מצליחה להוציא אותו משלוותו.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', מאשים הרב גולדקנופף את עיריית תל אביב בהיגררות אחר האווירה עוינת החרדים, שהשתלטה על השיח ברחוב הישראלי: "בשנה האחרונה, הציבור החרדי עובר מתקפה שלא תתואר מצד גורמי השלטון, תוך ניצול העובדה שנציגיו מצויים באופוזיציה. יש תחושה שהכול מותר, וניתן לפגוע בכל הקדוש והיקר באין פוצה פה ומצפצף" הוא אומר בכאב.

"יש כאן הפרה בוטה של הסטטוס קוו שנשמר במשך שנים", מאשים הרב גולדקנופף, "מה שעשתה כאן עיריית תל אביב זו היגררות אחר שיח פופוליסטי, תוך רמיסה של חוקי העבודה המחייבים מתן יום מנוחה לעובדים, ויצירת תחרות לא הוגנת עבור מתחרים המעוניינים לשמור את יום השבת לקדשו".

לפעילים למען השבת, מציע הרב גולדקנופף לא להרפות: "בהסברה נכונה ניתן להשפיע על בעלי עסקים לשמור על עסקיהם סגורים בשבת ולהביא על עצמם את ברכתה".

לצד הדברים הקשים, הוא נושא בחובו גם מסר אופטימי: "התקופה הרעה הזאת לא תימשך לנצח. הציבור החרדי עוד יחזור לעמדות מפתח שלטוניות ויתקן את הדברים תוך זכירה מי עמד לנו או לצרינו בשעתנו הקשה".
גולדקנופף תל אביב הוועדה למען השבת וועדה מכולות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד