י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לראשונה: ישיבת מועצה חגיגית בבית שמש

החילונים בחוץ אמנם, אבל לא צפויות מהומות הסיבה: השתתפות רב העיר הגר"ש ביטון • הסגנים: מאיר בלעיש ושמואל גרינברג

אבוטבול ביום הבחירות, צילום: פלאש90
אבוטבול ביום הבחירות, צילום: פלאש90



מועצת העיר בית שמש התכנסה לישיבה חגיגית ראשונה מאז הבחירות. חברי המועצה מקווים כי הישיבה אכן תתנהל באופן מכובד ללא פרובוקציות ומהומות מצד חברי המחנה החילוני שישארו ככל הנראה מחוץ לקואליציה.

בישיבה ישתתף גם רב העיר הרב שמעון ביטון שאף צפוי לשאת דברים לכבוד הישיבה החגיגית, בעיר תולים תקווה כי השתתפותו תגרום לכך שהישיבה תתקיים באופן מכובד גם מצד חברי המועצה החילונים שיכבדו את נוכחתו של הרב.

בתוך כך, הבוקר נפגשו ראש העיר הנבחר משה אבוטבול וראשי המפלגות שתמכו במועמדותו של אלי כהן בביתו של כהן. אבוטבול הבהיר להם כי לא יוכל להיענות לדרישות אותן הציגו לו במכתב ששלחו ובהן דרישה לתכנון ומיפוי מחדש של העיר ע"פ שכונות חרדיות וחילוניות והקמת מנהלות נפרדות לכל שכונה בעלות סמכויות מובנות, וכן תקציבים נוספים למוסדות התרבות החילוניים בעיר. בנוסף דרשו נציגי הסיעות חלוקה שיויונית של התיקים בעיריה.

גורם בכיר בסיעות החרדיות אומר לבחדרי חרדים כי אבוטבול הבהיר לראשי הסיעות שלא יוכל להיענות לדרישותיהם. "לו החרדים היו מפסידים במערכת הבחירות הזאת ובאים בתלונות ומענות, הרי כולם היו מאשימים אותם באי קבלת רצון הבוחר, ובנסיונות לשתק את פעילות העיר, אבל לאלי כהן הכל מותר, הוא לא מחויב לרצון הבוחר".

בעקבות הפגישה עם אבוטבול פירסם אלי כהן בעמוד הפייסבוק שלו הודעה בה הוא מבהיר כי הסיעות החילוניות ישארו באופוזיציה בעקבות העובדה שראש העיר יביא היום לאישור את ההסכמים הקואליציוניים בין הסיעות החרדיות, לאחר שלא הושגה ביניהם הסכמה.

בהמשך דבריו מאשים כהן את אבוטבול על כך שהחלטתו משקפת את יחסו אל הציבור החילוני בעיר.

"החלטתו של אבוטבול" כתב כהן "להביא להצבעה היום את נושאי התפקידים בעירייה המיצגים רק את החרדים בבית שמש יש בה אמירה ברורה באשר לכוונות של ראש העיר והקואליציה באשר לעתידה של בית שמש ,ומשמעות רחבה יותר באשר ליחס העירייה והעומד בראשה ל49% מהציבור אשר לא בחר בו לראשות".

חלוקת התיקים שצפויה לבא לאישור המועצה היום הינה כדלהלן : סיעת כח תקבל את תיק שפ"ע והחברה הכלכלית, ש"ס תקבל את תיק הרווחה והמועצה הדתית, ג' את וועדת החינוך והכספים, וסיעת חן של דגל התורה תקבל את תיק התכנון ובניה, החברה למתנסי"ם, מנגננון וועדת החריגים וההנחות. שינוי נוסף הצפוי להיכנס לראשונה הוא כי תאגיד המים יעבור לידיו של ראש העיר עצמו זאת בעקבות לחץ מצידם של ראשי המוסדות בעיר.

בתפקידי סגן ראש העיר יכהנו מאיר בלעיש שיהיה חבר הקואליציה היחיד שאינו משתייך לסיעות החרדיות, וסגן נוסף יהיה שמואל גרינברג מסיעת חן.
בית שמש אבוטבול אלי כהן ראש העיר מועצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד