י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

להיט חדש: הווטסאפ-פון שמשגע את בחורי הישיבות

מחזיקים מכשיר כשר? הכירו את הווטסאפ-פון, להיט הקבוצות החדש שמשגע את בחורי הישיבות, ואת ההורים והמחנכים

בחורי ישיבות ומכשיר כשר. צילום: פלאש 90
בחורי ישיבות ומכשיר כשר. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90

מכשירי הפלאפונים הכשרים מצויים בכיסיהם של כמעט כל אברך או בחור ישיבה. כידוע, המכשיר הכשר משמש אך ורק לצורך קיום שיחות ולעדכוני מידע בסיסי בלבד, כגון זמני אוטובוסים ושעון מעורר.

רבים מנסים בכל דרך אפשרית למצוא מספרים עוקפים - כגון 'קווי הנייעס' שמשחררים אחת לתקופה מספרים כאלה, אליהם ניתן לחייג גם מטלפון כשר, אך ברבות הפעמים הם נחסמים על ידי ועדת הרבנים לעניני תקשורת.

כעת הגיע הדבר החדש, שמשגע את בחורי הישיבות מחזיקי הפלאפונים - קבוצת הוואטסאפ-פון.

הקבוצה מאפשרת למשתמש להיות חבר במעין תא קולי, כך שכל הודעה שיקליט חבר בקבוצה - יקבלו כל שאר החברים איתות של שיחה [צינתוק] למכשיר הפלאפון שלהם, כדי שיוכלו לחזור ולהתקשר, לשמוע את ההודעה ואף להגיב ולהמשיך את השיחה.

יצויין, שמי שחובר לקבוצה הטלפונית לא יכול להתנתק ואפשר לצרף אנשים בלי ידיעתם.

מי שאינו חבר בקבוצה ומחייג למספר - יקבל צליל חיוג רגיל. כל חבר קבוצה יכול לפתוח קבוצה משל עצמו, ולקבל מספר עצמאי, מה שהופך את משימת החסימה של וועדת הרבנים לבלתי אפשרי.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הדבר גרם כבר לבעיות בחסידויות מסויימות, כאשר באמצעות הווטסאפ-פון הופץ ידע פנימי ולעתים גם כזה שהוגדר סודי.

איש חינוך מפורסם שביקשנו את חוות דעתו בנושא, אומר ל'בחדרי חרדים': "אני מודע לנושא הזה. אני יודע בבירור על עשרות בחורי ישיבות שכל היום נמצאים על יד מכשיר הפלאפון, וכל הזמן משאירים הודעות בקבוצות בהן הם חברים. הדבר הזה מצריך גמילה דחופה מאוד, ישנם הורים שפנו אלי בדמע שהם לא יודעים מה לעשות עם בניהם"..
רבנים טלפונים ישיבות וואטסאפ; כשרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד