י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

'לניאדו' ערך תרגיל ענק בשיתוף היק"ר

מטרת התרגיל היתה בחינת יכולת קליטת מאושפזים - חיילים בהיקף גדול בשעת חרום והיכולות בטיפול בבני המשפחה ובדאגה לפרט. "החיילים ומפקדיהם מעריכים מאוד את היחס, ההבנה והאכפתיות של צוות ביה"ח"

מנכ"ל בית החולים לניאדו, הרב חיים המרמן עם מפקדי היק"ר בתרגיל
מנכ"ל בית החולים לניאדו, הרב חיים המרמן עם מפקדי היק"ר בתרגיל


"אני מודה על שיתוף הפעולה עם בית החולים 'לניאדו' אשר מבין את חשיבות תפקוד יק"ר (יחידת קישור רפואי) ומאפשר לו לתרגל את חיי המילואים על-מנת להכיר את בית החולים, ובעת הצורך שלא יקרה, חיילי צה"ל ירוויחו משיתוף פעולה זה" - כך אמר ד"ר קובי חביב, סג""א מפקד משר"פ, בסיום שלושת ימי התרגיל שנערך ב"לניאדו" בשיתוף פעולה עם יחידת ה"יק"ר".

במסגרת ההיערכות הכוללת של גורמי הבטחון לתרחיש של מצב חירום בארץ, נערכים תרגילים שונים בבתי החולים בהם נבדקת רמת המוכנות של בית החולים במקרה של מלחמה או אסון גדול.

אחד הגופים המרכזיים הפועל מטעם צה"ל במקרי חירום, הוא ה"יק"ר". היק"ר היא יחידה המורכבת מאנשי רפואה, רבנות וחיילים פקידים. תפקידה של היחידה בעיתות חירום, לעמוד בקשר רציף עם בתי החולים בארץ לשם מגיעים הפצועים.

במקרה של מלחמה, או כל מצב חירום אחר, היחידה מקבלת עדכונים רצופים מבית החולים. באם בין הפצועים ישנם חיילים, מגיעים נציגי היק"ר לבית החולים ומטפלים בכל צרכיו של החייל: החל מאיתור הוריו והדאגה לקשר בינם לבנם, עבור דרך ביקורים יומיים אצל הפצועים וכלה בהענקת סיוע ועזרה בכל מה שנדרש.

השבוע תרגלו ביק"ר תרחיש של מלחמה, כשהפצועים מפונים לבית החולים "לניאדו", כפי שאכן התרחש במציאות בפיגועים הקשים שידעה העיר נתניה בשנים האחרונות. במשך שלושה ימים זרמו עשרות "פצועים" לבית החולים, ובכל פעם שבין הפצועים זוהה חייל, נוצר קשר מיידי עם היק"ר.

מטרת התרגיל היתה בחינת יכולת קליטת מאושפזים - חיילים בהיקף גדול בשעת חרום והיכולות בטיפול בבני המשפחה ובדאגה לפרט. בתרגיל בדקה היחידה את ההיקף והתפעול בית החולים ויצירת קשר בין גופי חוץ כמו, משרד הבטחון דובר צה"ל ואית"ן (איתור נעדרים).

ד"ר רס"ן דרור מנדל ביקש לשבח את שיתוף הפעולה של ביה"ח עם יחידת הקישור הרפואי, באומרו "החיילים ומפקדיהם מעריכים מאוד את היחס, ההבנה והאכפתיות של צוות ביה"ח המופקד על פעילות זו כלפיהם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד