י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

המשטרה נכנעה: חניון 'ספרא' סגור בשבת

שבת שלום, ירושלים: יממה לפני כניסת השבת הודיעה משטרת ירושלים: חניון ספרא לא יפתח בשבתות הקרובות. שושביני ההסכם: רבני המשטרה, גפני וחרלפ. בימים הקרובים יבחנו חלופות לחניון

הפגנות השבת, הסוף? צילום: פיני רוזן
הפגנות השבת, הסוף? צילום: פיני רוזן

כתבות קודמות בנושא:
עסקת החניונים התפוצצה • כל הפרטים
ניצחון חרדי: חניון ספרא יסגר השבת
ויחן עמו שם • פרסום ראשון


כפי שדיווחנו באתר 'בחדרי חרדים', אתמול (ד) אחר הצהריים הושגו הבנות בין חברי 'הוועדה למען השבת' לבין עיריית ירושלים. ההבנות הללו נחבטו אל קרקע המציאות, לאחר שהתקבלה תשובת הרבנים כי אין מקום לשום פשרה בנושא השבת. אך גם היום התנהלו דיונים קדחתניים בין הצדדים, בכדי להגיע להבנה עוד לפני כניסת שבת קודש.

החל מאמש , בשעות הלילה המאוחרות, פעלו גורמים במשטרה על מנת להביא לסיומה של 'פרשת החניונים'. מפקד משטרת ירושלים, ניצב אהרן פרנקו, בהתייעצות עם רבני המשטרה, ובראשם הרב משה גפני והרב חרלפ, החליט כי יש לעשות הכל בכדי לסגור את חניון ספרא בשבתות הקרובות. רבני המשטרה, לפי עדות מקורבים, 'ישבו' על ניצב פרנקו בכדי שיגיע להחלטה לסגור את החניונים. הם הסבירו לו כי אם לא יקבל החלטה לסגור את החניונים, הרי ששמו יזכר לדיראון עולם בציבר החרדי. פרנקו סבר - וקיבל.

ניצב פרנקו הודיע לעירייה כי ישנה סכנה גדולה בהשארת החניונים פתוחים, וכי לפי המצב בשטח, נראה כי חניון פתוח - מסוכן יותר מחניון סגור, למרות הסכנה הבטיחותית של בלייני השבת.

העירייה מצידה הודיעה, כי החלטתה לפתוח את החניונים הייתה בכפוף להוראות המשטרה, וכי אין לה כל אינטרס להשאיר את החניון פתוח. משכך - הגיעה הפרשה לסיומה, לפי שעה.

קודם להודעת הניצב, נפגש פרנקו עם גאב"ד ירושלים, הגרי"ט וייס. הפגישה ארכה קרוב לשעה, והיא התקיימה בבנייני זופניק, בשכונת מאה שערים בירושלים. במהלך הפגישה, הודיע ניצב פרנקו על החלטת המשטרה.

החלטת המשטרה תקפה לשתי השבתות הקרובות.

במהלך השבועיים הקרובים יתקיימו דיונים אינטנסביים, על מנת למצוא פיתרון מוסכם על כל הצדדים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד