ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

אהרונוביץ': "פורעים עבריינים; משולחי רסן"

את הדברים אמר השר לביטחון פנים בעקבות אירועי הלילה ביצהר, במהלכם הרס הצבא חמישה מבנים ביישוב תוך עימותים עם המתיישבים • הסיבה להרס: החלטתו של שר הביטחון יעלון להעניש את המתיישבים שהזיקו לרכוש צה"ל • העלות: 6 פצועים לצה"ל, 4 למתיישבים • בית המשפט שחרר את הקטין החשוד בניקוב צמיגי ג'יפ המח"ט

השר אהרונוביץ', צילום: פלאש90
השר אהרונוביץ', צילום: פלאש90

המשטרה ננזפה, והקטין משוחרר למעצר בית, צילום: פלאש90צילום: המשטרה ננזפה, והקטין משוחרר למעצר בית, צילום: פלאש90
המשטרה ננזפה, והקטין משוחרר למעצר בית, צילום: פלאש90

השופט נזף, והקטין שוחרר למעצר בית
בתוך כך דווח אמש (ב) כי שופט בית משפט השלום בירושלים מרדכי כדורי הורה למשטרת ישראל לשחרר למעצר בית בן חמישה ימים את הקטין בן ה-16 שנעצר בחשד לניקוב צמיגי הג'יפ של מח"ט שומרון ביום ראשון ביצהר. זאת לאור בקשת פרקליטיו של הקטין עורכי הדין ברק פרידמן ונועם ליברמן המייצגים את הקטין מטעם 'חננו'.

בהחלטתו מתח השופט כדורי ביקורת חריפה על כך שלמרות שבידי המשטרה היה את הצו שמאפשר לה את מעצר הקטין עוד לפני השעות המאוחרות של הלילה החליטה המשטרה לבצע את המעצר לאחר השעה 00:00 ולמנוע מהקטין מפגש עם עורך דין עד לשעות הצהריים היום (ג).

"למרות זאת", אמר השופט, "בשעות הארוכות שחלפו מאז מעצרו ועד כה, לא התעצם החשד נגד המשיב, מסקנתי הינה כי החשד דווקא נחלש".

למרות בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של הקטין בשבעה ימים ולאור הביקורת שמתח השופט הוא הורה כאמור לשחרר את הקטין למעצר בית בבית הוריו בירושלים למשך חמישה ימים בלבד.

יצוין, כי גם לבקשת המשטרה לערער על ההחלטה בפני בית משפט המחוזי נקבע דיון לבוקר (ג). אך להחלטת השופט רפאל יעקובי הליך השחרור של הקטין ימשיך יתבצע עוד אתמול ערב ללא עיכוב.

עו"ד ברק פרידמן המייצג את הקטין מטעם 'חננו' בתגובה: "בית המשפט השלום לאחר שבחן את הראיות ושמע את טענות ההגנה קבע בצורה חד משמעית כי חומר הראיות לא רק איננו מקים עילות מעצר אלא אף בשל חלוף בזמן קבע על החלשת הראיות ולכן הורה על שחרורו למעצר בית בן חמישה ימים".
פינוי יצהר קטין מחט אלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד